KudoZ home » Hungarian to English » Education / Pedagogy

osztályfőnöki intő

English translation: warning by the homeroom teacher


09:33 Jan 16, 2004
Hungarian to English translations [PRO]
Education / Pedagogy / school
Hungarian term or phrase: osztályfőnöki intő
a szaktanári intő és az of-i figyelmeztetés után következő súlyosabb büntetési fokozat. Ezután már csak igazgatói intő és kicsapatás jöhet.
Érzékeltetnem kellene a fokozatok közti különbséget.
Palko Agi
English translation:warning by the homeroom teacher
Explanation:
esetleg hozzátenném: written
az egész dolog nem lesz teljesen érthetö angolul magyarázat nélkül, söt magyarázattal sem...
Selected response from:

xxxdenny
Grading comment
2 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +2warning by the homeroom teacherxxxdenny
3head of year info/warning letterxxxDius


Discussion entries: 1





  

Answers


1 hr   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
osztályfõnöki intõ
head of year info/warning letter


Explanation:
Ez elég nehéz hiszen nincs "osztályfőnök", legalábbis angliában. (Nem tudom hogy amerikai a szöveg vagy angol).
Vannak szaktanárok (akkor írnak, ha a gyerek nem tanul rendesen), egyel fölfelé van a tutor, aki szerintem legközelebb áll az osztályfőnökhöz, de mivel osztály nics nem ugyanaz. Ha a gyerek valami "súlyosat" követett el akkor a "head of year" fog írni a szülőnek és behívják az iskolába, a levélnek illetve cselekedetnek nyoma marad. Ha nagyon súlyos akkor az igazgató - head master ír.


xxxDius
Works in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
osztályfőnöki intő
warning by the homeroom teacher


Explanation:
esetleg hozzátenném: written
az egész dolog nem lesz teljesen érthetö angolul magyarázat nélkül, söt magyarázattal sem...

xxxdenny
Native speaker of: Hungarian
PRO pts in category: 21

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Leslie Gabor: Ez igaz, nehéz megmagyarázni olyan helyen ahol nem létezik se osztályfőnök se intő, de ez a fordítás a legpontosabb
3 hrs

agree  Ildiko Santana: Nem valaszoltal mar korabban erre? Akkor ugy emlekszem 'note' volt, nem 'warning', de miert kell ugyanazt ketszer megkerdezni ahhoz, hogy egyszer el tudjuk magyarazni? Ami nem megy, azt ne eroltessuk.. ;)
2 days20 hrs
  -> az elözö kérdés figyelmeztetés volt - külön nehézség a hierarchia érzékeltetése