KudoZ home » Hungarian to English » Bus/Financial

széljegyes finanszírozás

English translation: Financing with entitlements / encumbrance on sg


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Hungarian term or phrase:széljegyes finanszírozás
English translation:Financing with entitlements / encumbrance on sg
Entered by: Kathrin.B

21:43 Nov 5, 2003
Hungarian to English translations [PRO]
Bus/Financial
Hungarian term or phrase: széljegyes finanszírozás
Ugyanott - de most már nem kérdezek többet. Köszi előre is mindenkinek a segítséget :-)
Éva Kimball
Financing with entitlements / encumbrance on sg
Explanation:
Nem biztos, hogy ugyanarra gondolok mint Te, azért mégis megkockáztatom.
Több alternatíva is lehet, de a javaslat egyenlőre mindegyikre jó, mivel az „…on sg” tenné konkréttá a megfogalmazást.
Az ingatlan-nyilvántartás tekintetében funkciónáló széljegy-„rendszer”-hez hasonló dologra asszociálok, tehát bizonyos jogokkal (jelzálog, haszonélvezet, stb.) vagy már terhelt, vagy a finanszírozás eredményeképpen terhelendő a „dolog”-gal kapcsolatos finanszírozásról van szó.
Az entitlements és az encumbrance elég általános, így ha pontosabban meghatározható, hogy mit terhelnek, akkor az is beilleszthető, pl. „entitlements and mortgages/security interests on properties”

HTH
Selected response from:

Kathrin.B
Grading comment
Igen ,valami ilyesmiről van szó - a banki hitel fejében megterhelik az épülő ingatlant. Köszi!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4Financing with entitlements / encumbrance on sg
Kathrin.B
4marginal financing
Katalin Szilárd


  

Answers


16 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
marginal financing


Explanation:
http://www.amacar.com/articles.htm

"11. Marginal financing costs

Securitization may add value for the issuer by providing a lower marginal cost of financing than debt. As previously described, asset securitization effects the separation of assets from the issuer through sale to a special purpose vehicle. The SPV then issues securities in the capital markets, which may receive more favorable rates than general obligations of the originator of the assets themselves. The source of the more favorable rates may be the shorter term securities issued by the SPV or may be the higher rating received by the SPV versus the company as a whole. These lower rates, when combined with the other costs of the securitization described below, may result in an all-in cost lower than the all-in cost of issuing debt. If this is true, securitization may be beneficial to the issuer even in the absence of the other benefits described"



    Reference: http://europa.eu.int/comm/budget/pdf/agenda2000/finue1998/en...
    Reference: http://www.wws.princeton.edu/cgi-bin/byteserv.prl/~ota/disk3...
Katalin Szilárd
Hungary
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in pair: 990

20 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
Financing with entitlements / encumbrance on sg


Explanation:
Nem biztos, hogy ugyanarra gondolok mint Te, azért mégis megkockáztatom.
Több alternatíva is lehet, de a javaslat egyenlőre mindegyikre jó, mivel az „…on sg” tenné konkréttá a megfogalmazást.
Az ingatlan-nyilvántartás tekintetében funkciónáló széljegy-„rendszer”-hez hasonló dologra asszociálok, tehát bizonyos jogokkal (jelzálog, haszonélvezet, stb.) vagy már terhelt, vagy a finanszírozás eredményeképpen terhelendő a „dolog”-gal kapcsolatos finanszírozásról van szó.
Az entitlements és az encumbrance elég általános, így ha pontosabban meghatározható, hogy mit terhelnek, akkor az is beilleszthető, pl. „entitlements and mortgages/security interests on properties”

HTH


    Reference: http://www.brreg.no/english/registers/property/property.html
    Reference: http://coastalfinancialco.com/cfglossary.html#encumbrance
Kathrin.B
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in pair: 147
Grading comment
Igen ,valami ilyesmiről van szó - a banki hitel fejében megterhelik az épülő ingatlant. Köszi!