KudoZ home » Hungarian to English » Finance (general)

hitelígérvény

English translation: loan commitment


11:06 Feb 19, 2006
Hungarian to English translations [PRO]
Bus/Financial - Finance (general)
Hungarian term or phrase: hitelígérvény
A Kbt.66. §. (1) d) pontjának megfelelően
Meturgan
Hungary
English translation:loan commitment
Explanation:
tipikus mérlegen kívüli tétel, ez a bank garanciavállalása arra, hogy megadott feltételek mellett, megadott időn belül kölcsönt folyósít. Általában díjat is kell fizetni érte, de lehet visszavonható is (ha például megváltozik a kedvezményezett hitelminősítése).

Annyival kevesebb, mint a hitelkeret-megállapodás, hogy az már másnap lehívható, ez viszont csak afféle biztosíték arra, hogy az adós minősítése már megtörtént, vagyis a tulajdonképpeni kölcsönszerződés sokkal gyorsabban köthető meg.

Megadok egy jó linket az ezzel kapcsolatos főbb összefüggésekről.
Selected response from:

Eva Blanar
Hungary
Grading comment
Köszönöm a jól érthető körülírást és Ildikónak a további finomításokat
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +3loan commitment
Eva Blanar
5 -1credit approval
JANOS SAMU
4 -1credit promissory note
Gyongyi Pisak


Discussion entries: 1





  

Answers


31 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +3
hitelígérvény
loan commitment


Explanation:
tipikus mérlegen kívüli tétel, ez a bank garanciavállalása arra, hogy megadott feltételek mellett, megadott időn belül kölcsönt folyósít. Általában díjat is kell fizetni érte, de lehet visszavonható is (ha például megváltozik a kedvezményezett hitelminősítése).

Annyival kevesebb, mint a hitelkeret-megállapodás, hogy az már másnap lehívható, ez viszont csak afféle biztosíték arra, hogy az adós minősítése már megtörtént, vagyis a tulajdonképpeni kölcsönszerződés sokkal gyorsabban köthető meg.

Megadok egy jó linket az ezzel kapcsolatos főbb összefüggésekről.


    Reference: http://www.fdic.gov/regulations/safety/manual/section3-8.htm...
Eva Blanar
Hungary
Specializes in field
Native speaker of: Hungarian
PRO pts in category: 178
Grading comment
Köszönöm a jól érthető körülírást és Ildikónak a további finomításokat

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  JANOS SAMU: Pontosan erről van szó, viszont a loan commitment csak szinoníma az általánosan használt kifejezésre, ami credit approval (Lásd az Angol-magyar bank és tőzsdeszótárt). Az USA-ban hivatalos értesítésekben a credit approvalt használják.
7 hrs
  -> kösz, de: a hitel jóváhagyása a bank belső ügye, ami szükséges mindenfajta kölcsönhöz és hitelkerethez, az ígérvényben viszont kötelezettséget vállal, ami fedezetként is felhasználható: ez egy dokumentum (+ a mondott szótárral nem árt vigyázni)

agree  Ildiko Santana: Esetenként "Funding Commitment"-ként is használják (nem Tanzániában, az USA-ban). Pl. http://www.rurdev.usda.gov/regs/fmi/fm3550-07.pdf
1 day5 hrs

agree  juvera
1 day12 hrs

7 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): -1
hitelígérvény
credit approval


Explanation:
Ha a feltételeket nézzük és a folyamatot, akkor ez nem más mint a credit approval. Ennek sok szinonímája van, amelyek fel vannak sorolva az alábbi referenciamunkákban.

--------------------------------------------------
Note added at 9 hrs (2006-02-19 20:19:53 GMT)
--------------------------------------------------

Sajnos nem tudom, hogy hogyan válaszoljak Éva válaszára, ezért itt írok. Itt nem is annyira a szótárra kell vigyázni, hanem arra, hogy mit használnak a gyakorlatban. Mi számtalan olyan levelet kaptunk, amelynek a tárgya ez volt: credit approval, de még egyet sem kaptunk "loan commitment" tárgyi megjelöléssel. A credit approval csak annyira belső ügye a banknak, mint a loan commitment (t.i. ez ugyanaz), de ezt mindenképpen közölni kell a hitelt kérővel és a közlés révén válik ígérvénnyé. A commitmentre is el kell határoznia magát a banknak, akkor ez is belső ügy. Lehet, hogy Tanzániában a loan commitmentet használják gyakrabban, de ott még nem jártam. Ha ott volna az ügyfél, akkor utánanéznék. A bankszakma is gyakran használ szinonímákat, és én csak azt akartam kiemelni, hogy melyikkel találkoztam a leggyakrabban itt az USA-ban az elmúlt 33 év alatt.

JANOS SAMU
United States
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 116

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  Ildiko Santana: A "hitelígérvény" nem feltétel vagy folyamat, hanem a hitel folyósítására kötelezettséget vállaló fél által kiadott írásos dokumentum.
22 hrs

3 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): -1
hitelígérvény
credit promissory note


Explanation:
Szerintem a "loan commitment" inkább kötelezettségvállalást jelent, viszont ha ez még csak igérvény, én a "promissory note"-ot használnám.

--------------------------------------------------
Note added at 1 day5 hrs (2006-02-20 17:01:42 GMT)
--------------------------------------------------

Yes, I agree, my mistake.

Gyongyi Pisak
United States
Specializes in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian, Native in EnglishEnglish

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  Ildiko Santana: A promissory note is a written promise to pay a sum of money to a lender.
1 day2 hrs
  -> Thanks, Ildiko, I agree - I made a mistake.