KudoZ home » Hungarian to English » Bus/Financial

nyilt / meghivásos / tárgyalásos eljárás

English translation: public / exclusive tender ( or bidding)


18:44 May 9, 2002
Hungarian to English translations [PRO]
Bus/Financial / public procurement
Hungarian term or phrase: nyilt / meghivásos / tárgyalásos eljárás
Még mindig a közbeszerzés: úgy tűniik, ez a három eljárás van: open bidding + a closed bidding két fajtája. Nagyon boldog lennék, ha mindháromra befutna a "hivatalos" magyarországi angol változat...
Eva Blanar
Hungary
English translation:public / exclusive tender ( or bidding)
Explanation:
Tudomasom szerint a nyilt palyaztatas bevett angol forditasa jogi szovegkornyezetben Public tender (vagy bidding), mig a zartkorue Exclusive.
A 95/XXXIX tv.-ben is igy szerepel, az APV, MVM, Matav, etc. ugy tudom igy hasznalja.
Az open/closed is jo azonban, csak az inkabb a sajtoban elterjedt.

--------------------------------------------------
Note added at 2002-05-09 19:28:03 (GMT)
--------------------------------------------------

Ugyanezen a webcimen a Kozbeszerzesi tv. (XL/1995) \'competitive tender\'-t ir.

--------------------------------------------------
Note added at 2002-05-09 19:39:16 (GMT)
--------------------------------------------------

Egy masik cim, ahol igen erdekes dolgok olvashatok a magyar kozbeszerzes jogi szabalyozasarol (ill. annak hianyossagairol), angolul:
http://www.cipe.org/publications/cee/hungary/procurement.php...
Itt egyebkent open / private tender kifejezeseket hasznal a (magyar) szerzo.
Selected response from:

xxxivw
Grading comment
Köszönöm, különösen a linket!
2 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4Sealed(-bid) tender, closed bidding with invitation
Attila Piróth
4public / exclusive tender ( or bidding)xxxivw


  

Answers


31 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
public / exclusive tender ( or bidding)


Explanation:
Tudomasom szerint a nyilt palyaztatas bevett angol forditasa jogi szovegkornyezetben Public tender (vagy bidding), mig a zartkorue Exclusive.
A 95/XXXIX tv.-ben is igy szerepel, az APV, MVM, Matav, etc. ugy tudom igy hasznalja.
Az open/closed is jo azonban, csak az inkabb a sajtoban elterjedt.

--------------------------------------------------
Note added at 2002-05-09 19:28:03 (GMT)
--------------------------------------------------

Ugyanezen a webcimen a Kozbeszerzesi tv. (XL/1995) \'competitive tender\'-t ir.

--------------------------------------------------
Note added at 2002-05-09 19:39:16 (GMT)
--------------------------------------------------

Egy masik cim, ahol igen erdekes dolgok olvashatok a magyar kozbeszerzes jogi szabalyozasarol (ill. annak hianyossagairol), angolul:
http://www.cipe.org/publications/cee/hungary/procurement.php...
Itt egyebkent open / private tender kifejezeseket hasznal a (magyar) szerzo.


    Reference: http://www.tring.hu/jogasz/angol/
xxxivw
PRO pts in pair: 52
Grading comment
Köszönöm, különösen a linket!

47 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
Sealed(-bid) tender, closed bidding with invitation


Explanation:
Sealed(-bid) tender: zárt versenytárgyalási ajánlat
A Longman business szótár szerint is, valamint itt is:
What am I bid?
Sealed tenders, open bids, dutch auctions, negotiated prices... How do you get the keenest price possible from competing suppliers? One idea is based on the 'Vickery Auction', named after the British economist who invented the process. In a Vickery auction, competing buyers submit sealed bids. The highest bidder wins, but he only has to pay the amount bid by the second-highest bidder.
http://vesma.com/crb/vickery.htm

"closed bidding with invitation” bizonyosan könnyen érthető



--------------------------------------------------
Note added at 2002-05-09 19:41:09 (GMT)
--------------------------------------------------

Az open bidding persze tökéletes, akárcsak a closed bidding

Attila Piróth
France
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in pair: 697