KudoZ home » German to Turkish » Medical (general)

Noppen

Turkish translation: pürtük


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
German term or phrase:Noppen
Turkish translation:pürtük
Entered by: Leyal

11:19 Oct 30, 2006
German to Turkish translations [PRO]
Medical - Medical (general)
German term or phrase: Noppen
Anatomisch formgeschrickte Bandage mit Noppen-Silikonpelotte.
Gülter Beissel
Germany
yüzeyi pürtüklü
Explanation:
ben olsam pürtüklü derdim sanıyorum

aşağıdaki ilk linkte kullanım örneklerini görebilirsiniz; ikinci linkte de, başka bir şey -protez- söz konusu olmakla birlikte, yüzeyi pürtüklü silikondan bahsedilmiş (google'da arayınca protez ve bandaj için pürtüklü yüzey ifadesinin kullanıldığı görülebilir, ama öyle milyonlarca hit yok)


--------------------------------------------------
Note added at 19 hrs (2006-10-31 06:47:08 GMT)
--------------------------------------------------

buna yakın -ve yine onomatopik gibi duran- bir başka ifade de "pütürlü"
Selected response from:

Özden Arıkan
Germany
Grading comment
Çok teşekkür ederim!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1Kabarcıklı veya BaloncukluKalyoncu
5nopeli
murat aygan
4dokuda düğüm
Mustafa Er (BSc MA)
3 +1yüzeyi pürtüklü
Özden Arıkan


  

Answers


3 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
dokuda düğüm


Explanation:
-

Mustafa Er (BSc MA)
Turkey
Works in field
Native speaker of: Native in TurkishTurkish, Native in EnglishEnglish

16 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
nopeli


Explanation:
kabartma, cikinti, krcilli vb. gibi anlamda kullanilan bi kelimedir "noppen"
örn. noppen- (fußball)schuhe

--------------------------------------------------
Note added at 18 Min. (2006-10-30 11:38:38 GMT)
--------------------------------------------------

tabii ki kircille demek istedim

--------------------------------------------------
Note added at 19 Min. (2006-10-30 11:39:45 GMT)
--------------------------------------------------

hay aksi.. KIRCILLI yazmak ne gücmüs,
sorry

Example sentence(s):
  • nopeli kanape örtüleri
murat aygan
Native speaker of: Native in TurkishTurkish, Native in GermanGerman

6 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
yüzeyi pürtüklü


Explanation:
ben olsam pürtüklü derdim sanıyorum

aşağıdaki ilk linkte kullanım örneklerini görebilirsiniz; ikinci linkte de, başka bir şey -protez- söz konusu olmakla birlikte, yüzeyi pürtüklü silikondan bahsedilmiş (google'da arayınca protez ve bandaj için pürtüklü yüzey ifadesinin kullanıldığı görülebilir, ama öyle milyonlarca hit yok)


--------------------------------------------------
Note added at 19 hrs (2006-10-31 06:47:08 GMT)
--------------------------------------------------

buna yakın -ve yine onomatopik gibi duran- bir başka ifade de "pütürlü"


    Reference: http://tinyurl.com/y7jdqe
    Reference: http://tinyurl.com/ya648j
Özden Arıkan
Germany
Works in field
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
PRO pts in category: 16
Grading comment
Çok teşekkür ederim!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Taner Göde: "Pürtüklü" (he he) ;-) http://www.google.com.tr/search?hl=tr&q=yüzeyi pürtüklü&meta...
51 mins
  -> arka arkaya söyleyince komik bir laf hakikaten :pp

1 day20 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
Kabarcıklı veya Baloncuklu


Explanation:
Üst yüzeyleri aynı olan ambalaj malzemeleri için bu terimler kullanılıyor. Belki burada da kullanılabilir diye düşünüyorum....

http://www.google.com.tr/search?hl=tr&q=kabarcıklı naylon&bt...

Kalyoncu
Turkey
Native speaker of: Native in GermanGerman, Native in TurkishTurkish
PRO pts in category: 63

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Özden Arıkan: hani baş ve işaret parmaklarınız arasında sıkıp çat çat patlatırsınız, hepsini patlatmadan, ambalajdan çıkan yeni eşyayı kurup kullanmaya başlayamazsınız. öyle bir malzeme söz konusuysa bu en iyisi.
9 hrs
  -> tesekkür ederim