KudoZ home » German to Turkish » Psychology

personenzentrierter Ansatz

Turkish translation: kişi merkezli yaklaşım


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
German term or phrase:personenzentrierter Ansatz
Turkish translation:kişi merkezli yaklaşım
Entered by: Gülter Beissel

17:27 Sep 9, 2006
German to Turkish translations [PRO]
Medical - Psychology
German term or phrase: personenzentrierter Ansatz
Personenzentrierter Ansatz: Sie werden als die Person betrachtet, die am besten weiß, was mit ihr geschieht.

Önerileriniz için teşekkürler!
Gülter Beissel
Germany
kişi merkezli yaklaşım
Explanation:
veya danışan merkezli yaklaşım diyebilirsiniz. Bu, Carl Rogers adında ABD'li bir terapistin geliştirdiği yaklaşım, aslında ilk olarak client-centered therapy olarak anılmış, sonradan person-centered therapy ismi benimsenmiş. Ama süreci terapiden çok danışma[nlık] olarak isimlendirmeyi tercih ediyorlar. Bu anahtar kelimelerle ararsanız, aşağıda verdiğimden başka epey bir bilgi bulabilirsiniz Türkçe Google'da.
Selected response from:

Özden Arıkan
Germany
Grading comment
Çok teşekkür ederım!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +4kişi merkezli yaklaşım
Özden Arıkan
4asagi bkz.Kalyoncu
1 +2kisiye odakli yaklasim
Alev Ellington


  

Answers


50 mins   confidence: Answerer confidence 1/5Answerer confidence 1/5 peer agreement (net): +2
kisiye odakli yaklasim


Explanation:
kisiye odakli yaklasim
veya
kisi odakli yaklasim

Umarim asagidaki websitesinin yardimi dokunur

Alev Ellington
Native speaker of: Turkish

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Semra Maden-Balamir: kisi odakli yaklasim
1 day24 mins

agree  Özden Arıkan: "kişi odaklı" olur bence (kullanılmış hatta bir iki yerde)
1 day12 hrs

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
asagi bkz.


Explanation:
Ansatz kavraminin asagidaki anlamlari ele alindiginda [kisiye odakli baslangic [noktasi] gibi bir anlam tasidigini düsünüyorum.

Ansatz = Anlauf; Beginn, erstes Anzeichen, Ausgangspunkt

--------------------------------------------------
Note added at 2 Stunden (2006-09-09 19:37:23 GMT)
--------------------------------------------------

kişi merkezli de olabilir
bkz: http://www.mavimarti.net/05052006/id20.htm

Kalyoncu
Turkey
Native speaker of: Native in GermanGerman, Native in TurkishTurkish
PRO pts in category: 4

3 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +4
kişi merkezli yaklaşım


Explanation:
veya danışan merkezli yaklaşım diyebilirsiniz. Bu, Carl Rogers adında ABD'li bir terapistin geliştirdiği yaklaşım, aslında ilk olarak client-centered therapy olarak anılmış, sonradan person-centered therapy ismi benimsenmiş. Ama süreci terapiden çok danışma[nlık] olarak isimlendirmeyi tercih ediyorlar. Bu anahtar kelimelerle ararsanız, aşağıda verdiğimden başka epey bir bilgi bulabilirsiniz Türkçe Google'da.


    Reference: http://de.wikipedia.org/wiki/Klientenzentrierte_Psychotherap...
    Reference: http://www.egebireyselgelisim.com/index.php?option=com_conte...
Özden Arıkan
Germany
Specializes in field
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
PRO pts in category: 20
Grading comment
Çok teşekkür ederım!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Kalyoncu
6 hrs
  -> teşekkürler

agree  Tekin Arcayurek: egosantrik de diyebilirsiniz
10 hrs
  -> diyemem, ama teşekkürler

agree  tontoon: katılıyorum
21 hrs
  -> teşekkürler

agree  Semra Maden-Balamir
21 hrs
  -> teşekkürler