KudoZ home » Hungarian to English » Finance (general)

visszaírt értékvesztés

English translation: reversed impairment


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Hungarian term or phrase:visszaírt értékvesztés
English translation:reversed impairment
Entered by: Douglas Arnott

17:17 Feb 17, 2005
Hungarian to English translations [PRO]
Bus/Financial - Finance (general)
Hungarian term or phrase: visszaírt értékvesztés
szintén az éves mérlegben szerepel
Krisztina Lelik
Greece
reversed impairment
Explanation:
when the value of an asset previously impaired goes up and thus some of the impairment is reversed
Selected response from:

Douglas Arnott
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1reversal of loss
Andrea Szabados
4 +1reversed impairment
Douglas Arnott
4 -1depreciation added backxxxdenny


Discussion entries: 5





  

Answers


31 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): -1
depreciation added back


Explanation:
"Az immateriális javakra adott előleget az átutalt (fizetett), a levonható előzetesen felszámított általános forgalmi adót nem tartalmazó összegben, illetve a már elszámolt értékvesztéssel csökkentett, az értékvesztés visszaírt összegével növelt könyv szerinti értékén kell kimutatni a mérlegben."
http://www.onadozo.hu/200302/cikkszv_szt.htm


xxxdenny
Native speaker of: Hungarian
PRO pts in category: 47

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  juvera: Added back mint ige, a "balace sheet"-en: "Add-back: Depreciation" (és alatta más visszaírandó tételek felsorolása az add-back cím alatt).
23 mins

disagree  Douglas Arnott: Hat éve dolgozom az egyik Big4-nél és sose láttam így leírva se az értékvesztést se a visszaírást. A depreciation értékcsökkenés lenne, ami nem ugyanaz mint az értékvesztés!
1 hr

disagree  Eva Blanar: a depreciation added back létezik, abból lesz a net profittal együtt a működési cash flow, de itt nem jó
1 hr

42 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
reversed impairment


Explanation:
when the value of an asset previously impaired goes up and thus some of the impairment is reversed

Douglas Arnott
Specializes in field
Native speaker of: Native in EnglishEnglish
PRO pts in category: 68

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Eva Blanar: az értékvesztés impairment loss a mérlegben, a reversed is jó, de write-back of impairment loss is létezik
1 hr

44 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
reversal of loss


Explanation:
reversal of impairment loss provision (az egyik Big4 által használt nemzetközi eredménykimutatás sémából)
reversal of loss (szintén Big4; http://www.kpmg.hu/dbfetch/52616e646f6d4956b3545a44c3f004cd7...

valamint:
depreciation reposted (MALÉV éves jelentéséből)
Szerintem ez utóbbi felejthető, az első kettő lesz inkább a jó megoldás. Egyébként ez már nem a mérleg, hanem eredménykimutatás, de szintén az éves beszámoló része.

Andrea Szabados
Specializes in field
Native speaker of: Hungarian
PRO pts in category: 36

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Eva Blanar: a reversal of loss szerintem nem egyértelműen a "terven felüli értékcsökkenés visszaírása", más esetre is vonatkozhat
1 hr

agree  juvera: Lásd a hozzászólásomat fent.
3 hrs