KudoZ home » German to Turkish » Psychology

Antriebsarmut

Turkish translation: dürtü eksikliği


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
German term or phrase:Antriebsarmut
Turkish translation:dürtü eksikliği
Entered by: Gülter Beissel

11:26 Sep 11, 2006
German to Turkish translations [PRO]
Medical - Psychology
German term or phrase: Antriebsarmut
Geringe Wirkung auf die Negativsymptomatik der Schizophrenie wie Antriebsarmut, Gefühlsverarmung und sozialer Rückzug.

Yardımınız için teşekkürler.
Gülter Beissel
Germany
dürtü eksikliği
Explanation:
veya dürtü kaybı da denebilir. bu zaten şizofreninin tipik özelliklerinden.

iç biyolojik süreçlerden kaynaklanan bir harekete geçirici güç söz konusu burada, bu da dürtüdür. mesela cinsellik, dürtüdür. motive eden bir şey olsun veya olmasın ya da kişide bu dürtüyle hareket edebilecek inisiyatif olsun olmasın, cinsellik dürtüsü vardır. şizofrenide bu tür normal dürtüler cılız ve bazen tam bir apati de gelişebiliyor. ancak dürtü, güdü, impuls, tepi vb birtakım kelimeler arasında türkçe literatürde zaman zaman karışıklıklar olduğunu da söylemek lazım.
Selected response from:

Özden Arıkan
Germany
Grading comment
Teşekkür ederım. Aynen kullandım. :-)
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +2dürtü eksikliği
Özden Arıkan
4 +1motivasyon eksikliği
Mustafa Er (BSc MA)
5inisiyatifsizlik, inisiyatif eksikligiSemra Maden-Balamir


  

Answers


1 hr   confidence: Answerer confidence 5/5
inisiyatifsizlik, inisiyatif eksikligi


Explanation:
"inisiyatifsizlik, inisiyatif eksikligi" derseniz, tam karsiligi olur kanimca. "motivasyon eksikligi"ne de karsi degilim, ancak biraz yoruma kaciyor. Tercih sizin:-)

Kolay gelsin...

Semra Maden-Balamir
Native speaker of: Native in TurkishTurkish, Native in GermanGerman

2 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
dürtü eksikliği


Explanation:
veya dürtü kaybı da denebilir. bu zaten şizofreninin tipik özelliklerinden.

iç biyolojik süreçlerden kaynaklanan bir harekete geçirici güç söz konusu burada, bu da dürtüdür. mesela cinsellik, dürtüdür. motive eden bir şey olsun veya olmasın ya da kişide bu dürtüyle hareket edebilecek inisiyatif olsun olmasın, cinsellik dürtüsü vardır. şizofrenide bu tür normal dürtüler cılız ve bazen tam bir apati de gelişebiliyor. ancak dürtü, güdü, impuls, tepi vb birtakım kelimeler arasında türkçe literatürde zaman zaman karışıklıklar olduğunu da söylemek lazım.


    Reference: http://tinyurl.com/s9c3j
Özden Arıkan
Germany
Specializes in field
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
PRO pts in category: 20
Grading comment
Teşekkür ederım. Aynen kullandım. :-)

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Semra Maden-Balamir: http://www.med.gazi.edu.tr/egitim/donem5/psikiatri/SiZOFRENb... // pardon, ayni yere yönlendiriyormus:-) farkinda degilim inan...
48 mins
  -> teşekkürler. tinyurl'den hoşlanmayanlar için bu da benim linkin açık adresi olmuş :-) // e nolcak canım, ben (yine) sululuk yapıyordum sadece :pp

agree  Kalyoncu
6 hrs
  -> teşekkür ederim

11 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
motivasyon eksikliği


Explanation:
-

--------------------------------------------------
Note added at 3 hrs (2006-09-11 15:00:05 GMT)
--------------------------------------------------

Dürtü eksikliği başlayıp bir işi tamamlayamama durumudur. Halbuki; Sayın Semra Maden Balamirin referans olarak gösterdiği yazıda şöyle geçiyor: .... (Bu İlaçlar) Affektif küntleşme, çekilme, MOTİVASYON EKSİKLİĞİ, konuşma ve düşünce fakirliği gibi negatif belirtiler üzerinde etkin değildir." diyor.

Mustafa Er (BSc MA)
Turkey
Native speaker of: Native in TurkishTurkish, Native in EnglishEnglish

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Semra Maden-Balamir: %100 karsiligi bu olmasa da yukaridaki baglamda bu sekilde cevirilmesinde sakinca görmüyorum.
1 hr