KudoZ home » Hungarian to English » Automotive / Cars & Trucks

forgalmi engedély

English translation: registration card, stb. (USA)


22:47 Mar 29, 2003
Hungarian to English translations [PRO]
Tech/Engineering - Automotive / Cars & Trucks / vehicles
Hungarian term or phrase: forgalmi engedély
A gépjárművek forgalmi engedélye. Road fund license-t láttam valahol, de nem tetszik.
gabw
English translation:registration card, stb. (USA)
Explanation:
Ha USA a célország a fordításra, akkor a magyar forgalmi engedélynek a megfelelője nem szó szerinti fordítás lesz.
vehicle registration, registration card, license plate - ezek mind a témával kapcsolatosak
"Registration controls access to the public roadways by issuing operating authority to vehicles by issuing license plates (with or without stickers) and printing a registration card."

Érdemes elolvasni a dokumentum többi részét (különösen a Title és a Registration fejezeteket), szerintem elég jól meg lehet érteni.

--------------------------------------------------
Note added at 2003-03-31 20:05:15 (GMT)
--------------------------------------------------

Egy idézet, a címet alá másolom:
\"Upon receipt of the application for motor vehicle registration:

* The DMV will issue a registration card, certificate of title, registration plate (license plate) and validation stickers to the owner.
* The registration card should be kept in the vehicle at all times and must always be available to show a law enforcement officer upon request.\"

http://www.dmv.dot.state.nc.us/driverlicense/DriversHandbook...

Ebből is látható, hogy a \"registration card\" a magyar forgalmi engedély amerikai megfelelője.
Selected response from:

Katalin Horváth McClure
United States
Grading comment
Igen, köszönöm. Ez lesz a jó az US olvasóknak.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +3registration card, stb. (USA)
Katalin Horváth McClure
5vehicle (car) registrationxxxdenny
5(vehicle) registration card (US)
Ildiko Santana
4registration certificate
Ágnes Fülöp


  

Answers


15 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +3
registration card, stb. (USA)


Explanation:
Ha USA a célország a fordításra, akkor a magyar forgalmi engedélynek a megfelelője nem szó szerinti fordítás lesz.
vehicle registration, registration card, license plate - ezek mind a témával kapcsolatosak
"Registration controls access to the public roadways by issuing operating authority to vehicles by issuing license plates (with or without stickers) and printing a registration card."

Érdemes elolvasni a dokumentum többi részét (különösen a Title és a Registration fejezeteket), szerintem elég jól meg lehet érteni.

--------------------------------------------------
Note added at 2003-03-31 20:05:15 (GMT)
--------------------------------------------------

Egy idézet, a címet alá másolom:
\"Upon receipt of the application for motor vehicle registration:

* The DMV will issue a registration card, certificate of title, registration plate (license plate) and validation stickers to the owner.
* The registration card should be kept in the vehicle at all times and must always be available to show a law enforcement officer upon request.\"

http://www.dmv.dot.state.nc.us/driverlicense/DriversHandbook...

Ebből is látható, hogy a \"registration card\" a magyar forgalmi engedély amerikai megfelelője.


    Reference: http://www.dmv.dot.state.nc.us/VehicleRegistration/TitleManu...
Katalin Horváth McClure
United States
Works in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 28
Grading comment
Igen, köszönöm. Ez lesz a jó az US olvasóknak.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Ildiko Santana: "A forgalmi engedély a forgalomba helyezett jármű közúti forgalomban történő részvételének jogszerűségét igazolja. A forgalmi engedélyt, valamint a lassú jármű igazoló lapját a közlekedési igazgatási hatóság (okmányiroda) adja ki."
10 mins

agree  Leslie Gabor
2 hrs

agree  Gabrielle Weatherhead
1 day20 hrs

28 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
(vehicle) registration card (US)


Explanation:
"A forgalmi engedély a forgalomba helyezett jármű közúti forgalomban történő részvételének jogszerűségét igazolja. A forgalmi engedélyt, valamint a lassú jármű igazoló lapját a közlekedési igazgatási hatóság (okmányiroda) adja ki."

A forgalmi engedélynek három típusa különböztethető meg:

- állandó forgalmi engedély,
- ideiglenes forgalmi engedély,
- egy alkalomra szóló forgalmi engedély.

+En: http://www.dmv.ca.gov/vr/vr_info.htm#BM2515
(csak kiegészítésül)

Ildiko Santana
United States
Works in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian, Native in EnglishEnglish
PRO pts in category: 8

6 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
vehicle (car) registration


Explanation:
hagyd el a "card" szót, ez a dokumentum itt (USA) nem egy "card"

xxxdenny
Works in field
Native speaker of: Hungarian
PRO pts in category: 20

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Katalin Horváth McClure: A formája államonként változik. Nálunk adnak egy kártyát is, amit magaddal hordasz, vagy az autóban tartod. Ha a magyar dokumentumot kell leírni amerikai olvasóközönség számára, ak
1 day14 hrs

neutral  Ildiko Santana: Egyetértek Katival. Továbbá nem tudhatjuk biztosan, ki a fordítás célközönsége.
3 days1 hr

4 days   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
registration certificate


Explanation:
Katival is,Ildikóval is egyetértek.

Az EU honlapján a "registration certificate" kifejezés használatos. "The Directive harmonises the form and content of the registration certificate." (link a referenciáknál)

további linkek:
http://www.avh.de/en/programme/betreuung/rat/08_03.htm
http://www.timesofmoney.com/auto_loan/jsp/car_regn.jsp
http://www.mariecurie.org/fr/WELCPACK/node24.html

Vagy akár lehet "vehicle registration document" is. Lásd: http://www.revenue.ie/services/vrt/usedcar.htm






    Reference: http://europa.eu.int/scadplus/leg/en/lvb/l21226.htm
    Reference: http://www.privacy4u.net/Vanuatu_Car_%20Registration.htm
Ágnes Fülöp
Netherlands
Native speaker of: Hungarian
PRO pts in category: 4