KudoZ home » Hungarian to English » Fisheries

zsebpeca

English translation: pocket-sized fishing kit


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Hungarian term or phrase:zsebpeca
English translation:pocket-sized fishing kit
Entered by: Katalin Horváth McClure

11:43 Apr 2, 2008
Hungarian to English translations [PRO]
Fisheries / fishing
Hungarian term or phrase: zsebpeca
Csak úszó, horog és egy műanyag tartó van hozzá.

Kép:

http://www.energofish.hu/category.php/Zsebpeca/170010/?PHPSE...
Battila
pocket-sized fishing kit
Explanation:
Van rá példa a neten, és arra is, hogy "pocket fishing kit".
Selected response from:

Katalin Horváth McClure
United States
Grading comment
Selected automatically based on peer agreement.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +5pocket-sized fishing kit
Katalin Horváth McClure
4hand line fishing gear / hand-line kitLanyi Istvan


  

Answers


38 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +5
pocket-sized fishing kit


Explanation:
Van rá példa a neten, és arra is, hogy "pocket fishing kit".



    Reference: http://www.ecrater.com/product.php?pid=1978459
Katalin Horváth McClure
United States
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 4
Grading comment
Selected automatically based on peer agreement.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Andras Kovacs: hm, pont ez kellene nekem németül...
8 mins

agree  Sonia Soros
8 mins

agree  Iosif JUHASZ
2 hrs

agree  Tradeuro Language Services
19 hrs

agree  Istvan Nagy
1 day8 hrs

2337 days   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
hand line fishing gear / hand-line kit


Explanation:
A másik javaslatra (pocket fishing kit) tényleg sok találat jön ki a neten, de ha képen is megnézzük ezek a fontosabb kellékek (horog, ólom, úszó) készleteire utalnak. Ezek így még horgászára alkalmatlanok. Amit mi "zsebpecának" (szép nevén: úszós készség) nevezünk, az leginkább a "handline fishing" vagy "handlining" körébe tartozik.
A pocket / pocket-size használata azért sem biztos, hogy szerencsés, mert azt a "botos" horgászásnál használják jelzőnek: lásd pocket fishing rod, pocket pen rod vagy pen fishing rod. Ez azonban semmiképpen nem azonos a mi "zsebpecánkkal", mert nem teljesül a bot és orsó nélküliség.

Lanyi Istvan
Native speaker of: Native in HungarianHungarian