KudoZ home » Hungarian » Botany

papaya vagy papaja

Hungarian translation: papája


16:27 Apr 8, 2008
Hungarian to Hungarian translations [PRO]
Science - Botany
Hungarian term or phrase: papaya vagy papaja
?
Péter Tófalvi
Hungary
Hungarian translation:papája
Explanation:
papája 'a dinnyefa termése' - így szerepel az Osiris-féle helyesírási szótárban.
Selected response from:

Attila Piróth
France
Grading comment
Selected automatically based on peer agreement.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +3papája
Attila Piróth
4 +2papaya
Orsolya Fábián


  

Answers


31 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
papaya


Explanation:
Én a konzervatív véleményt képviselem, szerintem y-nnal: papaya
Persze van már j-vel is az interneten (15000 j 113000 y ellenében) és szótárban is, ezért nehéz a kérdés.
Viszont 4 különböző nagyszótárból 3-ban y-nnal, 1-ben j-vel van felvéve (mind a 4 Akadémiai Kiadós...).

Jó munkát!


Orsolya Fábián
Netherlands
Native speaker of: Native in HungarianHungarian

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  xxxzsuzsa369: Ha rugalmasan kezeljük a dolgot, akkor mondhatnánk, hogy mindkettő helyes, de ha választani kell, akkor én is inkább az y mellett vagyok. A kiwi/kivi helyesírásánál is hasonló kérdés merül fel!
4 hrs
  -> köszi :-)

agree  DR CHATONNETNÉ Pálma, MS, MA Translation: sztem mindkettő helyes
11 hrs
  -> köszi :-)

43 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +3
papája


Explanation:
papája 'a dinnyefa termése' - így szerepel az Osiris-féle helyesírási szótárban.

Attila Piróth
France
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 4
Grading comment
Selected automatically based on peer agreement.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Krisztina Lelik: sajnos igen
1 hr

neutral  Andras Malatinszky: Talán még nem késő föllépni ez ellen a förmedvény ellen :-)
1 hr
  -> Ne bántsd szegényt, nem tehet róla. Ha egyszer így nevezte el a mamája meg a papája!

agree  xxxzsuzsa369: A Wikiben is papája szerepel, a papajával egyetemben: http://hu.wikipedia.org/wiki/Papaja viszont a valós nyelvhasználatban a papaya fordul elő a legtöbbször. Talán lehetünk annyira rugalmasak, hogy azt mondjuk mindhárom írásmód helyes és elfogadható?
4 hrs

agree  DR CHATONNETNÉ Pálma, MS, MA Translation: papaja inkább
11 hrs