KudoZ home » German to Ukrainian » Tech/Engineering

schmutzabweisend

Ukrainian translation: (що) відштовхує бруд


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
German term or phrase:schmutzabweisend
Ukrainian translation:(що) відштовхує бруд
Entered by: Oksana Kornitskaja

13:45 May 16, 2003
German to Ukrainian translations [PRO]
Tech/Engineering
German term or phrase: schmutzabweisend
Universalmatte
- rutschhemmend
- hygienisch / schmutzabweisend
- universell einsetzbar
- für Innen und Aussen
Oksana Kornitskaja
(що) відштовхує бруд
Explanation:
Крім того, є спеціально розроблені мила, які на камені утворюють прозору плівку, що "відштовхує" бруд. Такі засоби чищення особливо знадобляться для мармуру: на ньому видно навіть плями від молока та лимона. Придбати гранітну та мармурову плитку можна у київській фірмі "Схід-Захід". Вартість доволі висока - від $40 за кв. м.

Можливо так.

--------------------------------------------------
Note added at 2003-05-16 13:58:50 (GMT)
--------------------------------------------------

Цитую про ВІДШТОВХУЄ ВОДУ:

Вона, як правило, витримує кілька (п’ять-шість) мийок, добре відштовхує воду – коротше кажучи, забезпечує гарні умови, щоби стан лакофарбового покриття не порушувався.

http://postup.brama.com/010928/148_10_2.html

Так що, певен, \"відштовхує\" можемо в даному контексті використовувати.

--------------------------------------------------
Note added at 2003-05-17 02:43:52 (GMT)
--------------------------------------------------

ВІдносно - ГРЯЗЕВІДШТОВХУВАЛЬНИЙ -
Не подобається меня це слово. Ну ніяк. Зрозумуло ж, що практично це калька з російської. Словотвір в українській дещо інший.
Selected response from:

Jarema
Ukraine
Grading comment
Дякую, Юрій!

Щодо слова "грязевідштовхувальний": нажаль, не знайшла жодного посилання в Гуглі.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +2(що) відштовхує бруд
Jarema
5грязевідштовхувальнийLudwig Chekhovtsov


  

Answers


6 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
(що) відштовхує бруд


Explanation:
Крім того, є спеціально розроблені мила, які на камені утворюють прозору плівку, що "відштовхує" бруд. Такі засоби чищення особливо знадобляться для мармуру: на ньому видно навіть плями від молока та лимона. Придбати гранітну та мармурову плитку можна у київській фірмі "Схід-Захід". Вартість доволі висока - від $40 за кв. м.

Можливо так.

--------------------------------------------------
Note added at 2003-05-16 13:58:50 (GMT)
--------------------------------------------------

Цитую про ВІДШТОВХУЄ ВОДУ:

Вона, як правило, витримує кілька (п’ять-шість) мийок, добре відштовхує воду – коротше кажучи, забезпечує гарні умови, щоби стан лакофарбового покриття не порушувався.

http://postup.brama.com/010928/148_10_2.html

Так що, певен, \"відштовхує\" можемо в даному контексті використовувати.

--------------------------------------------------
Note added at 2003-05-17 02:43:52 (GMT)
--------------------------------------------------

ВІдносно - ГРЯЗЕВІДШТОВХУВАЛЬНИЙ -
Не подобається меня це слово. Ну ніяк. Зрозумуло ж, що практично це калька з російської. Словотвір в українській дещо інший.


    Reference: http://www.kontrakty.com.ua/ukr/gc/nomer/1998/21-98/21home.h...
Jarema
Ukraine
Native speaker of: Native in RussianRussian, Native in UkrainianUkrainian
PRO pts in pair: 336
Grading comment
Дякую, Юрій!

Щодо слова "грязевідштовхувальний": нажаль, не знайшла жодного посилання в Гуглі.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  elana
18 hrs

agree  Ol_Besh: Àáñîëþòíà çãîäà ÿê ç ïåðøèì, òàê ³ - çîêðåìà - ç äðóãèì.
19 hrs

neutral  Ludwig Chekhovtsov: ² çíîâ çà ðèáó ãðîø³ - êàëüêà, êàëüêà, òà õ³áà æ âîäà íå êàëüêà òåæ, ÿêùî íå ç ðîñ³éñüêî¿, òî ç³ ñòàðîáîëãàðñüêî¿ (÷èòàé öåðêîâíî-ñëîâ'ÿíñüêî¿) òî÷íî.
1 day11 hrs

10 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
грязевідштовхувальний


Explanation:
Килимок
-гігієнічний/грязевідштовхувальний

--------------------------------------------------
Note added at 2003-05-18 01:28:24 (GMT)
--------------------------------------------------

Подобається чи не подобається, це справа смаку, а перкладачеві слід користуватися іншими критеріями, зокрема встановленими Національною Академією Нук України та її інститутами: Інститутом Мовознавства ім. О.О. Потебні, Інститутом Української Мови та інш.:

водоотталкивающий - водовідштовхувальний;
грязевой - грязевий;
грязеотводный - грязевідвідний;
грязеотделитель - грязевіддільник;
грязесборник - грязезбірник;
грязеуловитель - грязевловлювач і т.д.
Російсько-український словник наукової термінології
Київ, Наукова думка, 1998

--------------------------------------------------
Note added at 2003-05-18 01:59:39 (GMT)
--------------------------------------------------

І ще про український словотвір:

грязь, грязький, грязько, грязьовий, грязьовик, грязюка

Див. Орфографічний словник української мови, НАН України, Київ, 1999, стор. 187

--------------------------------------------------
Note added at 2003-05-18 12:43:49 (GMT)
--------------------------------------------------

Ну, що ж, доведеться провести невеличке дослідження. В тому ж таки словникові наукової термінології НАН України знаходимо такі двійки слів:

вода - грязь;
водяний - грязевий;
водовідвідний - грязевідвідний;
водовловлювач - грязевловлювач;
водовіддільник - грязевіддільник.

Там же знаходимо і слово \"водовідштовхувальний\". То ж я не бачу жодних резонів проти існування в українській технічній (науковій) термінології слова \"грязевідштовхувальний\".



--------------------------------------------------
Note added at 2003-05-18 12:55:19 (GMT)
--------------------------------------------------

І ще один \"приклад з життя\" - цитата, яку я чую часто, але не повністю: ніяк не можу зрозуміти, чому більшість цитуючих зупиняється на слові Москва, забуваючи про Варшаву:

... Раби, підножки, грязь Москви, Варшавське сміття...».

www.infb.net/39_02/6.shtml

--------------------------------------------------
Note added at 2003-05-18 23:26:44 (GMT) Post-grading
--------------------------------------------------

Що стосується Гугла, то і \"водовідштовхувального\" Ви там не знайдете, ну той що? Невже Гугл для Вас авторитетніше, ніж НАН України ? Як казав О.С.Пушкін, \"было бы смешно, когда бы не было так грустно\" ...

--------------------------------------------------
Note added at 2003-05-20 11:01:14 (GMT) Post-grading
--------------------------------------------------

І ще про ВІДШТОВХУЄ:

1) Відштовхує що ? Зрозуміло, авжеж не грязь, а тільки бруд!

2) Відштовхує куди ? Вбік ? Вгору ? Вперед ? Назад ?

3) Відштовшує чим ? Руками ? Ногами ? Ліктями ?

Ludwig Chekhovtsov
Native speaker of: Native in RussianRussian, Native in UkrainianUkrainian
PRO pts in pair: 4

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Ol_Besh: Òðîõè íå çãîäåí, áî, ÿêùî íå ïîìèëÿþñÿ, â óêðà¿íñüê³é ìîâ³ "ãðÿç³" ìîæëèâ³ ëèøå ÿê "ë³êóâàëüí³ ãðÿç³". Òà é òî ÿ íå âïåâíåíèé, ùî äîï³ðó íåìຠÿêîãîñü ìåíø êàëüêîâàíîãî åêâ³âàëåíòó...
10 hrs
  -> Ùîáè äà, òàê í³, ÿê êàæóòü îäåñèòè, º ùå áóðîâà ãðÿçü, âóëêàí³÷íà ãðÿçü, ì³íåðàëüíà ãðÿçü, ïðèðîäí³ ãðÿç³ òà ³íø³ ãðÿç³ - äèâ. ñòîð. 147 âêàçàíîãî âèùå ñëîâíèêà ÍÀÍ Óêðà¿íè.

neutral  Jarema: Íó äîáðå. À ùå á ïðèêëàä ç æèòòÿ, áàæàíî.
1 day2 hrs
  -> Ïðî ïðèêëàä ç æèòòÿ äèâ. âèùå.