ProZ.com global directory of translation services
 The translation workplace
Ideas
KudoZ home » Hungarian to English » Food & Drink

puszedli

English translation: macaroon

09:34 Aug 22, 2006
Hungarian to English translations [PRO]
Food & Drink
Hungarian term or phrase: puszedli
szintén a karácsonyi témakör: "Puszedli és mézeskalács készítés"
Eva Blanar
Hungary
English translation:macaroon
Explanation:
Minden olyan aprósüteményt, amelynek az alapja felvert tojáshab és csöppentik vagy kinyomják a tepsire, így (remélhetőleg :-) kerek és csúcsos marad, azt macaroonnak hívják.

Schwartz - Recipe Detail - Christmas Macaroons
www.schwartz.co.uk/recipedetail.cfm?ID=1117
We Sell Assorted Macaroons Chocolates - Fudge Delights. Buy online from The Buttermilk Fudge Shop of Padstow, Cornwall.
www.buttermilkfudge.co.uk/subprod/assorted-macaroons-000018...
ALMOND MACAROONS from Real and Rustic Cookbook.
Toasted Almond Macaroon Cookies Recipe on the Internet Cookbook.
www.virtualcities.com/ons/va/t/vat67011.htm - 8k - Cached - coconut macaroons lumps toasted cocoanut chocolate flavour melt mouth www.aquarterof.co.uk/coconut-macaroons-p-397.html

--------------------------------------------------
Note added at 52 mins (2006-08-22 10:27:39 GMT)
--------------------------------------------------

A habcsókot merinque-nek hívják. (Tévedések elkerülése végett.)
Selected response from:

juvera
Grading comment
köszönöm - jeleztem a lektornak, hogy tegye megfontolás tárgyává a honey cake-et is, de a Google képkeresője nagyon meggyőző találatokat hozott fel a a macaroon esetében: teljesen puszedlinek néznek ki :)
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5macaroonjuvera
5gingerbread
Bernadett Horváth
4honey cake
Nora Balint


  

Answers


21 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
macaroon


Explanation:
Minden olyan aprósüteményt, amelynek az alapja felvert tojáshab és csöppentik vagy kinyomják a tepsire, így (remélhetőleg :-) kerek és csúcsos marad, azt macaroonnak hívják.

Schwartz - Recipe Detail - Christmas Macaroons
www.schwartz.co.uk/recipedetail.cfm?ID=1117
We Sell Assorted Macaroons Chocolates - Fudge Delights. Buy online from The Buttermilk Fudge Shop of Padstow, Cornwall.
www.buttermilkfudge.co.uk/subprod/assorted-macaroons-000018...
ALMOND MACAROONS from Real and Rustic Cookbook.
Toasted Almond Macaroon Cookies Recipe on the Internet Cookbook.
www.virtualcities.com/ons/va/t/vat67011.htm - 8k - Cached - coconut macaroons lumps toasted cocoanut chocolate flavour melt mouth www.aquarterof.co.uk/coconut-macaroons-p-397.html

--------------------------------------------------
Note added at 52 mins (2006-08-22 10:27:39 GMT)
--------------------------------------------------

A habcsókot merinque-nek hívják. (Tévedések elkerülése végett.)

juvera
Works in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 8
Grading comment
köszönöm - jeleztem a lektornak, hogy tegye megfontolás tárgyává a honey cake-et is, de a Google képkeresője nagyon meggyőző találatokat hozott fel a a macaroon esetében: teljesen puszedlinek néznek ki :)

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Katalin Sandor: Ez nem inkább a habcsók?...... Neked igazad van. Bocs!
19 mins
  -> Nem, a habcsók az merinque.

56 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
honey cake


Explanation:
Dédpapám és nagymamám mézeskalács készítő volt.
A puszedli nála az az ehető mézes volt, amihez gyúrni kellett a tésztát, aztán kinyújtani vékonyra (fél cm), és kiszúróformával kis kör vagy nagyobb hosszúkás formákat bökni belőle, majd tepsin kemencében kisütni. Kihűlés után pedig ízesített cukormázzal kenték meg. Ilyet ma már csak a hagyományőrző mézeskalácsosok készítenek, a karácsony táján kapható, csokimázas, ilyen-olyan mézes sütik már sokkal másabbak, puhábbak, és több bennük az E szám :).
A "honey cake" kifejezés szerintem jó lenne, viszont használják a színes mézesre is (Hungarian honey cake), ami csak díszítésre, vásárfiaként szolgál(t), nem szokták megenni.
Külön téma a debreceni vert mézes, amit faragott formák segítségével készítenek. Tkp egy mézeskalács dombormű, legtöbbször kerek, nem színes, és meg lehet enni (csak kissé kemény).

Lehetséges, hogy mostanában már nem mézes sütiket is hívnak puszedlinek, de az biztos, hogy a fenti az eredeti.


    Reference: http://www.jcu.edu/language/hunghemu/mezes-szalon.html
    Reference: http://magyar.org/ahm/index.php?projectid=4&menuid=243&pagen...
Nora Balint
Hungary
Native speaker of: Native in HungarianHungarian

2 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
gingerbread


Explanation:
A jó puszedli alapvető eleme a gyömbér, úgyhogy azt gondolom, a "gingerbread" lesz a legjobb találat. Aki evett, tudja.

Bernadett Horváth
Hungary
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
Notes to answerer
Asker: szerintem is a puszedli és a mézeskalács lényegében ugyanaz, németül pl. van Pfefferkuchen, Lebkuchen meg Honigkuchen (ami angolul mind gingerbread persze... lehet, hogy ez is az)


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Nora Balint: Az eredeti puszedliben nincs gyömbér.
1 hr
  -> De szerintem nem történelmi puszedliről van szó a szövegben, vagy? :)))

neutral  Orsolya Mance: A puszedli nem ugyanaz, mint a mézeskalács, egyrészt cukorral van bevonva, másrészt puhább.
1 hr