KudoZ home » Hungarian to English » Certificates, Diplomas, Licenses, CVs

érettségi-képesítő vizsga

English translation: matriculation, high school graduation exam


18:22 May 18, 2005
Hungarian to English translations [PRO]
Law/Patents - Certificates, Diplomas, Licenses, CVs / diploma
Hungarian term or phrase: érettségi-képesítő vizsga
What is this in English?
ViktoriaG
Canada
English translation:matriculation, high school graduation exam
Explanation:
Matriculation refers to the formal process of entering a university, or of becoming eligible to enter by acquiring the required prior qualifications.
http://encyclopedia.laborlawtalk.com/matriculation
Először baccalaureate exam-ot irtam. Noha a mai világban sok középislola lehetővé teszi az ú.n. International Baccalaurate vizsgák letételét, amelyek közel ekvivalensek egy érettségi vizsgával, ez a fordítás mégis félrevezető, mert a baccalauereate degree (bachelors degree) egyetemi/főliskolai végzettség, sőt kivételesen posztgraduális végzettség (bachelor of law) is lehet.


Selected response from:

xxxdenny
Grading comment
Graded automatically based on peer agreement.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +4matriculation, high school graduation examxxxdenny
4 +1upper secondary vocational school leaving examinationstromfi


Discussion entries: 6





  

Answers


50 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +4
érettségi-képesítõ vizsga
matriculation, high school graduation exam


Explanation:
Matriculation refers to the formal process of entering a university, or of becoming eligible to enter by acquiring the required prior qualifications.
http://encyclopedia.laborlawtalk.com/matriculation
Először baccalaureate exam-ot irtam. Noha a mai világban sok középislola lehetővé teszi az ú.n. International Baccalaurate vizsgák letételét, amelyek közel ekvivalensek egy érettségi vizsgával, ez a fordítás mégis félrevezető, mert a baccalauereate degree (bachelors degree) egyetemi/főliskolai végzettség, sőt kivételesen posztgraduális végzettség (bachelor of law) is lehet.




xxxdenny
Works in field
Native speaker of: Hungarian
PRO pts in category: 20
Grading comment
Graded automatically based on peer agreement.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Leslie Gabor: matriculation is correct,, it's common in many countries, but there's no equivilent in the USA
11 mins

agree  szenmark
1 hr

agree  Monica Sandor: vagy high-school leaving exam. Angliaban viszont "Matriculation" = felveteli vizsga egy egyetemre (pl Oxford, Cambridge) vagy neha egyszeruen beiratkozas egyetemre, ahol nincs kulon felveteli vizsga.
2 hrs
  -> Danke

agree  Sonia Soros
14 hrs

7 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
érettségi-képesítő vizsga
upper secondary vocational school leaving examination


Explanation:
Szep kis forditas, ugye? Itt a cim, hogy honnan is szedtem:
A 7. oldal 1.3. szamu paragrafusanak 3. bekezdeseben talalhato. Az itt irtak szerint az erettsegi kepesito vizsga az az erettsegi, amit a szakkozepiskolakban adnak es nem a gimnaziumakban.


    Reference: http://www.see-educoop.net/education_in/pdf/hungary-en-misc-...
stromfi

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Krisztina Lelik: ez az elfogadott EU-s kifejezés a magyar szakközépiskolai érettségire
4 hrs