KudoZ home » Hungarian to English » General / Conversation / Greetings / Letters

honnan, hová?

English translation: where from, where to


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Hungarian term or phrase:honnan, hová?
English translation:where from, where to
Entered by: Sonia Soros

16:53 Jun 22, 2005
Hungarian to English translations [PRO]
Social Sciences - General / Conversation / Greetings / Letters
Hungarian term or phrase: honnan, hová?
ez egy cím (az anyag társadalom- és gazdaságpolitikai feladatokról szól), kellene rá valami frappáns megoldás (egy from/to szerintem nem igazán az)
Eva Blanar
Hungary
where from, where to
Explanation:
perhaps: * where we've come from, where we're going *



--------------------------------------------------
Note added at 2 hrs 1 min (2005-06-22 18:54:51 GMT)
--------------------------------------------------

http://www.questia.com/library/economics-and-business/securi...

http://www.icspress.com/ics/aid_cr.asp?item=3&op_ed=where
Selected response from:

Sonia Soros
Grading comment
Köszönöm, azt hiszem, ez a legjobb, de köszönöm mindenkinek!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +5where from, where to
Sonia Soros
3 +3whence - whither
Csaba Ban
3from here to where?juvera


Discussion entries: 2





  

Answers


18 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +5
honnan, hová?
where from, where to


Explanation:
perhaps: * where we've come from, where we're going *



--------------------------------------------------
Note added at 2 hrs 1 min (2005-06-22 18:54:51 GMT)
--------------------------------------------------

http://www.questia.com/library/economics-and-business/securi...

http://www.icspress.com/ics/aid_cr.asp?item=3&op_ed=where

Sonia Soros
Specializes in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian, Native in EnglishEnglish
PRO pts in category: 4
Grading comment
Köszönöm, azt hiszem, ez a legjobb, de köszönöm mindenkinek!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  László Zsák: pedig ez lesz a jó, esetleg egybeírva http://econpapers.repec.org/paper/hhbcbsint/2001-017.htm
9 mins
  -> köszönöm!

agree  Andras Mohay: Ez az!
2 hrs
  -> thanks

agree  Krisztina Lelik
13 hrs
  -> thanks

agree  Gabrielle Weatherhead
15 hrs
  -> thanks

agree  Orsolya Mance
5 days
  -> thank you

2 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +3
honnan, hová?
whence - whither


Explanation:
An angolban régebben léteztek olyan szavak, melyek tömören kifejezték ezt a két fogalmat. A kettő közül a "whither" viszonylag gyakran szerepel választékosabb nyelben (pl. "whither democracy?") (szinte a "quo vadis" behelyettesítéseként), a "whence" ritkább, de a nagy Oxford szótár létező és élő alakként hozza azt is.

Csaba Ban
Hungary
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 8

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Andras Mohay: Csaba, ez nem a névmások szintje, hanem egy műfajé (cím), s abban egy kliséé. A javaslat talán jó, de egy kicsit az "and why"-jal a "Mi végből vagyunk mi (van vmi) a földön?" vagy "Mire jó a...?" típusú cím(-klisé) irányába megy el.
11 mins

agree  Ildiko Santana
1 day1 hr

agree  juvera: Talán "Whence and whither?" ha ez tetszik, de semmi esetre sem a "from" és "to" megtűzdelésével.
4 days

neutral  Sonia Soros: Oxford also adds though, that these terms are "archaic or poetic/literary" which might not suit the context here
6 days

4 days   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
honnan, hová?
from here to where?


Explanation:
A fent jelzett munkacím alapján ez is megfelelhet.

juvera
Specializes in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 20