KudoZ home » Hungarian to English » Bus/Financial

ajánlatkérő

English translation: (the) Announcer of the/a Tender


18:40 May 9, 2002
Hungarian to English translations [PRO]
Bus/Financial / public procurement
Hungarian term or phrase: ajánlatkérő
közbeszerzési pályázat: az az intézmény, amely a pályázatot magát kiirja
Eva Blanar
Hungary
English translation:(the) Announcer of the/a Tender
Explanation:
or, the Party announcing the Tender

--------------------------------------------------
Note added at 2002-05-09 20:00:38 (GMT)
--------------------------------------------------

Igen, az Issuer is hasznalatos.
Selected response from:

xxxivw
Grading comment
Nagyon köszönöm!
Egyébként soha nem a Google alapján választok, sokkal inkább "zsigerből", ami nem biztos, hogy jó, ezért vagyok hálás a sok segitségért!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +1(the) Announcer of the/a Tenderxxxivw
4 +2tender issuerErika Pavelka
4 +1purchaser / buyer
Andras Szekany
4commissioner / originator / tender calling authority / XXX (name of company)
Endre Both
4invitation to tender --> inviter to tender
Attila Piróth


  

Answers


12 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
(the) Announcer of the/a Tender


Explanation:
or, the Party announcing the Tender

--------------------------------------------------
Note added at 2002-05-09 20:00:38 (GMT)
--------------------------------------------------

Igen, az Issuer is hasznalatos.


    exp. +
    Reference: http://www.mars.hu/doc/tenderregulationguidelines.doc
xxxivw
PRO pts in pair: 52
Grading comment
Nagyon köszönöm!
Egyébként soha nem a Google alapján választok, sokkal inkább "zsigerből", ami nem biztos, hogy jó, ezért vagyok hálás a sok segitségért!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Endre Both
15 hrs

15 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
tender issuer


Explanation:
Kedves Éva!

Ezt találtam a Google-on, van is MO-i honlap:

The Tender Issuer informs those interested, that the Hungarian Television Co. Ltd. is staying in the building with a rental agreement concluded for a ...

Azok között van oldal Angliából és Amerikából.


    Reference: http://www.apvrt.hu/pages/p_172.html
    Reference: http://www.google.com/search?hl=en&ie=utf-8&oe=utf-8&q=%22te...
Erika Pavelka
Native speaker of: Native in EnglishEnglish
PRO pts in pair: 8

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Meturgan
29 mins

agree  Endre Both
15 hrs

59 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
invitation to tender --> inviter to tender


Explanation:
invitation to tender – ajánlatkérés
Ez bevett fordulat, tehát ha a szófaji különbséget elbírja a szöveg (a mondat talán átgyúrható), akkor mindenképp ezt javaslom.
Inviter to tender vagy person who invites to tender, amennyiuben mindenképp főnévre van szükséged.
Invitation to tender majd 20 000 találatot kapott a google-on; az alábbi
EMITS Invitation To Tender System - [ Traduire cette page ]
emits.esa.int/ - 36k
Részletes leírást is ad.



Attila Piróth
France
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in pair: 697

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  xxxivw: Mar megint az a google.. :( Az altalad javasolt "inviter" 241 talalatot kap, szemben az "announcer"-rel, ami 6000 folott, az "issuer" pedig 17000 folott. Remelem, Eva nem eszerint valaszt. (Tudom, hogy mar sokszor morogtam emiatt - felek, meg fogok is..)
28 mins
  -> Pedig elég nagy betűkkel oda volt írva az is, hogy invitation to tender – gondoltam, ezt még te is észereveszed

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
purchaser / buyer


Explanation:
az angolszász logika nem kedveli a nyakatekert magyarázatot - szimplán: aki vásárolni akar, az ajánlatot kér, tehát ő az "ajánlatkérő" (amely kifejezés egyébként magyar rémtalálmány :)

Andras Szekany
Hungary
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in pair: 145

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Endre Both: Bár az ajánlatkérô számomra teljesen elfogadhatóan hangzik.
14 hrs
  -> :) ok, nem bánom; a helyzet: nincs jobb :)

neutral  Meturgan: The issuer of a tender doesn’t necessarily become a purchaser or buyer.
8 days
  -> that's right - but somebody having the intent to buy starts with a call for bid

16 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
commissioner / originator / tender calling authority / XXX (name of company)


Explanation:
Helló Éva, nem hiába nem találtál 1:1 megfelelôt, úgy tűnik, nincs is. Ki ezt, ki azt használja. Itt van még néhány lehetôség az eddigieken kívül, hogy a legtetszetôsebbet kiválaszthasd. Az Interneten mindegyikre találni példát.

Endre Both
Germany
Native speaker of: Native in GermanGerman, Native in HungarianHungarian
PRO pts in pair: 82