KudoZ home » Hungarian to English » Engineering (general)

műszaki doktor

English translation: Doctor of Technical Sciences


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Hungarian term or phrase:műszaki doktor
English translation:Doctor of Technical Sciences
Entered by: Péter Tófalvi

09:44 Jun 21, 2005
Hungarian to English translations [PRO]
Tech/Engineering - Engineering (general)
Hungarian term or phrase: műszaki doktor
doctorate in technical sciences

tipp:
Master of Engineering
Doctor of Technical Sciences
Péter Tófalvi
Hungary
doctor of technical sciences
Explanation:
Ez ráhúzható mind a nagydoktori, mind a kandidátusi fokozatra. Ha biztosan az utóbbiról van szó, akkor a PhD-vel való megoldást javasolnám: PhD in technical sciences.


--------------------------------------------------
Note added at 1 hr 39 mins (2005-06-21 11:23:15 GMT)
--------------------------------------------------

Akkor alighanem nagydoktorról van szó. A címsorbeli megoldás lesz tehát a jó, vagy a D.Sc. rövidítés:

nagydoktor, tudomány doktora = doctor of science, [academic doctor], D.Sc. , [D.Litt.]
http://seas3.elte.hu/seas/glossary.html#N
Selected response from:

Attila Piróth
France
Grading comment
Many thanks!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4Tech. Sci. PhD, MA EngineeringEva Ballentine
4Dr techn.Andras Mohay
4doctor of technical sciences
Attila Piróth


Discussion entries: 2





  

Answers


27 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
műszaki doktor
doctor of technical sciences


Explanation:
Ez ráhúzható mind a nagydoktori, mind a kandidátusi fokozatra. Ha biztosan az utóbbiról van szó, akkor a PhD-vel való megoldást javasolnám: PhD in technical sciences.


--------------------------------------------------
Note added at 1 hr 39 mins (2005-06-21 11:23:15 GMT)
--------------------------------------------------

Akkor alighanem nagydoktorról van szó. A címsorbeli megoldás lesz tehát a jó, vagy a D.Sc. rövidítés:

nagydoktor, tudomány doktora = doctor of science, [academic doctor], D.Sc. , [D.Litt.]
http://seas3.elte.hu/seas/glossary.html#N

Attila Piróth
France
Works in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 24
Grading comment
Many thanks!

2 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
mϋszaki doktor
Dr techn.


Explanation:
Szinte bizonyos, hogy egyetemi doktor („kisdoktor”). Ez alább jól látszik. A [2] nem mond ennek ellent: megkaphatta valaki a (magasabb) kandidátusi címet úgy, hogy nem volt kisdoktor, s utána széles jókedvében ezt is megszerezhette.

Ha a „BA” a főiskola, akkor az „MA” az egyetem: a mi diplomáink kapcsán ezt külföldön nem mindig ismerik el, de a bolognai folyamat is most ide fog vezetni.


A javaslatom: „műszaki doktor” (kisdoktor) legyen „Dr techn.”= Dr technicae” és „műszaki kandidátus” legyen „PhD”.

Érvek:
[1] Így az előzőre legyinteni lehet: az már nem él (s ez igaz).
[2] Az előbbi átminősíthető volt az utóbbiba.
[3] A [3]-as link alanya is így értette.
[4] Angolszásznak mindezt amolyan k.u.k. misztika lengi majd be, Ferenc Jóskával, Drakulával, mifenével.


[1] Tudományos fokozataim: 1958: GATE mg-műszaki doktor, 1978: MTA mg.-műszaki tudományok kandidátusa, 1983: MTA mg.-műszaki tudományok doktora. ...
www.siklosihorvath-knoll.hu/knollbemutatk.htm


[2] 1971-ben a műszaki tudományok kandidátusa, 1972-ben műszaki doktor, 1989-ben a műszaki tudományok doktora címet szerezte meg. 1985-től a Bányagéptani ...
www.marketinfo.co.hu/magyar/alapitvany/dijazottak.html

[3] Műszaki doktor (Dr.techn.), Veszprémi Vegyipari Egyetem, Vegyipari Műveletek 1970. Kémiai tudomány kandidátusa, Tudományos Minősítő Bizottság, műszaki kémia ...
www.vein.hu/karok/mk/buszke/ sikertortenetek/gyenis_janos.html


Osztrák fokozatok:
Doktorgrade:
Doktor (Doktorin) der Theologie / Doctor theologiae / Dr.theol. [katholisch]
Doktor (Doktorin) der Philosophie der Theologischen Fakultät / Doctor philosophiae facultatis theologicae / Dr.phil.fac.theol.
Doktor (Doktorin) der Theologie / Doctor theologiae / Dr.theol. [evangelisch]
Doktor (Doktorin) der Rechtswissenschaften / Doctor iuris / Dr.iur.
Doktor (Doktorin) der Sozial- und Wirtschaftswissenschaften / Doctor rerum socialium oeconomicarumque / Dr.rer.soc.oec.
Doktor (Doktorin) der Philosophie / Doctor philosophiae / Dr.phil.
Doktor (Doktorin) der Naturwissenschaften / Doctor rerum naturalium / Dr.rer.nat.
Doktor (Doktorin) der gesamten Heilkunde / Doctor medicinae universae / Dr.med.univ.
Doktor (Doktorin) der technischen Wissenschaften / Doctor technicae / Dr.techn.
Doctor architecturae / Dr.arch.
Doktor (Doktorin) der montanistischen Wissenschaften / Doctor rerum montanarum / Dr.mont.
Doktor (Doktorin) der Bodenkultur / Doctor rerum naturalium technicarum / Dr.nat.techn.
Doktor (Doktorin) der Veterinärmedizin / Doctor medicinae veterinariae / Dr.med.vet.
http://paedpsych.jk.uni-linz.ac.at/INTERNET/ARBEITSBLAETTERO...



Andras Mohay
Works in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian

2 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
műszaki doktor
Tech. Sci. PhD, MA Engineering


Explanation:
A PhD az egyik legmagasabb szintu egyetemi vegzettseg ami megszerezheto. ugy tudom, hogy a legtobb nyugati orszagban, de eszak amerikaban biztosan a PhD az amit hasznalnak. A doctor leginkabb az egeszsegugyi szakmara vonatkozik, legalabb is ugy, ha nevhez csatoljak. (peldak alul)

Na most ami egy kicsit bonyolultabba teszi a dolgokat, hogy tudni kell, hogy milyen muszaki vegzetsegrol is van szo, mert ez gyakorta resze a vegzettseg megnevezesenek. Science Technologies, Enginering Technologies, Mechanic Technologies

Pld.:
Our speaker is Laszlo Kovacs who earned his doctorate in technical sciences and his masters in engineering. Speakers: Laszlo Kovacs, Tech Sci PhD vagy Laszlo Kovacs, PhD in Technical Sciences

Ha Google-be beirod "phd resume" rengeteg oneltrajzot kapsz, ahol lathatod, hogy hogyan is alkalmazzak ezt a megnevezest. "doctorate resume" nem sok minden jon fel es a "doctoral" az pedig inkabb arra vontkozik, hogy valaki megszerezze a doktori , illetve PhD vegzettseget.



--------------------------------------------------
Note added at 2 hrs 49 mins (2005-06-21 12:34:01 GMT)
--------------------------------------------------

Ezt mindekeppen nezd meg: http://en.wikipedia.org/wiki/Doctorate
menjel le egeszen az oldal feleig, ahol a vegzettsegek pontoison listazva vannak.

Eva Ballentine
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 4

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Andras Mohay: Á PhD inkább a "kandidátus" . Az itt tárgyalt "doktor" a hajdani kisdoktor.// Nincs angol tárgyi megfelelője. De ettől még fordítandó/-ható!
36 mins
  -> En ugy hiszem, hogy megint azt kell nezni, mi a forditas celja. Nem tudom, hogy a kisdoktornak van-e megfeleloje az angolban. Erdekes ez a tema viszont.