KudoZ home » Hungarian to English » Construction / Civil Engineering

építészeti műszaki leírás

English translation: Technical Description — Architectural


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Hungarian term or phrase:építészeti műszaki leírás
English translation:Technical Description — Architectural
Entered by: texlazar

13:48 Jun 15, 2005
Hungarian to English translations [PRO]
Tech/Engineering - Construction / Civil Engineering
Hungarian term or phrase: építészeti műszaki leírás
a dokumentum hivatalos neve
Samsung
Technical Description — Architectural (Part/Chapter)
Explanation:
Szó szerint mégsem lehet...
Selected response from:

texlazar
Hungary
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +1(building) specification, architectural specificationjuvera
5Technical Description — Architectural (Part/Chapter)
texlazar
4Construction specifications
Michael Moskowitz


Discussion entries: 1





  

Answers


1 hr   confidence: Answerer confidence 5/5
építészeti műszaki leírás
Technical Description — Architectural (Part/Chapter)


Explanation:
Szó szerint mégsem lehet...

texlazar
Hungary
Specializes in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian, Native in EnglishEnglish
PRO pts in category: 36

2 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
építészeti műszaki leírás
(building) specification, architectural specification


Explanation:
Általában csak a "Specification" szóra van szükség, mert része a dokumentációnak, ami a különböző célokra a rajzokkal, kiírással, stb. együtt adja ki a célnak megfelelő csomagot. (Pl. "Tender Documents"). Tehát magától értetődik, hogy az adott tervekre, épületre vonatkozik. (Volt) szakmám, az ősidőkben sok ilyet kellett csinálnom, amikor még kinyomtatott részeket kellett az adott munkára kézzel átalakítani, kihúzni nem oda illő szakaszokat és hozzáírni, ha szükséges volt.
A specification lehet kis munkára, vagy nagyra. Komoly építkezés esetén igen komplikált, és az elkészítésére szabályok vannak. Ma már számítógépes programokon készítik őket, UK-ban a legáltalánosabban használt ilyen program az NBS Specification Manager.
Magára az NBS Spec. Managerre a Google-on 270 weblap van, "building specificationra 14700, "architectural specificationra" 44600.
Csak az alaplapot adom meg:
http://www.thenbs.com/technical/
http://www.thenbs.com/technical/specificationServices.asp
"If you're new to specification, it might seem a little daunting. You needn't worry, NBS is designed to think of everything for you."


juvera
Specializes in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 310

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Ágnes Fülöp: szerintem tökéletes, akár többes számban is http://www.cod.edu/library/libweb/Cote/architecture/gdarch2....
4 hrs
  -> Köszönöm.

22 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
építészeti műszaki leírás
Construction specifications


Explanation:
Construction specifications

Michael Moskowitz
Works in field
Native speaker of: Native in EnglishEnglish, Native in RussianRussian
PRO pts in category: 12