KudoZ home » German to Turkish » Law (general)

Insolvenzverfahren über das Vermögen

Turkish translation: Mal varlığına haciz uygulanması


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
German term or phrase:Insolvenzverfahren über das Vermögen
Turkish translation:Mal varlığına haciz uygulanması
Entered by: Translaturk

09:42 Feb 5, 2009
German to Turkish translations [PRO]
Law/Patents - Law (general)
German term or phrase: Insolvenzverfahren über das Vermögen
Tsk ederim.

"Mal varligi üzerinden aciz usulü" desem olur mu?
Translaturk
mal varlığına haciz uygulanması
Explanation:
mal varlığına haciz uygulanması işlemi / süreci / davası / başvurusu / muamelesi vs. gibi bir karşılık da olabilir

Çevirisini yapmak istediğiniz tüm cümleyi yazmazsanız, mükemmel bir karşılık bulunması şansı o derece zayıflayabilir.
Selected response from:

turtrans
Germany
Grading comment
Aciklama mantikli, tesekkür ederim.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 -1mal varlığına haciz uygulanmasıturtrans
4Malvarlığı üzerinde iflas uygulamasıVelaaddin Karakuzu
3servete ilişkin iflas davasıFatma Zirhli


  

Answers


1 hr   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): -1
mal varlığına haciz uygulanması


Explanation:
mal varlığına haciz uygulanması işlemi / süreci / davası / başvurusu / muamelesi vs. gibi bir karşılık da olabilir

Çevirisini yapmak istediğiniz tüm cümleyi yazmazsanız, mükemmel bir karşılık bulunması şansı o derece zayıflayabilir.

Example sentence(s):
  • Eşim çalıştığı firmanın kredi çekiminde kefil durumunda kredi ödenmedi ve haciz işlemleri başlatıldı bu durumda eşimden dolayı benim üzerimdeki mal varlığına haciz işlemi uygulanırmı?

    Reference: http://www.tumgazeteler.com/?a=4164941
    Reference: http://www.avdb.gov.tr/y/mukteza/muktezadetay.asp?id=104010
turtrans
Germany
Works in field
Native speaker of: Native in TurkishTurkish, Native in GermanGerman
PRO pts in category: 32
Grading comment
Aciklama mantikli, tesekkür ederim.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  Velaaddin Karakuzu: insolvenz : iflas veya ödemeyemecek durumda olmak. - malvarlığına iflas uygulaması - şeklinde tercüme daha uygundur
2 days7 hrs
  -> Eleştirinizi anlayışla karşılıyorum. Fırsat bulursanız, bana "ödemeyemecek" kelimesinin Türkçe'sini bildirirseniz memnun olacağım. Saygılarımla.

3 days9 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
Malvarlığı üzerinde iflas uygulaması


Explanation:
ödemeyemecek kelimesi, yazarken yapılmış bir imlâ hatasıdır, doğrusuda "ödeyemeyecek" şeklindedir , tercümenin özüyle alakası yoktur. Aynen sizin de "Fırsat bulursanız" kelimelerini başlangıçta "Fırsat bulursanı" şeklinde yazıp sonradan düzelttiğiniz gibi bir hatadır.
Saygılarımla

Velaaddin Karakuzu
Turkey
Native speaker of: Native in TurkishTurkish

180 days   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
servete ilişkin iflas davası


Explanation:
bağlamı anlamak için cümleyi de görebilsek iyi olur, ama örnek cümlede olduğu gibi, Konkurs, yani iflas söz konusu olmalı.

Fatma Zirhli
Turkey
Specializes in field
Native speaker of: Native in TurkishTurkish