KudoZ home » Hungarian to English » Accounting

környezetvédelmi termékdíj

English translation: environmental product tax


12:48 Nov 30, 2004
Hungarian to English translations [PRO]
Bus/Financial - Accounting
Hungarian term or phrase: környezetvédelmi termékdíj
Gondolom nem nagyon kell magyarázni, mostanság a vízcsapból is ez folyik, de sajnos nem angolul.
Nora Kis-Pal
English translation:environmental product tax
Explanation:
A PriceWaterhouse által szervezett előadás címében ez szerepel

Környezetvédelmi termékdíj Meghívott előadó: Borsányi-Bognár Levente
Environmental Product Tax Guest speaker: Levente Borsányi-Bognár

http://www.pwcglobal.com/hu/mag/ins-sol/publ/newsflash/Newsf...

--------------------------------------------------
Note added at 38 mins (2004-11-30 13:26:51 GMT)
--------------------------------------------------

Bár a névben a \"díj\" szó szerepel, a fogalom egyfajta adót takar:

15.00-16.00 h Környezetvédelmi termékdíj, mint egyéb adó
Termékdíj a nemzetközi forgalomban – visszaigénylés export után – befizetés - bevallás
Előadó: Boros Béláné vezető főtanácsos , APEH
Selected response from:

Attila Piróth
France
Grading comment
Köszi, szerintem ez a legjobb, és mindenkitől elnézést, aki szintén igyekezett a jó megoldással segíteni.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +2environmental product tax
Attila Piróth
4environmental product feeTardonplo
4environmental surchargexxxdenny
4 -2fine for violating environmental standards
Zoltan Bartok


Discussion entries: 3





  

Answers


22 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
környezetvédelmi termékdíj
environmental product tax


Explanation:
A PriceWaterhouse által szervezett előadás címében ez szerepel

Környezetvédelmi termékdíj Meghívott előadó: Borsányi-Bognár Levente
Environmental Product Tax Guest speaker: Levente Borsányi-Bognár

http://www.pwcglobal.com/hu/mag/ins-sol/publ/newsflash/Newsf...

--------------------------------------------------
Note added at 38 mins (2004-11-30 13:26:51 GMT)
--------------------------------------------------

Bár a névben a \"díj\" szó szerepel, a fogalom egyfajta adót takar:

15.00-16.00 h Környezetvédelmi termékdíj, mint egyéb adó
Termékdíj a nemzetközi forgalomban – visszaigénylés export után – befizetés - bevallás
Előadó: Boros Béláné vezető főtanácsos , APEH

Attila Piróth
France
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 12
Grading comment
Köszi, szerintem ez a legjobb, és mindenkitől elnézést, aki szintén igyekezett a jó megoldással segíteni.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Eva Blanar: adó hát
15 mins

agree  Andrea Szabados: Jónak tűnik így.
1 day7 hrs

15 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): -2
környezetvédelmi termékdíj
fine for violating environmental standards


Explanation:
Itt nyilván nem díjról, hanem büntetésről van szó. (Elszomorítóan fogalmaznak manapság Magyarországon. Még szomorúbb, hogy ennek megfelelő fordítások is születnek.)
Ha ez a fordítás az USA-ba irányul, akkor az EPA (Environmental Protection Agency) előírásainak megszegéséről vagy kijátszásáról lehetne szólni. Viszont az EPA előírásai csak az USA-ra vonatkoznak. Vannak azonban nemzetközi megegyezések (pl. Kyoto Agreement), nemzetközileg elfogadott mércék. (Korrupció-gyanús az, ha a környezet szennyezésének nem szigorú büntetésekkel igyekeznek elejét venni, hanem "adóztatják", vagyis üzletet csinálnak belőle.)
Ha angolra fordítunk, ne a magyar gondolkodásmód legyen az irányadó! Ha megjelentek már félresikerült fordítások, azokat ejteni kell - hiszen nagyon valószínű, hogy ezekhez leginkább csak Magyarországon tudnak nehézség nélkül viszonyulni.

Zoltan Bartok
United States
Native speaker of: Native in HungarianHungarian, Native in EnglishEnglish

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  Andrea Szabados: Ez nem félrefordítás, mint láthattad a többiek érvelését is. Tényleg kötelezően, termékek után megfizetendő díjról/adófajtáról van szó. Lásd pl. http://www.apeh.hu/informacio/adonaptar_2004.htm - a hivatalos kifejezéseket nem kell "ejteni".
17 hrs
  -> Hivatalos kifejezes illetve annak (felresikerult) forditasa: nem egy es ugyanaz

disagree  perke: Csak egyet tudok érteni Andreával, a fentiekből is egyértelműen kiderül, hogy itt nem büntetésről van szó - tehát nem fordíthatjuk annak - hanem kötelezően megfizetendő hozzájárulásról. Nem árt néha odafigyelni,hogy a többiek mit mondanak.
8 days

30 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
környezetvédelmi termékdíj
environmental product fee


Explanation:
ha "díj", akkor "fee", nem tax

--------------------------------------------------
Note added at 21 hrs 1 min (2004-12-01 09:50:08 GMT)
--------------------------------------------------

ha a fordító pontos akar lenni, akkor a díj jelentést fordítja, hiszen azért nem az adó nevet kapta ez a tétel, mert nem adó, csak az adózás szabályait kell rá alkalmazni. Díjat fizet, mert terheli a környezetet, és a környezetvédelmi vagy milyen alapba kell megfizetni, úgy tudom. Az interneten biztosan fellelhető a tv. és indokolása, abban benne kell, hogy legyen ez.

Tardonplo
Native speaker of: Native in HungarianHungarian

1 day9 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
környezetvédelmi termékdíj
environmental surcharge


Explanation:
sok szép találatot kaphatsz a google-n
sajnos korábban nem értem rá...:)

xxxdenny
Native speaker of: Hungarian
PRO pts in category: 20