KudoZ home » Hungarian to English » Education / Pedagogy

emelt szintű

English translation: with enhanced language education


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Hungarian term or phrase:emelt szintű nyelvoktatással
English translation:with enhanced language education
Entered by: Eva Blanar

16:03 Nov 7, 2003
Hungarian to English translations [PRO]
Education / Pedagogy / education
Hungarian term or phrase: emelt szintű
Egy önéletrajzot fordítok, ahol a tanulmányok között szerepel az, hogy az illető "emelt szintű német" gimnáziumba járt. (Ez valószínűleg nem kétnyelvű iskola, de annak még utánanézek.)

A lefordítása nem gond, de szeretném, ha nagyon frappáns lenne az egész: hogyan mondják azt, hogy a többieknél több órájuk van adott tantárgyból azoknak, akik ide járnak? Egyes helyeken ezt Magyarországon tagozatnak mondják, az angolszász országokban viszont soha nem hallottam ilyen kifejezést - tudna valaki segíteni? Előre is kösz!
Eva Blanar
Hungary
with enhanced language education
Explanation:
Talán így?
Selected response from:

szilard
Grading comment
Azt hiszem, ez a legjobb ötlet: nem szívesen azonosítanám valamely létező nyugati rendszerrel, mert biztosan eltér tőle (ma már Magyarországon belül sem teljesen összehasonlíthatóak az egyes képzések. Nagyon köszönöm mindenkinek!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4with enhanced language education
szilard
3boosted, accelerated
Attila Piróth
4 -1advanced placementxxxdenny
3elevated levels
Andras Szekany


  

Answers


31 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
emelt szintű
elevated levels


Explanation:
mondjuk :-)

Andras Szekany
Hungary
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 3

7 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): -1
emelt szintű
advanced placement


Explanation:
Advanced placement (AP) classes permit a student to skip the basic college class in the subject.
Nem pontosan ugyanaz, de nem hiszem, hogy van pontosabb megfelelö.

--------------------------------------------------
Note added at 10 mins (2003-11-07 16:13:42 GMT)
--------------------------------------------------

Van még a “magnet school”, ami afféle szakositott iskolát jelent. Lehet, hogy az egész iskolára vonatkoztatva ez helyesebb.

--------------------------------------------------
Note added at 32 mins (2003-11-07 16:35:58 GMT)
--------------------------------------------------

Az egész iskolarendszer más. De az AP nem osztályugrást jelent, hanem erös felkészitést, ami a college elején teszi lehetövé a gyorsabb haladást.

--------------------------------------------------
Note added at 35 mins (2003-11-07 16:39:24 GMT)
--------------------------------------------------

Itt, ha a diák egy tárgyat tanul, mindennap van órája a tárgyban (persze a tárgyak száma kisebb egy szemeszteren belül és majdnem minden tárgy választott) – ezért mondom, hogy a rendszer egészen más.

--------------------------------------------------
Note added at 1 hr 5 mins (2003-11-07 17:09:06 GMT)
--------------------------------------------------

Nekem két gyerekem nött itt fel, az egyik IB (Internatioal Baccalaureate) programban volt, ahol több AP class-t tanult, a másik egy magnet school-ban volt. Az adott összefüggésben, ha az iskola maga nem speciális, én az “advanced classes in German” forditást használnám.

--------------------------------------------------
Note added at 1 hr 8 mins (2003-11-07 17:11:31 GMT)
--------------------------------------------------

NB a tagozat angolul: program, tehát \"Advanced German program\" is jó lehet.

xxxdenny
Native speaker of: Hungarian
PRO pts in category: 21

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  Katalin Horváth McClure: Ez biztosan nem jó, itt a diák nem ugrik át egy osztályt, hanem a normál (heti 2-3) nyelvórákon felül több órája van, az egész osztálynak, csoportnak. A legtöbb esetben mindennap van nyelvórájuk.
2 mins
  -> l. fent

45 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
emelt szintű
boosted, accelerated


Explanation:
Lehetne pl.
secondary/grammar school with boosted/accelerated courses in German.

felmerült KudoZ-kérdésként a speciális nemtudommilyen tagozatos gimi, ott talán a "specialized in" megoldást választotta a kérdező - attól ez elkülöníti.
Persze nem pontosan arról van szó, hogy gyorsított ütemben tanulnák, hanem nagyobb óraszámban - de a boostedba talán ez is belefér.

--------------------------------------------------
Note added at 1 hr 33 mins (2003-11-07 17:36:30 GMT)
--------------------------------------------------

Denny \"program\" megoldása tetszik: boosted Greman program.

Attila Piróth
France
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 32

3 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
with enhanced language education


Explanation:
Talán így?

szilard
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 4
Grading comment
Azt hiszem, ez a legjobb ötlet: nem szívesen azonosítanám valamely létező nyugati rendszerrel, mert biztosan eltér tőle (ma már Magyarországon belül sem teljesen összehasonlíthatóak az egyes képzések. Nagyon köszönöm mindenkinek!