KudoZ home » Hungarian to English » Education / Pedagogy

két tanítási nyelvű gimnáziumi érettségi bizonyítvány

English translation: diploma from a bilingual secondary/high school


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Hungarian term or phrase:két tanítási nyelvű gimnáziumi érettségi bizonyítvány
English translation:diploma from a bilingual secondary/high school
Entered by: Ágnes Fülöp

16:23 Apr 5, 2007
Hungarian to English translations [PRO]
Social Sciences - Education / Pedagogy / érettségi
Hungarian term or phrase: két tanítási nyelvű gimnáziumi érettségi bizonyítvány
Jelenlegi megoldásom:

SECONDARY SCHOOL LEAVING CERTIFICATE FROM A SECONDARY SCHOOL TEACHING IN TWO LANGUAGES

Tud valaki ennél jobb megoldást? Vagy ez marad ilyen szörnyeteg?

Köszönöm!
Ágnes Fülöp
Netherlands
diploma from a bilingual high school
Explanation:
this would be the US version
Selected response from:

Jim Tucker
United States
Grading comment
Köszönöm szépen mindenkinek a hozzászólást és a megjegyzéseket. Pihenéssel töltött húsvéti ünnepeket kívánok!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +3diploma from a bilingual high schoolJim Tucker
4 +1high school diploma (bi-lingual curriculum)E. Muranyi
4 +1bilingual high shool/secondary school
Katalin Horváth McClure
4bilingual secondary school diplomaPalko Agi


Discussion entries: 1





  

Answers


47 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +3
diploma from a bilingual high school


Explanation:
this would be the US version

Jim Tucker
United States
Native speaker of: English
PRO pts in category: 8
Grading comment
Köszönöm szépen mindenkinek a hozzászólást és a megjegyzéseket. Pihenéssel töltött húsvéti ünnepeket kívánok!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Katalin Horváth McClure: Yes, this would be a good solution if US English needed.
4 mins
  -> much obliged

agree  E. Muranyi: Worked on it the same time!
6 mins
  -> thanks, yes blind fortune strikes again

agree  Istvan Nagy: Strange, In my practice these schools were always referred to as 'dual language high/secondary school'
1 day5 hrs
  -> Yes that would be more accurate, as strictly speaking it is a person that is bilingual. In recent decades, though, the phrase "bilingual education" has become so prevalent that it bleeds over into situations like this. (Oh, and thanks!)

49 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
két tanítási nyelvű gimnázium
bilingual high shool/secondary school


Explanation:
A kétnyelvű gimnázium szerintem bilingual high school/secondary school (amerikai angol/brit angol).
Ezt bizonyítja a köv. weblap is:
"Remarks at the Karinthy Bilingual High School in Budapest to Commemorate International Education Week"
http://budapest.usembassy.gov/foley_iew2006remarks.html

Az érettségi bizonyítvány megfelelője amerikában a "high school diploma".
Viszont az európai forrásokban rendre az általad megjelölt "Secondary School Leaving Certificate" szerepel. Nekem személy szerint ez nem tetszik, mert a "leaving" szerintem nem képviseli az érettségi vizsga letételét. Őgy tudom, aki elvégzi a gimi 4 osztályát, de nem érettségizik le, az kap valamiféle, az iskola elvégzését bizonyító papírt, és szerintem inkább azt lehetne "leaving certificate"-nek nevezni. Na mindegy, ez már csak az én szőrözésem.

A kettőt össze kellene hozni, de nem egyszerű, mert mondjuk (amerikai angol esetén) a "bilingual high school diploma" félreérthető lehet, esetleg beleköthetnek, hogy most a bizonyítványt adták-e ki két nyelven...

Katalin Horváth McClure
United States
Works in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 40

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Istvan Nagy: 'dual language school' ez volt a bevett gyakorlat az én koromban -persze ez is egy magyar koholmány-a félreértések elkerülése végett.
1 day5 hrs

52 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
high school diploma (bi-lingual curriculum)


Explanation:
Ez amerikai. Lehet meg korbeirni, pl.

High school Diploma from an institution with bilingual curriculum.
Diploma from a bi-lingual high school.



Example sentence(s):
  • "He earned his high school diploma in 1981 from an English-Hungarian bi-lingual curriculum school"
E. Muranyi
Works in field
Native speaker of: Hungarian

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Andras Mohay: A "tanítási nyelv"-re ez adja a legeredetibb (s adatolható) ötletet (de "bilingual" egybeírandó).
3 hrs

5 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
bilingual secondary school diploma


Explanation:
De: hogy maganmnak is ellentmondjak - tavaly voltam egy színházi előadáson, amit egy londoni (!) középiskola diákjai tartottak - már nem emlékszem mi volt a nevük, de az biztos, hogy High School volt - mert én magam is rácsodálkoztam. Úgy tűnik, hogy ők nem veszik olyan komolyan ezt a GB-US English különbséget, mint mi.
Amúgy az érettségit újabban Matura examination-nek nevezik. De a kérdésedhez ez nem kell...

Palko Agi
Native speaker of: Native in HungarianHungarian