KudoZ home » Hungarian to English » Finance (general)

fogyasztásbővülés

English translation: expanding consumption


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Hungarian term or phrase:fogyasztásbővülés
English translation:expanding consumption
Entered by: juvera

11:10 Jul 25, 2005
Hungarian to English translations [PRO]
Bus/Financial - Finance (general)
Hungarian term or phrase: fogyasztásbővülés
increase in consumption? de akkor mi lenne a különbség a fogyasztásnövekedés meg a fogyasztásbővülés közt?
susanna b
expanding consumption
Explanation:
Azt lehet mondani, hogy szó szerinti fordítás, és rengeteg példa van rá.

Given that expanding consumption is at the core of most businesses...
Expanding Consumption Most companies will strive to enlarge their market www.kellogg.northwestern.edu/news/hits/041201mm.htm

...to capitalize on expanding consumption
...increasing competitiveness meet expanding consumption
Selected response from:

juvera
Grading comment
köszi
3 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +2expanding consumptionjuvera
4 +3expansion in consumption
Eva Blanar
3broadening consumption
Michael Moskowitz


  

Answers


8 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +2
fogyasztásbővülés
expanding consumption


Explanation:
Azt lehet mondani, hogy szó szerinti fordítás, és rengeteg példa van rá.

Given that expanding consumption is at the core of most businesses...
Expanding Consumption Most companies will strive to enlarge their market www.kellogg.northwestern.edu/news/hits/041201mm.htm

...to capitalize on expanding consumption
...increasing competitiveness meet expanding consumption

juvera
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 42
Grading comment
köszi

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Eva Blanar: bocs, de ez a bővülő fogyasztás, vagy a fogyasztás bővítése (serkentése)
2 mins
  -> Yep, nem figyeltem a nyelvtani finomságokra, csak odaböktem a megfelelő szót. A használata a mondattól függ.

agree  Istvan Nagy: nekem viszont ez a kifejezés jobbnak tűnik, a mondatot kell hozzá igazítani
2 days10 hrs
  -> Köszönöm, én is a megszokott kifejezést írtam le gyorsan, minel a mondatot nem is ismerjük.

agree  Péter Tófalvi: Ms McClurenak: fogyasztásbővülés nem csak választékra vonatkozhat, hanem leginkább a mennyiségre.
2 days11 hrs
  -> Így van. A piac bővítésére, mint ahogy a Kellog idézet is mondja. Sokkal többet ért nekik Kelet-Európába betörni, mint kihozni egy új terméket a piacra, ahol vagy 500 más, már ismert hasonló termékkel kell versenyeznie.

8 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +3
fogyasztásbővülés
expansion in consumption


Explanation:
nem sok különbség van, makrogazdaságban semmiképpen, inkább ott van különbség, hogy pl. a villamosenergia fogyasztása vagy x termékcsoport iránti kereslet csak növekszik, a lakosság fogyasztása meg növekedhet is, bővülhet is. Inkább hangulati jellege van: a növekedés nagyobb mennyiség, nagyobb érték, a bővülés meg a szélesebb választék, többféle termék és szolgáltatás iránti kereslet.

Eva Blanar
Hungary
Specializes in field
Native speaker of: Hungarian
PRO pts in category: 178

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Douglas Arnott
1 hr

agree  Meturgan
6 hrs

agree  Katalin Horváth McClure: Igen, az utolsó mondat a lényeg, a bővülés nem mennyiségbeli növekedés, hanem "féleségbeli".
16 hrs

neutral  Istvan Nagy: ezek a prepozíciós szerkezetek olyan nehézkesek tudnak lenni
2 days11 hrs

28 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
fogyasztásbővülés
broadening consumption


Explanation:
Just another version. IMHO it means increase in the number of types consumed goods, not necessarily increase in the consumption volume.

Michael Moskowitz
Native speaker of: Native in EnglishEnglish, Native in RussianRussian
PRO pts in category: 4