KudoZ home » Hungarian » Medical: Health Care

adp

Hungarian translation: arteria dorsalis pedis


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Hungarian term or phrase:adp
Hungarian translation:arteria dorsalis pedis
Entered by: Krisztina Bottai

14:59 Jul 9, 2008
Hungarian to Hungarian translations [PRO]
Medical - Medical: Health Care
Hungarian term or phrase: adp
Ambuláns kezelőlapon szerepel a következő szövegkörnyezettel:
tiszta szívhangok, adp-k tap., has puha, betap., ...
Az orvosi rövidítések szótára szerint adenozin-difoszfát, aminek ebben a környezetben nincs értelme. Tudna valaki segíteni?
Krisztina Bottai
France
arteria dorsalis pedis
Explanation:
lymphadenomegalia = lymphadenopathia egyik régióban sem tapintható ... ADP, ATP tapintható (ADP = a.dorsalis pedis, ATP= a.tibialis posterior) ...
www.prahlad.hu/jegy/belgyogyaszat/anamnesis-negstat.doc

--------------------------------------------------
Note added at 57 mins (2008-07-09 15:57:47 GMT)
--------------------------------------------------

Ilyenkor abból kell gazdálkodnunk, ami ismert: a "tap[inthatók]" szóból indulhatunk ki a keresésnél, s 2 perc alatt megvan az eredmény.

A "betap[intható]" tipikus csapdaszó: a laikus fordítók többnyire a has "KItapintható"-t írnak helyette. (Jól néznénk ki, ha már ki sem lehetne tapintani.)
Selected response from:

Andras Mohay
Grading comment
Köszönöm szépen!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1arteria dorsalis pedisAndras Mohay
1a dp-k..?
Orsolya Fábián


  

Answers


31 mins   confidence: Answerer confidence 1/5Answerer confidence 1/5
a dp-k..?


Explanation:
Nem lehet, hogy elírás? És esetleg dp-ről van szó? Dp-t pedig főleg az állatgygyászatban diszpláziával kapcsolatban találtam: csípő és könyök dp; Illetve találtam még a szívre vonatkozóan: "a pulzus nyomást befolyásoló cardiális tényezők,
dP/dt max., "

Mindez csak tipp.


    Reference: http://64.233.183.104/search?q=cache:5iqCEXgHan0J:segedanyag...
    Reference: http://www.kisallatortopedia.hu/index1.php?inc=4&inc2=tcsipo
Orsolya Fábián
Netherlands
Works in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
Notes to answerer
Asker: Köszönöm a segítséget, András. Én is úgy próbáltam eljárni, ahogy Te ajánlod, de eredménytelenül. Vagy nem tudok keresni? ;-) http://www.google.hu/search?hl=hu&q=adp-k+tapinthat%C3%B3k&btnG=Keres%C3%A9s&meta=lr%3Dlang_hu


50 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
arteria dorsalis pedis


Explanation:
lymphadenomegalia = lymphadenopathia egyik régióban sem tapintható ... ADP, ATP tapintható (ADP = a.dorsalis pedis, ATP= a.tibialis posterior) ...
www.prahlad.hu/jegy/belgyogyaszat/anamnesis-negstat.doc

--------------------------------------------------
Note added at 57 mins (2008-07-09 15:57:47 GMT)
--------------------------------------------------

Ilyenkor abból kell gazdálkodnunk, ami ismert: a "tap[inthatók]" szóból indulhatunk ki a keresésnél, s 2 perc alatt megvan az eredmény.

A "betap[intható]" tipikus csapdaszó: a laikus fordítók többnyire a has "KItapintható"-t írnak helyette. (Jól néznénk ki, ha már ki sem lehetne tapintani.)

Andras Mohay
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 12
Grading comment
Köszönöm szépen!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Elizabeth Rudin
1 hr
  -> Köszönöm a megerősítést