KudoZ home » German to Turkish » Medical (general)

Beckenkammtrepanat

Turkish translation: böğür kemiği ön dışlağındaki kemik dikeninden alınmış biyopsi materyali


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
German term or phrase:Beckenkammtrepanat
Turkish translation:böğür kemiği ön dışlağındaki kemik dikeninden alınmış biyopsi materyali
Entered by: Özden Arıkan

20:58 Jul 25, 2005
German to Turkish translations [PRO]
Medical - Medical (general)
German term or phrase: Beckenkammtrepanat
"Mikroskopisch liegt ein 1,8 cm langes Beckenkammtrepanat vor."
Beckenkamm --> "iliak krest" olarak geçiyor, ancak "...trepanat" için bir taným bulamadým. Þimdiden Tþkrl.
xxxmineb
bögür kemigi ön dislagindaki kemik dikeninden alınmış biyopsi materyali
Explanation:
Trepanasyon, bir kemik ardindaki boşlugun açılmasi anlamına geliyor. Bu tür delikleri (örnegin kafatasi) acmak icin kullanilan aygıta Trepan deniliyor. Beckenkamm ise, bögür kemigi (os ilium). Crista iliaca (yani iliak krest!)=bögür ibiginin ön dislagindaki kemik dikeni. Bkz. (resimli anatomi sözlügü, Dr. Süreyya Ülker, sayfa 42/43, pozisyon 9).
Siz buna, "böğür kemiğinden alınmış 1,8 cm'lik ilik biyopsisi" de diyebilirsiniz.

--------------------------------------------------
Note added at 3 days 19 hrs 52 mins (2005-07-29 16:50:18 GMT) Post-grading
--------------------------------------------------

Iki puan borcunuz var!
Selected response from:

turtrans
Germany
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5bögür kemigi ön dislagindaki kemik dikeninden alınmış biyopsi materyaliturtrans
5spina iliyak trepanasyon deliğiKalyoncu


Discussion entries: 7





  

Answers


1 hr   confidence: Answerer confidence 5/5
spina iliyak trepanasyon deliği


Explanation:
Mikroskobik olarak, spina iliyak üzerinde 1,8 cm boyunda bir trepanasyon deliği mevcut.

Kalyoncu
Turkey
Native speaker of: Native in GermanGerman, Native in TurkishTurkish
PRO pts in category: 63

2 days11 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
bögür kemigi ön dislagindaki kemik dikeninden alınmış biyopsi materyali


Explanation:
Trepanasyon, bir kemik ardindaki boşlugun açılmasi anlamına geliyor. Bu tür delikleri (örnegin kafatasi) acmak icin kullanilan aygıta Trepan deniliyor. Beckenkamm ise, bögür kemigi (os ilium). Crista iliaca (yani iliak krest!)=bögür ibiginin ön dislagindaki kemik dikeni. Bkz. (resimli anatomi sözlügü, Dr. Süreyya Ülker, sayfa 42/43, pozisyon 9).
Siz buna, "böğür kemiğinden alınmış 1,8 cm'lik ilik biyopsisi" de diyebilirsiniz.

--------------------------------------------------
Note added at 3 days 19 hrs 52 mins (2005-07-29 16:50:18 GMT) Post-grading
--------------------------------------------------

Iki puan borcunuz var!

turtrans
Germany
Native speaker of: Native in TurkishTurkish, Native in GermanGerman
PRO pts in category: 8