KudoZ home » Hungarian to English » Business/Commerce (general)

értékarányosítás

English translation: relative scoring


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Hungarian term or phrase:értékarányosítás
English translation:relative scoring
Entered by: Péter Tófalvi

12:29 Feb 19, 2008
Hungarian to English translations [PRO]
Bus/Financial - Business/Commerce (general) / pályázatok
Hungarian term or phrase: értékarányosítás
"Az egyes részszempontok esetében részvételi jelentkezéskérő az értékarányosítás módszerét alkalmazza."

Sejtem, de jobb konzultálni.
Tipp: (price) proportioning
Péter Tófalvi
Hungary
relative scoring
Explanation:
Először is a magyar meghatározás:

"Az arányosítás olyan relatív értékelési módszer, ahol a legelőnyösebb ajánlati tartalmi elem megkapja a lehetséges maximális pontszámot (a felső ponthatár), a többi ajánlat pedig a legelőnyösebb ajánlathoz viszonyítva kap pontot, esetlegesen valamilyen alsó bázis bevonásával."

http://www.kozbeszerzes.hu/index.php?akt_menu=123

Példa az angol használatra:

"Relative scoring. Companies are given scores depending on the relative rankings—for example, in the case of 3 companies bidding for a project, the best company would receive 9/10 in a particular category, the next best 8/10 and the final company a 7/10"

http://rru.worldbank.org/Documents/Toolkits/hiringadvisors_m...



--------------------------------------------------
Note added at 1 hr (2008-02-19 14:14:37 GMT)
--------------------------------------------------

Feltételeztem, hogy a szöveg pályázatok értékelésére vonatkozik, de javíts ki ha nem így van!

--------------------------------------------------
Note added at 2 hrs (2008-02-19 14:32:50 GMT)
--------------------------------------------------

Ha kifejezetten árra vonatkozik a kifejezés, akkor lehet relative price scoring, mint ebben a példában, ahol az ár szempontjából a legkedvezőbb ajánlat 100 pontot kap, a többi pedig ehhez képest arányosan kevesebbet.

"The mechanism for establishing price scores is that the lowest price tenderer is awarded 100 points. All other tenderers are awarded 100 points, less the percentage by which their priced submission is above that of the lowest. "

http://www.northlan.gov.uk/your council/tenders and contract...

Selected response from:

xxxzsuzsa369
Grading comment
A kérdés közbeszerzési pályázatokra vonatkozik, tehát ezt a megoldást választottam, de köszönöm Kingának is az értékes javaslatot, amely más szövegkörnyezetben szintén jó lehet.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5value scalingKinga Elsewesi-Korcsmaros
4relative scoringxxxzsuzsa369


  

Answers


1 hr   confidence: Answerer confidence 5/5
value scaling


Explanation:
http://www.findict.hu/sztaki.php?szo=rtkarnyos

Kinga Elsewesi-Korcsmaros
Specializes in field
Native speaker of: Hungarian

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
relative scoring


Explanation:
Először is a magyar meghatározás:

"Az arányosítás olyan relatív értékelési módszer, ahol a legelőnyösebb ajánlati tartalmi elem megkapja a lehetséges maximális pontszámot (a felső ponthatár), a többi ajánlat pedig a legelőnyösebb ajánlathoz viszonyítva kap pontot, esetlegesen valamilyen alsó bázis bevonásával."

http://www.kozbeszerzes.hu/index.php?akt_menu=123

Példa az angol használatra:

"Relative scoring. Companies are given scores depending on the relative rankings—for example, in the case of 3 companies bidding for a project, the best company would receive 9/10 in a particular category, the next best 8/10 and the final company a 7/10"

http://rru.worldbank.org/Documents/Toolkits/hiringadvisors_m...



--------------------------------------------------
Note added at 1 hr (2008-02-19 14:14:37 GMT)
--------------------------------------------------

Feltételeztem, hogy a szöveg pályázatok értékelésére vonatkozik, de javíts ki ha nem így van!

--------------------------------------------------
Note added at 2 hrs (2008-02-19 14:32:50 GMT)
--------------------------------------------------

Ha kifejezetten árra vonatkozik a kifejezés, akkor lehet relative price scoring, mint ebben a példában, ahol az ár szempontjából a legkedvezőbb ajánlat 100 pontot kap, a többi pedig ehhez képest arányosan kevesebbet.

"The mechanism for establishing price scores is that the lowest price tenderer is awarded 100 points. All other tenderers are awarded 100 points, less the percentage by which their priced submission is above that of the lowest. "

http://www.northlan.gov.uk/your council/tenders and contract...



xxxzsuzsa369
Specializes in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 4
Grading comment
A kérdés közbeszerzési pályázatokra vonatkozik, tehát ezt a megoldást választottam, de köszönöm Kingának is az értékes javaslatot, amely más szövegkörnyezetben szintén jó lehet.