KudoZ home » Hungarian to English » Construction / Civil Engineering

ingatlanrendező földmérő

English translation: licensed/chartered land surveyor


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Hungarian term or phrase:ingatlanrendező földmérő
English translation:licensed/chartered land surveyor
Entered by: Péter Tófalvi

20:43 Aug 31, 2006
Hungarian to English translations [PRO]
Tech/Engineering - Construction / Civil Engineering
Hungarian term or phrase: ingatlanrendező földmérő
földmérő = land-surveyor

Az ingatlanrendezés azt jelenti, hogy a tulajdonos kihívja a földmérőt, hogy pontosítsa a telekhatárt, mert pld. új kerítést épít, vagy már eleve új ingatlan építése előtt van szükség a felmérésre.
Péter Tófalvi
Hungary
land surveyor
Explanation:
Nem akartam válasznak beírni, mert te magad előjöttél vele, és aradek válasza is erre utalt.
Azt hittem, az első megjegyzésem elég egyértelmű volt, de ha határozott válasz kell, a target term a kalickába beírva, akkor itt van, kiállok mellette.

Surveyor nagyon sokféle van, ezért hangsúlyoztam, hogy a land surveyorról van szó.
Mindennapi beszédben nem mindig teszik hozzá, ugyanúgy mint az engineering surveyorhoz vagy building surveyorhoz sem, (ez is két igen különböző foglalkozás!) ha már a témából kiderült, mivel foglalkoznak. Ez olyan, mintha mérnököt mondanánk, de a rádiógyárban a mérnök úr majdnem biztos, hogy elektromos mérnök, és inkább arra hívnánk fel a figyelmet, ha nem az, míg a traktorgyárban a többségük gépészmérnök, a textilgzárban textilmérnök. Ott is csak azt mondják, "a mérnök azt mondta, hogy...".
Wisconsin Society of Land Surveyors
A property survey describes, maps and locates land ownership boundaries and ...
www.wsls.org/brochure.htm
New York State Association of Professional Land SurveyorsThe Code provides a framework and guide for the practicing land surveyor and a ... 1. The boundary survey map shall be mapped in the ... www.nysapls.net/code.cfm

Land surveying, or determining boundaries of land, offered a good way to earn money while also ...
Selected response from:

juvera
Grading comment
Azzal a kiegészítéssel fogadom el ezt a választ, hogy amikor magáról a tevékenységről beszélünk, akkor aradek válasza a megfelelő (akinek külön köszönet a felkutatott definícióért).
Vagyis:
ingatlanrendező földmérés = land title survey
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +1land surveyorjuvera
4property management surveyor
Ágnes Fülöp
3Land title surveyaradek


Discussion entries: 10





  

Answers


1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
property management surveyor


Explanation:
ha ragozni kell...

http://www.spencelooker.co.uk/downloadfile.aspx?ID=77
http://www.workgateways.com/Job.6393

--------------------------------------------------
Note added at 17 óra (2006-09-01 14:13:10 GMT)
--------------------------------------------------

Köszi szépen Judith! Teljesen igazad van. Azért kíváncsi lennék, hogy akkor minek fordítják a property management surveyort. Ingatlankezelési felügyelő?

Azért nem adtam fel és találtam még valamit, hátha ez segít.

LAND OR ENGINEERING SURVEYOR

The work
Land or engineering surveyors measure and chart the precise shape of natural and artificial features on a site’s surface. The data forms the basis of plans used for civil engineering and construction projects, such as new transport infrastructure - roads, tunnels and bridges; land redevelopment, mining, quarrying and waste management operations; and installation of power, energy and water supply networks.

http://www.learndirect-advice.co.uk/helpwithyourcareer/jobpr...

A loop bezárult, visszajutottunk a land surveyorhoz. Most légy okos, Domokos, vagyis Péter. :)

Ágnes Fülöp
Netherlands
Native speaker of: Hungarian
PRO pts in category: 8

20 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
land surveyor


Explanation:
Nem akartam válasznak beírni, mert te magad előjöttél vele, és aradek válasza is erre utalt.
Azt hittem, az első megjegyzésem elég egyértelmű volt, de ha határozott válasz kell, a target term a kalickába beírva, akkor itt van, kiállok mellette.

Surveyor nagyon sokféle van, ezért hangsúlyoztam, hogy a land surveyorról van szó.
Mindennapi beszédben nem mindig teszik hozzá, ugyanúgy mint az engineering surveyorhoz vagy building surveyorhoz sem, (ez is két igen különböző foglalkozás!) ha már a témából kiderült, mivel foglalkoznak. Ez olyan, mintha mérnököt mondanánk, de a rádiógyárban a mérnök úr majdnem biztos, hogy elektromos mérnök, és inkább arra hívnánk fel a figyelmet, ha nem az, míg a traktorgyárban a többségük gépészmérnök, a textilgzárban textilmérnök. Ott is csak azt mondják, "a mérnök azt mondta, hogy...".
Wisconsin Society of Land Surveyors
A property survey describes, maps and locates land ownership boundaries and ...
www.wsls.org/brochure.htm
New York State Association of Professional Land SurveyorsThe Code provides a framework and guide for the practicing land surveyor and a ... 1. The boundary survey map shall be mapped in the ... www.nysapls.net/code.cfm

Land surveying, or determining boundaries of land, offered a good way to earn money while also ...


juvera
Specializes in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 310
Grading comment
Azzal a kiegészítéssel fogadom el ezt a választ, hogy amikor magáról a tevékenységről beszélünk, akkor aradek válasza a megfelelő (akinek külön köszönet a felkutatott definícióért).
Vagyis:
ingatlanrendező földmérés = land title survey

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Ágnes Fülöp
29 mins
  -> Én is köszönöm. Bevallom, átugrottam a fenti későbbi hozzászólásodat, mert kapkodtam. A property management surveyorra az ingatlankezelő v. ingatlanfelügyelő jó lehet.

21 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
Land title survey


Explanation:
Változatlanul azt gondolom, hogy az általad leírt funkciót Amerikában a "surveyor" látja el, az "ingatlandrendezõ" redundancia. Az alábbi a "land title survey" definíciója - hátha ez az, amit keresel.
"The land title survey is the means by which lending institutions, investors, lawyers, title companies and title insurance companies can obtain information about a parcel of real property that might not be evidenced by a review of the public records. This information might include discrepancies in the record dimensions between record monuments, the existence of evidence of unwritten transfers of title or creation of unwritten easement, existence of gaps or overlaps with adjoining parcels and encroachments of structures ."


    Reference: http://www.blainc.com/surveying/land_title_survey.html
aradek
United States
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 8

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  juvera: Ez a land surveyorok munkaköréhez tartozó feladat.A fenti szöveg így folytatódik: "The licensed LAND SURVEYORS within the survey department clearly understand the objectives of a land title survey therefore knowledgeable about what information is critical
1 hr