KudoZ home » German to Turkish » Tech/Engineering

Freilauf

Turkish translation: serbest dönme


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
German term or phrase:Freilauf
Turkish translation:serbest dönme
Entered by: Tevfik Turan

22:42 Dec 27, 2002
German to Turkish translations [PRO]
Tech/Engineering
German term or phrase: Freilauf
Bisiklette arka (veya ön) diþlinin pedal çevrilmese de dönebilme özelliði. Özbalkan "serbest tekerlek" demiþ, ama konu nesne deðil, olay, yani daha çok "serbest dönüþ". Mekanikçiler ne diyor acaba?
Tevfik Turan
"Serbest dönme"
Explanation:
Doğrudur! Biz otomotiv çevirilerinde (müşterilerin de onayı ile) bu kavramı kullanıyoruz. Yerine göre "serbest dönüş" veya "serbest hareket" de kullanılmaktadır.
Selected response from:

Bülent TALAY
Turkey
Grading comment
Sağolun! Gene de merak ettiğim şey: Acaba köşedeki bisiklet tamircisi ne diyor? 3000 km uzaktan soramıyorum da...
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5freilauf = bosda dönmeferidun
5"Serbest dönme"
Bülent TALAY
3boşta calısmaKlaus Dorn


  

Answers


26 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
boşta calısma


Explanation:
ist was mein Wörterbuch sagt...

Klaus Dorn
Native speaker of: Native in EnglishEnglish, Native in GermanGerman

19 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
"Serbest dönme"


Explanation:
Doğrudur! Biz otomotiv çevirilerinde (müşterilerin de onayı ile) bu kavramı kullanıyoruz. Yerine göre "serbest dönüş" veya "serbest hareket" de kullanılmaktadır.

Bülent TALAY
Turkey
Native speaker of: Turkish
PRO pts in pair: 76
Grading comment
Sağolun! Gene de merak ettiğim şey: Acaba köşedeki bisiklet tamircisi ne diyor? 3000 km uzaktan soramıyorum da...

4 days   confidence: Answerer confidence 5/5
freilauf = bosda dönme


Explanation:
bilsikletlerdeki vites durumunu ifade ediyor burada " frei " serbest degil bosda anlamindadir

feridun
Turkey
PRO pts in pair: 2