KudoZ home » German to Turkish » Tech/Engineering

Ortstahlbeton

Turkish translation: yerinde dökme çelikli beton


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
German term or phrase:Ortstahlbeton
Turkish translation:yerinde dökme çelikli beton
Entered by: xxxNilgun Ozcan

22:46 Mar 18, 2002
German to Turkish translations [PRO]
Tech/Engineering
German term or phrase: Ortstahlbeton
inþaatla ilgili
xxxNilgun Ozcan
yerinde dökme beton arme
Explanation:
"Aka Baldaş - İnşaat Terimleri Sözlüğü"
Ortbeton = şantiye betonu yerinde dökme beton
Selected response from:

Yusef
Turkey
Grading comment
herkese tesekkurler, tam cözüm icin bir insaat muhendisi arkadasla da konustum ve sonucta "yerinde dokme celikli beton" demeye karar verdik.
1 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +3yerinde dökme beton armeYusef
4 +2Seyyar çelik beton veya yer-zemin çelik betonu
Elif Erkmen
4 +1betonarmeKlaus Dorn


  

Answers


1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
betonarme


Explanation:
I am not sure about "Ortstahlbeton", which I think is a typo, I found no hits on any searches.

betonarme simply means Stahlbeton, maybe this helps you further in any way.

Sorry, I don't speak Urdu...

Klaus Dorn
Native speaker of: Native in EnglishEnglish, Native in GermanGerman

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  1964: Yes even Google gave nothing, no sign of that word
19 hrs

neutral  sevinc altincekic: missing look below
20 hrs

10 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
Seyyar çelik beton veya yer-zemin çelik betonu


Explanation:
Bu kelime birleşik kelimedir. Ayrı ayrı baktığımda farklı anlamlar içermektedir ve mantıklı bir cevap bulamadım. Fakat en yakın olarak ise seyyar çelik betonu buldum. Daha önce de söylenildiği üzere inşaat sektörü ile ilgili olabilir.

Elif Erkmen
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
PRO pts in pair: 4

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  sevinc altincekic
11 hrs

agree  1964: Bu da olabilir ama ilginç olan bu birleþik kelimenin internette tek bir tane dahi olmamasý. Bu bir hata olabileceðini akla getiriyor.
1 day13 hrs

13 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +3
yerinde dökme beton arme


Explanation:
"Aka Baldaş - İnşaat Terimleri Sözlüğü"
Ortbeton = şantiye betonu yerinde dökme beton


Yusef
Turkey
Native speaker of: Turkish
PRO pts in pair: 41
Grading comment
herkese tesekkurler, tam cözüm icin bir insaat muhendisi arkadasla da konustum ve sonucta "yerinde dokme celikli beton" demeye karar verdik.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  sevinc altincekic
8 hrs

agree  1964: Evet ayný sözlük bende de var ama stal kýsmý? Aslýnda metin elde olmadan çok zor
1 day11 hrs
  -> Teþekkür ederim. Stahl kýsmýnýn karþýlýðý arme sözcüðü

agree  Taner Göde
1 day19 hrs