KudoZ home » Hungarian to English » Finance (general)

befolyásoló részesedés

English translation: qualifying holding


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Hungarian term or phrase:befolyásoló részesedés
English translation:qualifying holding
Entered by: Éva Kimball

07:13 Mar 13, 2007
Hungarian to English translations [PRO]
Bus/Financial - Finance (general)
Hungarian term or phrase: befolyásoló részesedés
Egy kicsit helyre kellene tenni a fejemben a különböző részesedéseket (controlling interest, significant interest, befolyásoló részesedés, ellenőrző részesedés, stb.) Minden magyarázatot szívesen fogadok.
Éva Kimball
qualifying holding
Explanation:
Így hívják mind a magyar tőkepiaci törvényben (néha qualifying participation is bekavarodik a magyar szabályozásban), mind az EU terminológiában.
pl:
"11. befolyásoló részesedés: olyan közvetlen vagy közvetett részesedés egy vállalkozásban, amely a tőke vagy a szavazati jogok legalább 10 %-át képviseli, illetve amely lehetővé teszi számottevő befolyás gyakorlását annak a vállalkozásnak az irányítása felett;"
"(11) "qualifying holding" means a direct or indirect holding in an undertaking which represents 10 % or more of the capital or of the voting rights or which makes it possible to exercise a significant influence over the management of that undertaking;"

--------------------------------------------------
Note added at 4 hrs (2007-03-13 11:54:38 GMT)
--------------------------------------------------

Az ellenőrző részesedés pedig controlling interest.
Selected response from:

Katalin Sandor
Hungary
Grading comment
Köszönöm, ez lesz az.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +2qualifying holding
Katalin Sandor
5 +1influential participation
Attila Széphegyi


  

Answers


27 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
influential participation


Explanation:
-

--------------------------------------------------
Note added at 28 perc (2007-03-13 07:41:59 GMT)
--------------------------------------------------

Gazdasági társaságban értendő.

Attila Széphegyi
Hungary
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 20

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Attila Piróth: Az Angol-magyar pénzügyi szótárban is ez szerepel.
1 hr
  -> Köszönöm.

2 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +2
qualifying holding


Explanation:
Így hívják mind a magyar tőkepiaci törvényben (néha qualifying participation is bekavarodik a magyar szabályozásban), mind az EU terminológiában.
pl:
"11. befolyásoló részesedés: olyan közvetlen vagy közvetett részesedés egy vállalkozásban, amely a tőke vagy a szavazati jogok legalább 10 %-át képviseli, illetve amely lehetővé teszi számottevő befolyás gyakorlását annak a vállalkozásnak az irányítása felett;"
"(11) "qualifying holding" means a direct or indirect holding in an undertaking which represents 10 % or more of the capital or of the voting rights or which makes it possible to exercise a significant influence over the management of that undertaking;"

--------------------------------------------------
Note added at 4 hrs (2007-03-13 11:54:38 GMT)
--------------------------------------------------

Az ellenőrző részesedés pedig controlling interest.


    Reference: http://eur-lex.europa.eu/Notice.do?mode=dbl&lang=hu&lng1=hu,...
Katalin Sandor
Hungary
Specializes in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 44
Grading comment
Köszönöm, ez lesz az.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Jim Tucker
26 mins
  -> Köszönöm

agree  juvera
1 day8 hrs
  -> Köszönöm