KudoZ home » Greek to English » Law (general)

σώζω

English translation: survives


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Greek term or phrase:σώζεται
English translation:survives
Entered by: Nick Lingris

14:47 Feb 19, 2007
Greek to English translations [PRO]
Law/Patents - Law (general)
Greek term or phrase: σώζω
Η πρόταση μου έχει ως εξής:
Επειδή συνολικά δηλαδή η εναγόμενη οφείλει να μου καταβάλλει το ποσό των ΧΧΧΧ € και τα οποία οφείλει να μου καταβάλλει για τους λόγους που παραπάνω αναφέρω στην αγωγή μου, άλλως κατά τις διατάξεις περί αδικαιολόγητου πλουτισμού, καθώς αυτά είναι τα συνολικά ποσά που θα κατέβαλε η εναγόμενη σε άλλο μηχανικό με τα ίδια προσόντα και ικανότητες για την παροχή ίδιων υπηρεσιών και αφού *σώζεται ο χωρίς νόμιμη αίτια πλουτισμός της αντιδίκου*, που επήλθε με την αποφυγή της ελάττωσης της περιουσίας της.

Είναι στο τέλος μιας αγωγής....δεν καταλαβαίνω τη εννοεί η ποιητής...
ΤΙΑ
Tina8
survives
Explanation:
Ο Αντράς έδωσε παραδείγματα από τον Αστικό Κώδικα (http://www.dap-komotinis.gr/news/EpuluuupkktADURxys.shtml ),
Ο Πάπυρος αναφέρει στο λήμμα «πλουτισμός, αδικαιολόγητος»:
… επιστρεπτέο, τελικά, είναι μόνο το μέρος του πλουτισμού που, χωρίς μεσολάβηση κακής πίστης, *σώζεται* κατά τη στιγμή της αναζήτησής του.

Ένα καλό άρθρο για το restitution και το unjust unrichment υπάρχει στο German Law Journal (http://www.germanlawjournal.com/article.php?id=360 ).
The notion that the recipient of an unjustified benefit must in principle return not more than the enrichment that has actually *survived* in his hands, is not only fundamental to the American law of restitution, but can also be found in English and German law.
In cases of minors, fraud, and duress the courts have resorted to the Zweikondiktionentheorie, so that the innocent party is only liable to return the *surviving* enrichment.

Θα σε βοηθήσει και το άρθρο στο Oxford University Comparative Law Forum:
http://ouclf.iuscomp.org/articles/giglio.shtml

Στο Loyola of Los Angeles Law Review έχουμε:

The first question is whether the enrichment traceably *survives*.
...
On the other hand, the enrichment action against the defendant of good faith will be limited to the amount of the enrichment which *survives* in the assets of the enriched party.
http://llr.lls.edu/volumes/v36-issue2/burrows.pdf

Άλλα ευρήματα στο Γκουγκλ:
http://www.google.com/search?num=100&hl=en&safe=off&rls=GGGL...
Selected response from:

Nick Lingris
United Kingdom
Grading comment
thanks...avto einai - afou akoma theoretai oti einai "adikos ploutismeni"! Many thanks kais ton Andras - pou me fotise me to germaniko link!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +3survives
Nick Lingris
4unjust enrichment has been prevented
Valentini Mellas
3 +1conserve or preserve or safeguard ... here
Angeliki Papadopoulou
1 +1[απλή συμβολή]Andras Mohay


  

Answers


49 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
σώζω...εδώ
conserve or preserve or safeguard ... here


Explanation:
... with the help of the Oxford dictionary of synonyms

Angeliki Papadopoulou
Greece
Works in field
Native speaker of: Native in GreekGreek, Native in EnglishEnglish
PRO pts in category: 123

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Assimina Vavoula
37 mins
  -> Ευχαριστώ, Μίνα

2 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
σώζεται ο χωρίς νόμιμη αίτια πλουτισμός
unjust enrichment has been prevented


Explanation:
Definitions of unjust enrichment

* FCC rules that require a transferee or assignee of a license to pay back financial benefits that were received by the original auction winner under the Commission's designated entity rules, but for which the transferee or assignee is not eligible. ...
wireless.fcc.gov/uls/about/glossary.html

* Benefiting from the work of another, without giving compensation.
www.peakagents.ca/glossary/u2.htm

* In civil law, unjust enrichment means one party has conferred a benefit upon another party with the expectation he would be compensated for doing so, but has not received compensation equal to the value of the benefit conferred. ...
en.wikipedia.org/wiki/Unjust_enrichment



Valentini Mellas
Greece
Specializes in field
Native speaker of: Greek
PRO pts in category: 60

6 hrs   confidence: Answerer confidence 1/5Answerer confidence 1/5 peer agreement (net): +1
[απλή συμβολή]


Explanation:
σώζεται = εξακολουθεί να υφίσταται/συντρέχει

ΑΚ 737 : Δικαιώματα του διοικητή για απαιτήσεις που έχει κατά . του κυρίου στη γνήσια μη επιτρεπόμενη.
Στην περίπτωση αυτή η θέση του διοικητή αλλότριων ως προς την απόδοση των δαπανών που έκανε είναι δυσχερέστερη για το λόγο ότι ***σύμφωνα με το ΑΚ909 πρέπει ο πλουτισμός του κυρίου να σώζεται*** κατά το χρόνο επίδοσης της αγωγής.

Δηλ. πρέπει να μην έχει εξαλειφθεί ο πλουτισμός. Αν δεν υφίσταται/συντρέχει/σώζεται πια, ο λήπτης δεν υποχρεούται να αποδώσει το "πράγμα". Στην περίπτωσή μας όμως εξακολουθεί να είναι πιο πλούσιος, άρα ο πλουτισμός ΣΩΖΕΤΑΙ και η υποχρέωση αποδοσης δεν έχει αποσβεσθεί.

Άρθρο 908
Έκταση της ευθύνης του λήπτη
Ο λήπτης οφείλει να αποδώσει το πράγμα που έλαβε ή το αντάλλαγμα που τυχόν έλαβε απ' αυτό. Οφείλει επίσης να αποδώσει και τους καρπούς που συνέλεξε καθώς και οτιδήποτε απέκτησε από το πράγμα.
Άρθρο 909
Η υποχρέωση για απόδοση κατά το προηγούμενο άρθρο αποσβήνεται, ***εφόσον ο λήπτης δεν είναι πια πλουσιότερος*** κατά το χρόνο της επίδοσης της αγωγής.





Andras Mohay
Works in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 48

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Vassiliki Papangeli
11 hrs
  -> Ευχαριστώ

12 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +3
σώζεται
survives


Explanation:
Ο Αντράς έδωσε παραδείγματα από τον Αστικό Κώδικα (http://www.dap-komotinis.gr/news/EpuluuupkktADURxys.shtml ),
Ο Πάπυρος αναφέρει στο λήμμα «πλουτισμός, αδικαιολόγητος»:
… επιστρεπτέο, τελικά, είναι μόνο το μέρος του πλουτισμού που, χωρίς μεσολάβηση κακής πίστης, *σώζεται* κατά τη στιγμή της αναζήτησής του.

Ένα καλό άρθρο για το restitution και το unjust unrichment υπάρχει στο German Law Journal (http://www.germanlawjournal.com/article.php?id=360 ).
The notion that the recipient of an unjustified benefit must in principle return not more than the enrichment that has actually *survived* in his hands, is not only fundamental to the American law of restitution, but can also be found in English and German law.
In cases of minors, fraud, and duress the courts have resorted to the Zweikondiktionentheorie, so that the innocent party is only liable to return the *surviving* enrichment.

Θα σε βοηθήσει και το άρθρο στο Oxford University Comparative Law Forum:
http://ouclf.iuscomp.org/articles/giglio.shtml

Στο Loyola of Los Angeles Law Review έχουμε:

The first question is whether the enrichment traceably *survives*.
...
On the other hand, the enrichment action against the defendant of good faith will be limited to the amount of the enrichment which *survives* in the assets of the enriched party.
http://llr.lls.edu/volumes/v36-issue2/burrows.pdf

Άλλα ευρήματα στο Γκουγκλ:
http://www.google.com/search?num=100&hl=en&safe=off&rls=GGGL...


Nick Lingris
United Kingdom
Native speaker of: Native in GreekGreek
PRO pts in category: 427
Grading comment
thanks...avto einai - afou akoma theoretai oti einai "adikos ploutismeni"! Many thanks kais ton Andras - pou me fotise me to germaniko link!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Vassiliki Papangeli
5 hrs
  -> Ευχαριστώ και καλή Σαρακοστή (whatever that may mean).

agree  Andras Mohay
5 hrs
  -> Είσαι η έμπνευσή μου των πρωινών ωρών... Ευχαριστώ!

agree  Nadia-Anastasia Fahmi
1 day6 hrs
  -> Ευχαριστώ!