KudoZ home » Hungarian to English » Art/Literary

hivatásos előadómővészi bizonyítvány

English translation: professional performer (or entertainer) license (or certificate)


15:15 Jan 16, 2004
Hungarian to English translations [PRO]
Art/Literary
Hungarian term or phrase: hivatásos előadómővészi bizonyítvány
Azonos nevű hivatalos okirat megnevezése
Csilla Sajo-Kmeczko
United Kingdom
English translation:professional performer (or entertainer) license (or certificate)
Explanation:
Sok szerencsét - ilyen az USA-ban nincs, de szerintem más normális helyen sincs. Milyen hatóság bocsájtja ki ezt? Ki jogosult rá?
Selected response from:

Peter Kiss
Hungary
Grading comment
Köszönöm, itt valóban nem felsőfokú végzettségről van szó!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +1Bachelor of Music (Performance)
Ildiko Santana
1professional performer (or entertainer) license (or certificate)
Peter Kiss


  

Answers


7 mins   confidence: Answerer confidence 1/5Answerer confidence 1/5
professional performer (or entertainer) license (or certificate)


Explanation:
Sok szerencsét - ilyen az USA-ban nincs, de szerintem más normális helyen sincs. Milyen hatóság bocsájtja ki ezt? Ki jogosult rá?

Peter Kiss
Hungary
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in pair: 52
Grading comment
Köszönöm, itt valóban nem felsőfokú végzettségről van szó!

12 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
Bachelor of Music (Performance)


Explanation:
Nyilván felsőfokú végzettségről van szó, és ha azt akarod, hogy a célnyelvi országban megértsék a fordítást, akkor használd ezt:
Bachelor of Music (Performance)

Részletesen:
"This degree is for those with exceptional performing ability who wish to focus on trying to get a job as a performer. The degree requirements are less than the education degree because you do not take the education sequence. Performance majors have less requirements but the pressure and challenge of succeeding in the job market escalate substantially."

Amennyiben valami miatt szószerinti fordításra törekednél (remélem nem!), akkor megfelelne ez:
'professional performer certificate'
De nem hiszem, hogy rajtad kívül még sokan megértenék.


    Reference: http://webpages.acs.ttu.edu/dshea/Degrees.html
Ildiko Santana
United States
Native speaker of: Native in HungarianHungarian, Native in EnglishEnglish
PRO pts in pair: 1628

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  perke: Külföldi fülnek ez nyilván érthetőbb, mint a szószerinti fordítás, de ez egyáltalán nem biztos, hogy felsőfokú végzettség, sőt. Énekeseknek, zenészeknek, táncosoknak az OSZK (Országos Szórakoztatózenei Központ) ad ki ilyet.
5 hrs
  -> Köszi. Ha ez egy speciálisan magyar találmány, akkor meg kell hagyni az eredetit, és zárójelben elmagyarázni angolul. Hogy tényleg van ilyen? Hiszem, ha látom! (Értsd: szövegkörnyezet, ugyi... Ami itt nincs)