KudoZ home » Hungarian to English » Food & Drink

kíméletes élelmiszerfeldolgozás

English translation: gentle (food) processing


23:29 Jun 20, 2005
Hungarian to English translations [PRO]
Tech/Engineering - Food & Drink
Hungarian term or phrase: kíméletes élelmiszerfeldolgozás
"A korszerű élelmiszeripari feldolgozási technológiák, különösen az új kíméletes eljárások minőségi és biztonsági kérdései"
ez egy kutatási feladat címe - az orvostudományban a kíméletes conservative, de itt éppenséggel nem régimódi dolgokról lenne szó - keresem a szót...
Eva Blanar
Hungary
English translation:gentle (food) processing
Explanation:
Pl. "This process allows the chromium to interact with the yeast cell components and the gentle processing conditions cause a natural chelating effect which preserve the level of highly available essential nutrients."
Selected response from:

aradek
United States
Grading comment
igen, ez az, én is ezt találtam rá a legjobbnak - köszönöm mindenkinek
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4gentle (food) processingaradek
3 +1mild food processingAndras Mohay
4alternative/emerging food processing technology
Péter Tófalvi
4 -1animal welfareEva Ballentine
1Sustainable AgricultureTetrex


  

Answers


16 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): -1
kíméletes élelmiszerfeldolgozás
animal welfare


Explanation:
En ugy gondolom, hogy itt az "animal welfare"-rol van szo, illetve a kimelet it az allatokra vonatkozik. Ez az EU Food and Safety Act-al kapcsolatos.

"The EU integrated approach to food safety aims to assure a high level of food safety, animal health, animal welfare and plant health within the European Union through coherent farm-to-table measures and adequate monitoring, while ensuring the effective functioning of the internal market.


    Reference: http://europa.eu.int/comm/food/index_en.htm
Eva Ballentine
Specializes in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  Balázs Számadó: Én inkább a "preserving"-re szavazok, mely utal az élelmiszerek minőségi jellemzőinek megőrzésére. A "preservative" már inkább lenne félreérthető, hisz tartósítást is jelent, pedig itt nem a konzervgyártásról van szó.
7 hrs

neutral  Andras Mohay: Éva mentségére szolgál, hogy a "kíméletes" helyett a "kímélő" lenne anyanyelvi érzékem szerint a helyes. A "kíméletes"-nek morális mellékíze van és a növényinél magasabb szintű világra utal, holott itt a pardicsompüré a téma :-)
8 hrs
  -> hahaha paradicsompure... nem is vettem eszre. koszi!

8 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
kíméletes élelmiszerfeldolgozás
alternative/emerging food processing technology


Explanation:
Sztem kíméletes lehet az élelmiszerfeldolgozás a növényi eredetű táplálékok feldolgozása terén is: nem használunk annyi E betűt pld., nem tesszük tönkre a vitamintartalmat.

Az első link különösen ajánlott: PROCESSING TECHNOLOGIES TO PROTECT FOOD




--------------------------------------------------
Note added at 8 hrs 15 mins (2005-06-21 07:44:18 GMT)
--------------------------------------------------

vagy: innovative food processing technologies


    Reference: http://usinfo.state.gov/journals/ites/0502/ijee/foodtech.htm
    Reference: http://www.google.co.hu/search?hl=hu&as_qdr=all&q=+%22food+p...
Péter Tófalvi
Hungary
Native speaker of: Native in HungarianHungarian, Native in RomanianRomanian

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Andras Mohay: A téma ez, de a Te javaslatod Éva mondatának első részét fordítja
10 mins

8 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
kíméletes élelmiszerfeldolgozás
mild food processing


Explanation:
Én erre tippelnék, de gyanúsan kevés link jön be

--------------------------------------------------
Note added at 8 hrs 12 mins (2005-06-21 07:41:42 GMT)
--------------------------------------------------

Most látom, hogy a forrásnyelvi mondat más, mint a kérdés:

new mild methods for food preservation. Nonthermal. methods allow micro-organisms
to be inactivated at suble-. thal temperatures thus better preserving the ...
www.ingentaconnect.com/content/ bsc/jam/2005/00000098/00000006/art00015

--------------------------------------------------
Note added at 8 hrs 16 mins (2005-06-21 07:45:41 GMT)
--------------------------------------------------

\"mild food preservation\" a gyakoribb

The challenge of mild food preservation is to develop techniques that have a high
impact on food micro-organisms but a low impact on food quality attributes ...
www.foodmicro.nl/s3.htm

Andras Mohay
Native speaker of: Native in HungarianHungarian

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Sonia Soros: with 'mild food processing '(methods)
2 hrs
  -> Köszönöm. Pontatlan voltam: az utóbbit nem a kérdés fordításának szántam, hanem a témakör ismertebb neveként említettem. "Kíméletes tartósítási eljárások"-ra pár adat magyarul is van.

11 hrs   confidence: Answerer confidence 1/5Answerer confidence 1/5
kíméletes élelmiszerfeldolgozás
Sustainable Agriculture


Explanation:
Csak talalgatas.


    Reference: http://www.sarep.ucdavis.edu/concept.htm
    Reference: http://www.ecifm.rdg.ac.uk/sustainable_agriculture.htm
Tetrex
Specializes in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian

18 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
kíméletes élelmiszerfeldolgozás
gentle (food) processing


Explanation:
Pl. "This process allows the chromium to interact with the yeast cell components and the gentle processing conditions cause a natural chelating effect which preserve the level of highly available essential nutrients."



    Reference: http://www.ublcorp.com/yeast.html
aradek
United States
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 4
Grading comment
igen, ez az, én is ezt találtam rá a legjobbnak - köszönöm mindenkinek