KudoZ home » Hungarian to English » Agriculture

vad-, erdő és halgazdálkodás

English translation: forest and game management and fish farming


17:57 Feb 12, 2007
Hungarian to English translations [PRO]
Science - Agriculture
Hungarian term or phrase: vad-, erdő és halgazdálkodás
A forrásszöveg így szól: Mezőgazdasági, vad-, erdő vagy halgazdálkodási tevékenységet folytató vállalkozások...
Georgine
English translation:forest and game management and fish farming
Explanation:
Forest and game management you'll find at www.vendegvaro.hu
fish farming at http://en.wikipedia.org/wiki/Fish_farming

--------------------------------------------------
Note added at 5 hrs (2007-02-12 23:02:00 GMT)
--------------------------------------------------

eszemben volt még az 'arboriculture' kifejezés is lásd:
http://www.isa-arbor.com/home.aspx
Selected response from:

abrudan
United Kingdom
Grading comment
Selected automatically based on peer agreement.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +4forest and game management and fish farming
abrudan
5Game Management, Forestry, and Pisciculture
Ildiko Santana
4 -1Agriculture, Forestry, Fishing and Hunting
Nora Balint


  

Answers


18 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +4
forest and game management and fish farming


Explanation:
Forest and game management you'll find at www.vendegvaro.hu
fish farming at http://en.wikipedia.org/wiki/Fish_farming

--------------------------------------------------
Note added at 5 hrs (2007-02-12 23:02:00 GMT)
--------------------------------------------------

eszemben volt még az 'arboriculture' kifejezés is lásd:
http://www.isa-arbor.com/home.aspx

abrudan
United Kingdom
Works in field
Native speaker of: Hungarian
PRO pts in category: 8
Grading comment
Selected automatically based on peer agreement.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Dora Miklody
2 mins
  -> Köszi

neutral  ilaszlo: A "game" nem vadászaton elejtett vagy elejtendő vadakat takar? Én inkább "wildlife management"-et mondanék.
12 mins
  -> wildlife has ecological connotations, game management = vadgazdálkodás

agree  Krisztina Lelik
23 mins
  -> Köszi

agree  juvera: forestry, game/vildlife and fish management.A forestry azért illik ide inkább, mert az agriculture mellett mondatilag jobb, a fish farming helyett jobb management mert lehet a "vad" halállomány is.A game-ről lehet vitatkozni, mit ért a vad alatt a magyar
4 hrs
  -> köszi, a forestry-t én is akartam már hozzátenni önszántamból is :-)

neutral  Ildiko Santana: A "forest management" lehet, hogy tokeletes szoszerinti forditas, de angol nyelvteruleten a "forestry" a bevett terminus.
5 hrs

agree  Anna Sarolta Sándor: A Halász Aladár-féle erdészeti-vadászati szótár szerint is forest ill. game management, bár fish farming abban nem szerepel.
3 days22 hrs
  -> köszi

1 hr   confidence: Answerer confidence 5/5
Game Management, Forestry, and Pisciculture


Explanation:
Ld. az FVM vagy az OME'K oldalait, valamint a magyar-angol szotarakat.

--------------------------------------------------
Note added at 5 hrs (2007-02-12 23:40:29 GMT)
--------------------------------------------------

Pisciculture def.: The breeding, hatching, and rearing of fish under controlled conditions.

A teljes szovegre --"Mezőgazdasági, vad-, erdő vagy halgazdálkodási tevékenységet folytató vállalkozások" -- ezt javasolnam: "Enterprises engaging in agricultural, forestry, game management, or piscicultural activities"


    Reference: http://www.fvm.hu/
    Reference: http://www.omek.hu/
Ildiko Santana
United States
Native speaker of: Native in HungarianHungarian, Native in EnglishEnglish
PRO pts in category: 12

7 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): -1
Agriculture, Forestry, Fishing and Hunting


Explanation:
csak egy tipp, de van rá kismillió Google találat

--------------------------------------------------
Note added at 14 hrs (2007-02-13 08:13:24 GMT)
--------------------------------------------------

http://www.ksh.hu/pls/ksh/docs/hun/xftp/idoszaki/monsz/monsz...

Nora Balint
Hungary
Native speaker of: Native in HungarianHungarian

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Levente Bodrossy Dr.
3 mins

disagree  Dora Miklody: biztos hogy nem ez, legalább az agriculture-t vedd ki belőle (az mezőgazdaságot jelent :)). az fvm honlapján rengeteg minden van angolul is, www.fvm.hu
8 mins

neutral  juvera: Dóra, a mezőgazdaság is benne van a felsorolásban.
4 hrs

disagree  Ildiko Santana: Fishing=horgaszat vagy halaszat; hunting=vadaszat.
5 hrs