KudoZ home » Hungarian to English » Bus/Financial

tarifaár / listaár

English translation: advertising rates


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Hungarian term or phrase:tarifaár / listaár
English translation:advertising rates
Entered by: JANOS SAMU

20:49 May 28, 2002
Hungarian to English translations [PRO]
Bus/Financial
Hungarian term or phrase: tarifaár / listaár
A hirdetési dijszabás alapja: memmnyibe kerül egy oldal hirdetés egy adott újságban, ha beesek az ajtón és érdeklődöm, hogy mibe kerülne, mondjuk minden héten egy féloldalas hirdetés... A kettő állitólag ugyanaz, vagy "valójában" ugyanaz.
Eva Blanar
Hungary
advertising rates
Explanation:
Ha bemegyek es megkerdezem, hogy mennyibe kerul a hirdetes, akkor Amerikaban ezt mondom:

What are your advertising rates?
Ha kifejezetten aprohirdetes, akkor
What are your classified rates?
Ha egy arlistat kersz, akkor:

Would you have a rate sheet? vagz advertising rate sheet.

Talan ez segit

Udvozlettel

Samu Janos
Selected response from:

JANOS SAMU
United States
Grading comment
Köszönöm, ezt használtam. Köszönet mindenkinek az aktiv segitségért.
3 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +4advertising rates
JANOS SAMU
5rate/list price
texlazar
5list pricegabw


  

Answers


12 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
list price


Explanation:
Hamblock/Wessels/Futász
Ezt vagy catalogue price-t fizetnek a beesô ügyfelek.

gabw
Native speaker of: Native in HungarianHungarian

20 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +4
advertising rates


Explanation:
Ha bemegyek es megkerdezem, hogy mennyibe kerul a hirdetes, akkor Amerikaban ezt mondom:

What are your advertising rates?
Ha kifejezetten aprohirdetes, akkor
What are your classified rates?
Ha egy arlistat kersz, akkor:

Would you have a rate sheet? vagz advertising rate sheet.

Talan ez segit

Udvozlettel

Samu Janos

JANOS SAMU
United States
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in pair: 1497
Grading comment
Köszönöm, ezt használtam. Köszönet mindenkinek az aktiv segitségért.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Meturgan: See: http://www3.oup.co.uk/jnls/list/embojo/adrates/
38 mins

agree  Andrea Nemeth-Newhauser
54 mins

agree  Andras Szekany
7 hrs

agree  Olga Simon
9 hrs

9 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
rate/list price


Explanation:
Valóban azonosnak látszik a két szó. A tarifaárra javasolnám a 'rate' szót egységár értelemben, főleg, ha amerikai a célnyelv. A 'tarifaár' önmagában éppenséggel elég értelmetlen...

texlazar
Hungary
Native speaker of: Native in HungarianHungarian, Native in EnglishEnglish
PRO pts in pair: 101