ProZ.com global directory of translation services
 The translation workplace
Ideas
KudoZ home » Hungarian to English » General / Conversation / Greetings / Letters

egyenesági rokon

English translation: lineal relative

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Hungarian term or phrase:egyenesági rokon
English translation:lineal relative
Entered by: Tardonplo

17:01 Sep 9, 2004
Hungarian to English translations [PRO]
General / Conversation / Greetings / Letters
Hungarian term or phrase: egyenesági rokon
jogi szövegben kell: (a tagon kívül) "a szolgáltatás igénybevételére jogosult közeli hozzátartozó: házastárs, élettárs, gyermek, szülő, testvér, ***egyenesági rokon***".
A gyakorlatban ez nyilván a nagyszülők /dédszülők illetve unokák dédunokák, a szótárban nem találom. Kösz!
Eva Blanar
Hungary
lineal relative
Explanation:
Jónak tűnik.
Selected response from:

Tardonplo
Grading comment
Hihetetlen, de igaz: ez a jó megoldás! Nekem borzasztó furcsa volt, látom, másoknak is, úgyhogy külön köszönöm, hogy nem "hide-oltad". de kösz mindenkinek!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +5direct relative(s)Meturgan
4direct line relatives
Andrea Szabados
5 -2direct descendantdenny
4 -1lineal descents
Csilla Takacs
2lineal relativeTardonplo


Discussion entries: 1





  

Answers


13 mins   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5
egyenesági rokon
lineal relative


Explanation:
Jónak tűnik.


    Reference: http://www.as.ua.edu/ant/Faculty/murphy/436/kinship.htm
    Reference: http://dictionary.reference.com/search?q=lineal
Tardonplo
Specializes in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 4
Grading comment
Hihetetlen, de igaz: ez a jó megoldás! Nekem borzasztó furcsa volt, látom, másoknak is, úgyhogy külön köszönöm, hogy nem "hide-oltad". de kösz mindenkinek!

29 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): -1
egyenesági rokon
lineal descents


Explanation:
Egyenes(ági) leszármazó (általában "lefelé" értik)
Létezik még egy másik kifejezés, de az nem illik ide: lineal consanguinity = the blood relationship that exists between people who descend in a straight line, as son, father, grandfather

Csilla Takacs
Hungary
Native speaker of: Hungarian

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Meturgan: És a nagyszülők kimaradnak?
1 hr

disagree  Andrea Szabados: Pontosan, ahogy írtad, csak lefelé értik, így félreérthető lenne a fordítás. Jogi szövegben a pontosságra külön oda kell figyelni... A lineal egyébként OK.
3 hrs

neutral  Ildiko Santana: Daniel es Andrea velemenyevel ertek egyet.
7 hrs

1 hr   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): -2
egyenesági rokon
direct descendant


Explanation:
b : being or passing in a straight line from parent to offspring : LINEAL <a direct ancestor>
http://dictionary.reference.com/search?q=direct
a lineal is helyes, de ez sokkal gyakoribb (64000 szemben 15000 talalat)

denny
Works in field
Native speaker of: Hungarian
PRO pts in category: 31

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Meturgan: descendant = leszármazott, utód, ivadék, sarj __ A *descendant* feltétlen egyenesági rokon, de az elődök is azok ___ to leave no descendants = utódok nélkül hal meg
1 hr

disagree  Andrea Szabados: Sorry, de szintén úgy gondolom, hogy pontatlan lenne jogi szövegben részjelentést fordítani; a rokonság nem csak a leszármazottakból áll.
2 hrs

neutral  Ildiko Santana: Ismet csak Daniel es Andrea velemenyevel ertek egyet.
6 hrs

disagree  Tardonplo: ez talán tiszta vizet önt a fogalomba ;-) : http://www.radio.hu/index.php?cikk_id=69764 és http://www.ancestry.com/learn/library/article.aspx?article=7...
20 hrs

3 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
egyenesági rokon
direct line relatives


Explanation:
egyenesági rokonság: direct line relationship/relatives

Forrás: KJK M-A-M Jogi szakszótár

Andrea Szabados
Native speaker of: Hungarian

2 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +5
egyenesági rokon
direct relative(s)


Explanation:

Next of Kin to Anthony (Tony) Tonogan, direct relatives and descendants from various locations of the world. Genealogy research names, surnames provided. ...
www.tonogan.net/nok.html - 11k –


Access to medical records of a deceased relative? in The ...
Is it possible to obtain either the originals or copies of a direct relatives medical
records after they have deceased? If so what is the procedure? ...
www.theanswerbank.co.uk/ Answered/Question39037-3.asp?Page=1 - 20k - Cached - Similar pages
House of Commons - European Scrutiny - Twelfth Report
... This would have the effect of allowing any direct relatives of EU nationals working
in the UK or their married or unmarried partners to join them in the UK ...
www.publications.parliament.uk/ pa/cm200102/cmselect/cmeuleg/152-xii/15210.htm - 17k


--------------------------------------------------
Note added at 2 days 19 hrs 52 mins (2004-09-12 12:53:41 GMT) Post-grading
--------------------------------------------------

The expression *lineal relative* doesn\'t seem to be used in Britain.

Meturgan
Hungary

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Attila Piróth: Mindenképp relative; a descendant-ba a testvér sem fér bele.
1 hr

agree  Ildiko Santana: Igy van. Tapasztalat es a 2003-as jogi szotar szerint is. Egyenesagi rokon: direct relative. Ha felmeno (agbeli), akkor ancestor; ha lemeno (agbeli) akkor descendant.
5 hrs

agree  Krisztina Lelik
11 hrs

agree  mrrobkoc
14 hrs

agree  Orsolya Mance
14 hrs