KudoZ home » Hungarian to English » Automotive / Cars & Trucks

ismételhetőség

English translation: repeatability (of a measuring instrument)


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Hungarian term or phrase:ismételhetőség
English translation:repeatability (of a measuring instrument)
Entered by: Leveleki

07:40 Jul 22, 2005
Hungarian to English translations [PRO]
Bus/Financial - Automotive / Cars & Trucks / Quality assurance
Hungarian term or phrase: ismételhetőség
ismételhetőség: egy mérőeszköz, egy operátor, azonos darab, azonos paraméterét többször leméri, a mérések szórása adja az ismételhetőséget.
The only thing that I can think of is "repeatability" but I am not happy with that. Any suggestions, please?
Leveleki
France
repeatability (of a measuring instrument)
Explanation:
Magyarul ismétlőképesség is, a mérőeszköznek az a képessége, hogy azonos mérendő mennyiséget azonos feltételek között ismételten megmérve egymáshoz közeli értékmutatásokat ad. Például, ha egymás után többször ráállunk a fürdőszobamérlegre, akkor az közel azonos értékeket mutat, ha jól működik. (Ha egyre kevesebbet, akkor még jobban :-) ). Forrás: A minőségügy nemzetközi értelmező szótára.
Selected response from:

Janos Barocsi
Grading comment
This one fitted perfectly - thank you.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +4repeatability (of a measuring instrument)Janos Barocsi
5 +1reproducibility
JANOS SAMU
4precisionpetra_m
3iterability
Gabor Kun


  

Answers


13 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +4
ismételhetőség
repeatability (of a measuring instrument)


Explanation:
Magyarul ismétlőképesség is, a mérőeszköznek az a képessége, hogy azonos mérendő mennyiséget azonos feltételek között ismételten megmérve egymáshoz közeli értékmutatásokat ad. Például, ha egymás után többször ráállunk a fürdőszobamérlegre, akkor az közel azonos értékeket mutat, ha jól működik. (Ha egyre kevesebbet, akkor még jobban :-) ). Forrás: A minőségügy nemzetközi értelmező szótára.

Janos Barocsi
Native speaker of: Hungarian
PRO pts in category: 4
Grading comment
This one fitted perfectly - thank you.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  juvera: "In the case of a measuring instrument repeatability is a measuring device's inherent ability to consistently repeat its readings." "We could say the repeatability of the measurement was 0.0003." Reproducibility: nem minden komponens azonossága garantált.
4 hrs

agree  Dr. Janos Annus: Tudomásom szerint is ezt használják, amikor azonos feltételek mellett ugyanazzal az eszközzel mérik ugyanazt.
6 hrs

agree  Katalin Horváth McClure
7 hrs

agree  Endre Both
2 days8 hrs

44 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
ismételhetőség
precision


Explanation:
Az ismételhetőség fogalmából nekem úgy tűnik, hogy ez végülis a mérési pontosság, tehát lehetne akár 'precision'-nek is fordítani.

--------------------------------------------------
Note added at 49 mins (2005-07-22 08:30:29 GMT)
--------------------------------------------------

Vagy állékonyság de erre nem tudok angol szót..

petra_m
Native speaker of: Native in HungarianHungarian

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Dr. Janos Annus: Ezt szerintem inkább arra használják, hogy hány tizedes pontossággal mér valami . Bár a szótárban ez a második jelentése csak.
6 hrs

1 hr   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
ismételhetőség
reproducibility


Explanation:
Ez a szakkifejezés

JANOS SAMU
United States
Native speaker of: Native in HungarianHungarian

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  aradek
3 hrs

2 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
ismételhetőség
iterability


Explanation:
Just another guess.

Gabor Kun
Hungary
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 12