KudoZ home » Greek to English » Government / Politics

θεώρηση εισόδου στην χώρα

English translation: visa//the appropriate visa for entry into the country (in this case)


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Greek term or phrase:θεώρηση εισόδου στην χώρα
English translation:visa//the appropriate visa for entry into the country (in this case)
Entered by: Assimina Vavoula

09:03 Feb 23, 2006
Greek to English translations [PRO]
Law/Patents - Government / Politics
Greek term or phrase: θεώρηση εισόδου στην χώρα
Η απόδειξη διαμονής τους γίνεται από την σχετική θεώρηση εισόδου στην χώρα ή από την ημερομηνία υποβολής αίτησης χορήγησης άδειας διαμονής για ανθρωπιστικούς λόγους ή από την χορήγηση αριθμού φορολογικού μητρώου (ΑΦΜ) ή και από βεβαίωση ασφαλιστικού φορέα για την καταβολή ενσήμων.
Assimina Vavoula
Greece
yes...visa
Explanation:
From my own personal experience, have heard this phrase too many times.....!

--------------------------------------------------
Note added at 7 mins (2006-02-23 09:10:39 GMT)
--------------------------------------------------

http://info.greekembassy-sofia.org/gr/forbulgarcitizens.htm
Selected response from:

Mihailolja
United Kingdom
Grading comment
Το είδα σε αποσπάσματα του συγκεκριμένου νόμου που τα βρήκα μεταφρασμένα. Ευχαριστώ και καλημέρα σε όλους/ες σας.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +8yes...visa
Mihailolja
5visaManolis Dardoufas
5σκέτο visa, εδώ the appropriate visa for entry into the country [not for grading]
Nick Lingris
5 -1entry stamp / passport entry stamp
Maria Karra


Discussion entries: 1





  

Answers


5 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +8
yes...visa


Explanation:
From my own personal experience, have heard this phrase too many times.....!

--------------------------------------------------
Note added at 7 mins (2006-02-23 09:10:39 GMT)
--------------------------------------------------

http://info.greekembassy-sofia.org/gr/forbulgarcitizens.htm

Mihailolja
United Kingdom
Specializes in field
Native speaker of: Native in EnglishEnglish, Native in UkrainianUkrainian
PRO pts in category: 12
Grading comment
Το είδα σε αποσπάσματα του συγκεκριμένου νόμου που τα βρήκα μεταφρασμένα. Ευχαριστώ και καλημέρα σε όλους/ες σας.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Nadia-Anastasia Fahmi
31 mins

agree  Andras Mohay: Για την ακρίβεια "entry visa" (και "visa" = "θεώρηση διαβατηρίου")
58 mins

agree  Manolis Dardoufas
1 hr

agree  Catherine Christaki
1 hr

agree  Vicky Papaprodromou: Mε τον Αντράς.:-)
1 hr

agree  Dylan Edwards
1 hr

agree  Nick Lingris
2 hrs

agree  Konstantinos Karanikas B.Sc. Electr. Eng., MITI
9 hrs

agree  Isodynamia
9 hrs

disagree  Maria Karra: Λυπάμαι που θα διαφωνήσω. Μιλάμε για θεώρηση εισόδου, όχι για άδεια παραμονής.
15 hrs
  -> 

18 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
σκέτο visa, εδώ the appropriate visa for entry into the country [not for grading]


Explanation:
Πολύ καλά κάνει η Μαρία και μας προβληματίζει για το θέμα της θεώρησης. Τα πράγματα νομίζω έχουν ως εξής:

ΛΚΝ:
*θεώρηση*. 1. έλεγχος: α. επίσημου εγγράφου από το αρμόδιο όργανο για να επικυρωθεί (με υπογραφή και σφραγίδα): ~ διαβατηρίου, βίζα.

*βίζα*: θεώρηση ή επικύρωση, από τις αρμόδιες αρχές, διαβατηρίων, πιστοποιητικών και ναυτιλιακών εγγράφων, που χρησιμοποιείται ως άδεια εισόδου και εξόδου μεταξύ χωρών: Για να ταξιδέψεις σε ορισμένες χώρες του εξωτερικού χρειάζεται να έχεις ~ στο διαβατήριο. [αγγλ. visa < γαλλ. visa (στη νέα σημ.) < λατ. visa ‘πράγματα ιδωμένα’]

Μπαμπινιώτης:
*βίζα*: 1. η θεώρηση και επικύρωση διαβατηρίων, πιστοποιητικών ή ναυτιλιακών εγγράφων αλλοδαπών από τις αρμόδιες αρχές ενός κράτους. 2. (συνεκδ.) το έγγραφο που εκδίδεται από επίσημη αρχή ξένης χώρας (πρεσβεία, προξενείο) και που θεωρείται απαραίτητο για να επιτραπεί η είσοδος (αλλοδαπού) στη χώρα.

Και αν κοιτάξουμε αγγλοελληνικά λεξικά βρίσκουμε visa = θεώρηση διαβατηρίου, βίζα.
http://www.google.com/search?num=100&hl=en&lr=&c2coff=1&rls=...

Το σαφές θα ήταν να λέγαμε πάντα «άδεια εισόδου» και “entry visa”.
Λέγεται κι έτσι («άδεια εισόδου» visa):
http://www.google.com/search?num=100&hl=en&lr=&c2coff=1&rls=...

Ακόμα σαφέστερη (γιατί έτσι ξέρεις και πού να πας) είναι η «προξενική θεώρηση»:
http://www.google.com/search?num=100&hl=en&lr=&c2coff=1&rls=...

Τι λέει αυτό το έγγραφο των ΚΕΠ;
http://www.kep.gov.gr/categories/allodapoi/allodapoi/0586.as...
Άδεια ολιγοήμερης παραμονής αλλοδαπού (άρθρο 38 Ν. 2910/2001)
ΔΙΚΑΙΟΛΟΓΗΤΙΚΑ
γ. Προξενική θεώρηση, όπου απαιτείται, με σφραγίδα εισόδου της Χώρας μας (έλεγχο διαβατηρίων).

Άρα «σφραγίδα εισόδου» για το (passport) entry stamp:
http://www.google.com/search?num=100&hl=en&lr=&c2coff=1&rls=...

Τι εννοούν, τέλος πάντων, με τη «θεώρηση εισόδου» visa;
http://www.google.com/search?num=100&hl=en&lr=&c2coff=1&rls=...
- Προξενική θεώρηση διαβατηρίου που είναι άδεια εισόδου;
- Σφραγίδα εισόδου από τον έλεγχο διαβατηρίων;
- Μήπως θεώρηση που εκδίδεται κατά την είσοδο στη χώρα; (arrival visa ή on-arrival visa, δείτε http://en.wikipedia.org/wiki/Visa_(document) και γκουγκλιές)

Ο νόμος λέει:
Θεώρηση εισόδου
1. Για την είσοδο αλλοδαπού στο ελληνικό έδαφος απαιτείται η κατοχή ισχύοντος διαβατηρίου ή άλλου ταξιδιωτικού εγγράφου που αναγνωρίζεται από διεθνείς συμβάσεις.
2. Τα έγγραφα αυτά πρέπει να φέρουν, εφόσον αυτό απαιτείται και ισχύουσα θεώρηση εισόδου (VISA).
3. Η θεώρηση εισόδου (VISA) χορηγείται από την οικεία προξενική αρχή του τόπου κατοικίας του αλλοδαπού, έπειτα από αίτησή του που υποβάλλεται μαζί με τα απαραίτητα δικαιολογητικά...
5. Σε ιδιαίτερα εξαιρετικές περιπτώσεις, θεώρηση εισόδου δύναται να χορηγηθεί από τις υπηρεσίες ελέγχου διαβατηρίων, κατά την άφιξη του αλλοδαπού στο σημείο εισόδου, σύμφωνα με τις οδηγίες του Υπουργού Δημόσιας Τάξης.

Θα λυθεί η απορία μας αν διαβάσουμε ένα παρεμφερές έγγραφο του Υπ.Εσ. (http://www.ypes.gr/allodapoi/content/GR/docs/EgkykliosMetava...
Β. ΠΡΟΫΠΟΘΕΣΕΙΣ ΑΠΟΔΕΙΞΗΣ ΔΙΑΜΟΝΗΣ
1. Η απόδειξη της διαμονής για το χρονικό διάστημα μέχρι 31.12.04 γίνεται με τις κατωτέρω προϋποθέσεις:
α. *Θεώρηση εισόδου (VISA)* στη χώρα μέχρι την 31.12.04. Αποδεικτικό στοιχείο αποτελεί η τελευταία θεώρηση εισόδου (VISA) του υπήκοου τρίτης χώρας στη χώρα και για το λόγο αυτό απαιτείται να προσκομίσει επικυρωμένο φωτοαντίγραφο όλων των σελίδων του διαβατηρίου του ή ταξιδιωτικού εγγράφου.
*Η θεώρηση εισόδου μπορεί να είναι οποιουδήποτε τύπου*, ενώ για τις χώρες που απαλλάσσονται από την υποχρέωση θεώρησης εισόδου, σύμφωνα με τις διατάξεις του Κανονισμού ΕΚ. 539/01 του Συμβουλίου, η τελευταία ημερομηνία εισόδου θα προκύπτει από τη σφραγίδα των υπηρεσιών διαβατηριακού ελέγχου.

Σκέτο visa το θέλουνε -- και ό,τι να 'ναι: προξενική θεώρηση ή θεώρηση διαβατηρίου κατά την είσοδο. Δεν τους ενοχλεί να είναι προξενική θεώρηση γιατί μέσα στη χώρα μας είναι ο αλλοδαπός άρα το ξέρουμε ότι μπήκε (τι στο καλό, θα πήρε άδεια από το προξενείο και μετά θα μπήκε από τα βουνά;).

Δεν έχουν κάνει λάθος, δεν εννοούν «σφραγίδα εισόδου», απλώς η visa, η θεώρηση εισόδου, χρησιμεύει εδώ ως υπερώνυμο, umbrella term.

Νομίζω όμως ότι η σύνταξη απαιτεί να πούμε "the appropriate visa for entry into the country".

--------------------------------------------------
Note added at 18 hrs (2006-02-24 03:17:46 GMT)
--------------------------------------------------

Ή, φυσικά, "the appropriate visa for entering the country".

Nick Lingris
United Kingdom
Specializes in field
Native speaker of: Native in GreekGreek
PRO pts in category: 124

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  Maria Karra: Niko, tov blepw to vomo kai ta ypoloipa, alla koita ti leei to keimevo: leei kathara "απόδειξη διαμονής". H visa den apotelei apodeiksn diamovns. Eivai aplws n adeia. Se allo keimevo isws va mporousame va to metafrasoume pio xalara.
10 hrs
  -> Afto pou leei to keimeno tou ypes (kai tis Minas) einai oti i diamoni tous apodeiknyetai eite me entry visa, eite me arrival visa eite me entry stamp. Ola mazi "visa".

agree  Manolis Dardoufas: Για εξήγηση δείτε νέο λήμμα.
1 day12 hrs
  -> Βιζολόγοι θα γίνουμε στο τέλος. Ευχαριστώ, Μανόλη.

15 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): -1
entry stamp / passport entry stamp


Explanation:
Συγγνώμη παιδιά, αλλά η ερώτηση είναι "θεώρηση εισόδου στην χώρα", και η λέξη "θεώρηση" είναι βασική εδώ. Σύμφωνα με το κείμενο (και όχι μόνο), η "θεώρηση" αυτή αποδεικνύει την είσοδο στη χώρα και τη διαμονή. Πώς μια entry visa αποδεικνύει τη διαμονή; Την entry visa π.χ. για την Αμερική μπορούμε να την πάρουμε από την αμερικανική πρεσβεία στην Αθήνα. Αυτό δεν αποδεικνύει ούτε ότι διαμένουμε (ή θα μείνουμε στο μέλλον) στην Αμερική ούτε ότι περάσαμε (ή θα περάσουμε) ποτέ τα σύνορα. Μπορεί να πάρουμε τη βίζα και την άλλη μέρα να αλλάξουμε γνώμη και να μην πατήσουμε ποτέ στην Αμερική. Αυτό που αποδεικνύει την είσοδό μας στη χώρα είναι η σφραγίδα στο διαβατήριο, την οποία παίρνουμε ΑΦΟΥ δείξουμε την entry visa στον "immigration officer".
Τα ξέρω γιατί αυτό κάνω κάθε χρόνο, εδώ και πολλά χρόνια.

Να και μια σχετική χρήσιμη σελίδα:
-------------
Proof of Visits

Some form of proof of travel is necessary to prevent fraudulent claims. Although there is no single type of proof which covers each type of visit, there are several ways in which a traveler can sufficiently demonstrate that he has been to a country or territory.

The categories of proof below can be used in combination (or, occasionally, alone) as proof of a visit. Travelers should keep in mind the general rule: “The more proof, the better.”
In descending order of sufficiency,

1. Passport entry stamp (required where offered, either within passport, or on separate paper, as in cases of Israel, North Korea, etc.). A visa which supports the entry stamp should be present where required. Note: A visa without accompanying entry stamp is not proof of travel. A visa alone is only proof of purchasing a visa.

http://www.mosttraveledman.com/standards.asp
---------------------

Προσοχή όμως, σκέτο entry stamp, όχι "entry visa stamp" που καλώς ή κακώς χρησιμοποιείται ως συνώνυμο του entry visa.





--------------------------------------------------
Note added at 1 day4 hrs (2006-02-24 13:53:42 GMT)
--------------------------------------------------

Παιδιά, επειδή πολύ το ζαλίσαμε και μάλλον μπερδέψαμε και τη Μίνα και πολλούς άλλους, ας επαναλάβω αυτό που εξήγησα παραπάνω όσο πιο ξεκάθαρα μπορώ. Εμείς που τρώμε τόσα χρόνια τις βίζες και τις θεωρήσεις και τους απανωτούς ελέγχους στα σύνορα τα ξέρουμε από πρώτο χέρι καλά (γι’αυτό και δεν ψάχνω στο γκούγκλι και αλλού), αλλά ξέρω ότι τα πράγματα είναι αρκετά περίπλοκα, γιατί υπάρχουν πολλά είδη βίζας και οι κανόνες και οι νόμοι εξαρτώνται κι απ’τη χώρα. Έχουμε και λέμε:
Κάνουμε αίτηση για βίζα στην πρεσβεία. Αν εγκρίνουν την αίτησή μας, μας δίνουν τη βίζα (συνήθως την κολλάνε στο διαβατήριο). Αυτό δε σημαίνει απαραίτητα ότι θα ταξιδέψουμε στην ξένη χώρα. (Παράδειγμα, μια φίλη μου απ’τη δουλειά είχε βγάλει βίζα για να ταξιδέψει και την επόμενη μέρα (που ήταν η 11η Σεπτεμβρίου) είχαν συμβεί τα γεγονότα στη Νέα Υόρκη που όλοι θυμόμαστε, και απ’το φόβο της δεν ταξίδεψε. Η βίζα επομένως δεν αποδεικνύει την είσοδό της στη χώρα ή την παραμονή.)
Όταν φτάνουμε στα σύνορα περνάμε από έλεγχο διαβατηρίων. Στην Αμερική συγκεκριμένα γίνεται έλεγος της βίζας/άδειας παραμονής και του διαβατηρίου (λίγο πριν τον τελωνιακό έλεγχο). Η βίζα μπορεί να είναι κολλημένη σε μια απ’τις σελίδες του διαβατηρίου ή να είναι ξεχωριστό έγγραφο. (Η πράσινη κάρτα, για παράδειγμα, είναι ξεχωριστή κάρτα, δεν είναι μέσα στο διαβατήριο. Κι αυτή άδεια παραμονής είναι.)
Στον έλεγχο αυτό μας βάζουν τη σφραγίδα με ημερομηνία. Αυτή η ημερομηνία είναι το σημαντικότερο στοιχείο εδώ. Αυτή η σφραγίδα με την ημερομηνία δείχνει ότι όντως μπήκαμε στη χώρα και πότε μπήκαμε.
Η θεώρηση που λένε οι νόμοι είναι στην ουσία η θεώρηση της άδειας, η θεώρηση της ίδιας της βίζας, όχι πως η βίζα είναι ένα και το αυτό με τη θεώρηση.
Αυτά από μένα.


--------------------------------------------------
Note added at 2 days7 hrs (2006-02-25 16:08:53 GMT)
--------------------------------------------------

Παιδιά εκτιμώ τα σχόλια, και γενικά δε θα με δείτε συχνά να επιμένω τόσο σε κάτι αν δεν είμαι απολύτως σίγουρη. Αν έχετε προσέξει, οι περισσότερες απαντήσεις μου μπαίνουν με confidence 3, no matter what.
Αλλά με όλο το σεβασμό, και χωρίς να ξέρω αν είχατε ποτέ βίζα ή αν έχετε ταξιδέψει σε χώρα που απαιτεί άδεια παραμονής, διαφωνείτε με κάποιον που περνάει απ'την ίδια διαδικασία επανηλειμμένα εδώ και πολλά χρόνια, που έχει περάσει από ένα σωρό πρεσβείες και είχε 3 είδη βίζας, κι επιπλέον έχει κάνει και διερμηνεία στα σύνορα στη Βοστώνη (έτυχε, δεν έβρισκαν άλλον, δεν είμαι διερμηνέας). Τι άλλο να πω πια; Δεν τα βγάζω απ'το μυαλό μου. Την έχω μάθει πια απ'έξω τη σελίδα του immigration services.
Τι να την κάνουμε την εξήγηση του ελληνικού νόμου εδώ και την προέλευση της λέξης "visa" όταν το κείμενο μιλάει καθαρά για απόδειξη εισόδου; Νομίζω ότι ψάχνουμε σε λάθος μέρος και ψάχνουμε άδικα.
Τέλος πάντων, ό,τι είχα να πω το είπα. Αφού επιμένετε τόσο, δε θα σας εμποδίσω.

Maria Karra
United States
Native speaker of: Native in EnglishEnglish, Native in GreekGreek

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Mihailolja: When you apply for a visa for Greece ( granted this may not be the case for other countries ), a θεώρηση εισόδου is what gets stuck into your passport.
7 hrs
  -> Geia sou, Mihailo. H visa dev apodeikvyei tnv "eisodo" stn xwra, gia opoia xwra ki av milame. Mia xara eivai o oros "visa"/"entry visa", alla oxi gia edw sygkekerimeva. De diafwvw gevika ki aorista mazi sou.

disagree  Manolis Dardoufas: Για εξήγηση δείτε νέο λήμμα.
1 day14 hrs
  -> Manoli, kserw ti eivai n visa.Des to keimeno omws. Milame gia APODEIKSH eisodou kai diamovns. Eksngnsa ndn oti n visa kathautn dev apotelei apodeiksn alla adeia. Eivai to prwto bnma. /Did you see the "proof of visits" reference above?

2 days6 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
visa


Explanation:
Συγγνώμη που έρχομαι και εγώ να βάλω νέο λήμμα και να επιμείνω στο μπέρδεμα. Αλλά θέλω να εξηγήσω την άποψη κάποιων που ήδη συνέβαλαν και με την οποία συμφωνώ.

Θεώρηση νομικά είναι πάντα η visa. Αυτό είναι εμφανές από τον κανονισμό ΕΚ 539/2001 ΕΕ L 81 of 21.03.2001. Ο κανονισμός αυτός ορίζει ποιοι εξωκοινοτικοί αλλοδαποί υπόκεινται σε βίζα και ποιοί όχι. Οι τελευταίοι όταν μπαίνουν στην ΕΕ απλά σφραγίζεται το διαβατήριό τους.

Οπότε, άλλο θεώρηση και άλλο σφραγίδα. Το ίδιο ισχύει για τους κατόχους διαβατηρίων ΕΕ στο εξωτερικό. Ως Έλληνας μπορεί να εξαιρούμαι της υποχρέωσης θεώρησης (Έλληνες όταν παν Τουρκία), αλλά σφραγίδα μπαίνει πάντα. Στις ΗΠΑ χρειάζομαι βίζα.

Τώρα, οι θεωρήσεις δεν είναι όλες ίδιες. Ο κανονισμός που ανέφερα πριν αφορά βίζες για παραμονή μέχρι τρεις μήνες. Αν ένας αλλοδαπός θέλει να μείνει στην ΕΕ πάνω από το διάστημα αυτό (για σπουδές, δουλειά) χρειάζεται άλλου τύπου θεώρηση=βίζα. Θα χρειαστεί ίσως μια θεώρηση για διαμονή μακράς διαρκείας. Αυτό ισχύει για όλους τους εξωκοινοτικούς αλλοδαπούς, ασχέτως αν εξαιρούνται της υποχρέωσης θεώρησης για παραμονή μέχρι τρεις μήνες ή όχι.

Όποιος εισέλθει στην ΕΕ λοιπόν με μια τέτοια βίζα, μπορεί να λάβει άδεια παραμονής στο κράτος που του την έδωσε.

Πρόσφατα καθιερώθηκε μια νέα άδεια διαμονής. Δίδεται σε αλλοδαπούς που βρίσκονται στην ΕΕ νόμιμα για μια πενταετία. Λέγεται άδεια διαμονής μακράς διαρκείας. Οδηγία 2003/109/ΕΚ Επίσημη Εφημερίδα L 16, 23.01.2004.

Πιστεύω ότι το κείμενο της ερώτησης αφορά τη διαδικασία λήψης τέτοιας άδειας στην Ελλάδα. Ως προϋπόθεση είναι η κατοχή κάποιας θεώρησης εισόδου στη χώρα(=βίζα). Από εκεί φαίνεται ότι κάποιος μπήκε και διαμένει νόμιμα. Ο νόμος βέβαια ζητά και άλλα (ΑΦΜ, ΙΚΑ). Αυτά πιστεύω ότι αφορούν τους αλλοδαπούς, που εισήλθαν παράνομα αλλά με διάφορες διαδικασίες νομιμοποιήθηκαν κατά το παρελθόν.

Ελπίζω να μην έχω θολώσει περισσότερο τα νερά. Στο σύνδεσμο που παραθέτω υπάρχουν πληροφορίες για την κατάσταση των αλλοδαπών στην ΕΕ. Δείτε τα λήμματα CROSSING OF EXTERNAL BORDERS (για βίζες) και IMMIGRATION POLICY AND THE RIGHTS OF THIRD COUNTRY NATIONALS (για άδειες παραμονής και διαμονής). Πολλές από τις σελίδες αυτές είναι διαθέσιμες και στα Ελληνικά, οπότε δείτε τις διάφορες ορολογίες, που χρησιμοποιούνται.

Δείτε επίσης και το δεύτερο σύνδεσμο. Εδώ θα βρείτε όλη την κοινοτική νομοθεσία και υπάρχει ένα χρήσιμο εργαλείο δίγλωσσης απεικόνισης των οδηγιών και των κανονισμών.

Ίσως είναι χρήσιμο να μας πει η Μίνα, ποιό νόμο μεταφράζει και αν αυτός ενσωματώνει κάποια οδηγία στο Ελληνικό δίκαιο. Τότε θα μπορέσουμε να δώσουμε πληρέστερη απάντηση.

Καλό Σαββατοκύριακο σε όλους!





--------------------------------------------------
Note added at 2 days6 hrs (2006-02-25 15:25:29 GMT)
--------------------------------------------------

Η λέξη βίζα προέρχεται από τα γαλλικά (βλ. σχετικό λήμμα στο Μπαμπινιώτη):

ρήμα
viser: voir (examiner) un acte et le revêtir d'un visa ou d'une mentione qui lui rende valable.

ουσιαστικό
Visa: Formule ou sceau accompagné d'une signature, qu'on appose sur un acte pour le rendre régulier ou valable - Formule exigée en plus du passeport pour entrer dans un pays.

Από το λεξικό Micro Robert.

Είναι εμφανές ότι στα ανωτέρω αντιστοιχεί καλύτερα το ελληνικό ρήμα θεωρώ και το ουσιαστικό θεώρηση.



--------------------------------------------------
Note added at 2 days7 hrs (2006-02-25 16:40:36 GMT)
--------------------------------------------------

Επιμένω: άλλο σφραγίδα άλλο θεώρηση.

Σύμφωνοι η "θεώρηση" στην ερώτηση τίθεται εν είδει απόδειξης.

Αλλά ποτέ μια σφραγίδα δεν μπορεί να είναι απόδειξη παραμονής. Πχ είμαι Ρουμάνος με άδεια παραμονής στην Ελλάδα. Αλλά πού και πού πάω στην Ρουμανία για δουλειές. Ζητώ χορήγηση νέας άδειας διαμονής. Οι αρχές δεν θα κυττάξουν τις σφραγίδες εισόδου εξόδου, γιατί δεν πρόκειται να βγάλου άκρη (οι σφραγίδες θα έχουν σημασία μόνο αν αποδεικνύεται μακρά απουσία από τη χώρα). Θα δουν τη βίζα (αρχική θεώρηση) και την άδεια παραμονής.

Εξάλλου για το λόγο αυτό τίθενται από τη διάταξη της ερώτησης κάποιοι άλλοι (διαζευκτικοί) τρόποι απόδειξης. Αυτοί αναφέρονται σε τυχόν "λαθρομετανάστες", που μετέπειτα νομιμοποιήθηκαν. Αυτοί δεν έχουν θεώρηση (βίζα).

Σωστά είπε ο Νίκος. Έχουμε όλοι γίνει βιζολόγοι και μάλλον ζαλιστήκαμε! τέρμα η βιζοθεωρία!


    Reference: http://europa.eu.int/scadplus/leg/en/s17000.htm
    Reference: http://europa.eu.int/eur-lex/lex/el/index.htm
Manolis Dardoufas
Native speaker of: Native in GreekGreek
PRO pts in category: 8

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  Maria Karra: Stn 2n seira vai, milaei gia adeia, stnv prwtn milaei gia apodeiksn diamovns. Exeis visa sto diabatnrio sou? Av vai, koitakse tnv. Grafei nmeromnvia eisodou n kati pou va apodeikvyei tnv eisodo/diamovn? De vomizw.
38 mins
  -> Δεν έχει σημασία αυτό. Έχω βίζα τουριστική. Όχι όμως για μετανάστευση. Πιστεύω ότι η ερώτηση σε τέτοιες θεωρήσεις αναφέρεται.

agree  Nick Lingris: Για εξήγηση δείτε προηγούμενο λήμμα :-}
41 mins
  -> Ευχαριστώ Νίκο.