KudoZ home » Hungarian to English » Construction / Civil Engineering

típusterv

English translation: type plan


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Hungarian term or phrase:típusterv
English translation:type plan
Entered by: juvera

07:16 Sep 2, 2006
Hungarian to English translations [PRO]
Tech/Engineering - Construction / Civil Engineering
Hungarian term or phrase: típusterv
"Hogyan tudjuk figyelembe venni a meglévő építészeti stílusjegyeket, ha eleve típustervekben gondolkodunk?"

Arról van szó, hogy egy épületegyüttes kibővítését tervezik, ez az előkészítési szakaszban összegyűjtött észrevételekből származik (tisztán koncepcionális tervezési szakaszban vannak).
Eva Blanar
Hungary
type plan
Explanation:
Azok közé a ritka esetek közé tartozik, amelynek az egyenes fordítása a bevett kifejezés.

Ugyanakkor lehet lazítani, ha úgy tetszik, pl. standardized plans, uniform solutions/plans mivel szövegről van szó.
Selected response from:

juvera
Grading comment
köszönöm!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5type planjuvera
5cookie cutter plan/solutionAndras Malatinszky
4typical plan
Zoltan Bartok


  

Answers


3 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
type plan


Explanation:
Azok közé a ritka esetek közé tartozik, amelynek az egyenes fordítása a bevett kifejezés.

Ugyanakkor lehet lazítani, ha úgy tetszik, pl. standardized plans, uniform solutions/plans mivel szövegről van szó.

juvera
Specializes in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 310
Grading comment
köszönöm!

16 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
cookie cutter plan/solution


Explanation:
How can we take the various architectural styles into consideration if we are thinking in cookie cutter plans to begin with?


    Reference: http://www.virginia.edu/insideuva/2004/09/yoest_charmaine.ht...
    Reference: http://www.boora.com/bldgs_nocookie.asp
Andras Malatinszky
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 4

22 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
typical plan


Explanation:
"How can we take the existing architectural styles into consideration if our minds are set on typical plans?"

--------------------------------------------------
Note added at 4 days (2006-09-07 04:05:51 GMT)
--------------------------------------------------

Miután újra eltöprengtem ezen, úgy tűnik a "typical" helyett inkább "standard" vagy "standardized". (Utóbbit "juvera" már említette.)

Zoltan Bartok
United States
Native speaker of: Native in HungarianHungarian, Native in EnglishEnglish
PRO pts in category: 4