KudoZ home » German to Turkish » Human Resources

Bürokaufmann/-frau

Turkish translation: ticaret uzmanı büro elemanı


12:53 Feb 20, 2006
German to Turkish translations [PRO]
Bus/Financial - Human Resources
German term or phrase: Bürokaufmann/-frau
Field olarak pek emin değilim. Bu bir meslek çünkü.
Ne yazık ki pek bir bağlam da yok, sadece mesleğin adı.
Türkiye'de buna uygun bir iş hangisi olabilir.
sevinc altincekic
Turkish translation:ticaret uzmanı büro elemanı
Explanation:
Hmm, Fono'nun "ticaret uzmanı büro elemanı" karşılığını tutmadım... *Kaufmann/ Kauffrau* eğitimine bizde en denk düşen Üniversite bölümü, "işletme" bence... Bundan yola çıkarak "pazarlama uzmanı" demeye ne dersin? Hmm², *Kaufmann*ın da "pazarlama uzman"ın da görev alanları birbirleri ile örtüşüyor sanki... Seni ikna edebildim mi, bilmiyorum, ama ben ikna oldum sanırım ;-)
Bu arada, seni bunca zaman sonra yeniden buralarda görmek güzel ¦-)

--------------------------------------------------
Note added at 2 hrs (2006-02-20 15:17:32 GMT)
--------------------------------------------------

"satış"ı ilave etmeye unutmuşum. *Kaufmann*a "satış-pazarlama uzmanı" da denilebilir bence.
Selected response from:

Leyal
Grading comment
Bu zor bir seçimdi, ama müşteri de aynısını önerdi. Sanırım onda da Fono sözlüğü var:-)
3 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +1ticaret uzmanı büro elemanıLeyal
3işletmeci tacirTevfik Turan


Discussion entries: 1





  

Answers


42 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
Bürkaufmann/frau
ticaret uzmanı büro elemanı


Explanation:
Hmm, Fono'nun "ticaret uzmanı büro elemanı" karşılığını tutmadım... *Kaufmann/ Kauffrau* eğitimine bizde en denk düşen Üniversite bölümü, "işletme" bence... Bundan yola çıkarak "pazarlama uzmanı" demeye ne dersin? Hmm², *Kaufmann*ın da "pazarlama uzman"ın da görev alanları birbirleri ile örtüşüyor sanki... Seni ikna edebildim mi, bilmiyorum, ama ben ikna oldum sanırım ;-)
Bu arada, seni bunca zaman sonra yeniden buralarda görmek güzel ¦-)

--------------------------------------------------
Note added at 2 hrs (2006-02-20 15:17:32 GMT)
--------------------------------------------------

"satış"ı ilave etmeye unutmuşum. *Kaufmann*a "satış-pazarlama uzmanı" da denilebilir bence.

Leyal
Specializes in field
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
PRO pts in category: 6
Grading comment
Bu zor bir seçimdi, ama müşteri de aynısını önerdi. Sanırım onda da Fono sözlüğü var:-)

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Kalyoncu: ticari isler sorumlusu - katiliyorum
33 mins
  -> teşekkürler

disagree  Tevfik Turan: "Eleman" herkes olabilir, özel bir eğitim olmasa da. Oysa burada "Meslek Eğiitimi Kanunu" uyarınca tescilli bir meslek sözkonusu.
7 hrs

agree  Sebla Ronayne: eleman yerine görevli yada uzmani da dene debilir, basarilar
20 hrs

7 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
Bürkaufmann/frau
işletmeci tacir


Explanation:
"işletmeci" olmayan, yani yüksekokul çıkışlı değil, meslek okulu + pratik meslek eğitimi yoluyla yetişmiş bir uzman sözkonusu. Ayrıca, aşağıdaki açıklamadan görüleceği gibi, görevi pazarlama değil, idarî işler:

Die Tätigkeitsgebiete von Bürokaufleuten sind vielfältig. Sie erledigen alle kaufmännisch-verwaltenden und organisatorischen Tätigkeiten innerhalb eines Betriebes, einer Behörde oder eines Verbandes und sorgen dafür, dass die betrieblichen Informations- und Kommunikationsflüsse funktionieren.

Für die Wahrnehmung dieser Aufgaben sind sowohl eine fundierte kaufmännische Fachkompetenz als auch die sichere Handhabung moderner Bürokommunikations-techniken im Bereich der kaufmännischen Anwendungen erforderlich.

Die Auszubildenden sollen neben der fachlichen Seite auch Denken in Zusammenhängen, Flexibilität, Genauigkeit und Verantwortungs-bewusstsein, mitarbeiter- und kundenorientiertes Verhalten lernen.


Bürokaufleute sind die branchenübergreifend agierenden Organisations- und Verwaltungsspezialisten, die in der allgemeinen Verwaltung, im betrieblichen Rechnungswesen, in der Buchhaltung, bei Lohn- und Gehaltsabrechnungen oder in der Hausverwaltung für effiziente Büroabläufe sorgen.

Und da gibt es viel zu tun: Typische Aufgabengebiete sind die Arbeitsbereiche Personalverwaltung und Entgeltabrechnung, Buchführung und Kostenrechnung, Auftrags- und Rechnungsbearbeitung sowie Lagerhaltung. Auch im Einkauf, Verkauf oder Vertrieb sind Bürokaufleute eine wichtige Verstärkung. Gefragt sind: Organisationstalent, Überblick, Kontaktfreudigkeit, Aufgeschlossenheit.


    Reference: http://www.bbs-pottgraben.de/fachgr/bk/bk1.htm
Tevfik Turan
Works in field
Native speaker of: Native in TurkishTurkish