KudoZ home » Hungarian to English » Government / Politics

érdekképviseleti szervezet

English translation: advocacy group/organization/coalition


06:40 Jul 27, 2005
Hungarian to English translations [PRO]
Law/Patents - Government / Politics
Hungarian term or phrase: érdekképviseleti szervezet
non-profit szervezet neve; az 'interest represantion organisation'-t kicsit eröltetettnek érzem, ráadásul a guglin csak egy magyar szervezet angol fordítását találtam rá. Van valami ötletetek, hogy mi ennek a bevett angol megfelelője.

Előre is köszönöm a hozzászólásokat!
Ágnes Fülöp
Netherlands
English translation:advocacy group/organization/coalition
Explanation:
keress rá: sok-sok találat/változat
organisation in British spelling, of course
Selected response from:

xxxdenny
Grading comment
Nagyon szépen köszönöm a hozzászólásokat! Gondban vagyok a pontozásnál, mert tulajdonképpen mindegyik válasz jó és szövegkörnyezettől függően használható. Én ezt használtam.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +2organisation for the representation of interests
Eva Blanar
4 +1advocacy group/organization/coalitionxxxdenny
4trade association
Péter Tófalvi
4representative organisationAndras Mohay
3representing organisation
Gabor Kun


Discussion entries: 2





  

Answers


8 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
érdekképviseleti szervezet
representing organisation


Explanation:
organisation representing XY


    Reference: http://www.europarl.eu.int/meetdocs/2004_2009/documents/COM/...
    Reference: http://www.europarl.eu.int/meetdocs/2004_2009/documents/COM/...
Gabor Kun
Hungary
Native speaker of: Native in HungarianHungarian

55 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +2
érdekképviseleti szervezet
organisation for the representation of interests


Explanation:
ez egy bajos kifejezés, szerintem ilyen tulajdonképpen nincs az angolban, ott valahogy mindig az adott fajtára mondanak valami kifejezést, vagyis több ilyen is van

Eva Blanar
Hungary
Works in field
Native speaker of: Hungarian
PRO pts in category: 16

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  juvera: Non-profit organisation representing the interest of... vagy csak non-profit org. Persze a legegyszerűbbek azok, amelyeknek "union" vagy "society" van a nevükben.
3 hrs

agree  Istvan Nagy
14 hrs

4 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
érdekképviseleti szervezet
advocacy group/organization/coalition


Explanation:
keress rá: sok-sok találat/változat
organisation in British spelling, of course

xxxdenny
Works in field
Native speaker of: Hungarian
PRO pts in category: 40
Grading comment
Nagyon szépen köszönöm a hozzászólásokat! Gondban vagyok a pontozásnál, mert tulajdonképpen mindegyik válasz jó és szövegkörnyezettől függően használható. Én ezt használtam.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Leland Haraszti
24 days

14 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
ιrdekkιpviseleti szervezet
representative organisation


Explanation:
69 600 adat így együtt

C144 Tripartite Consultation (International Labour Standards) Convention, 1976 [...]
Article 1
In this Convention the term representative organisations means the most representative organisations of employers and workers enjoying the right of freedom of association.
www.workinfo.com/free/Sub_for_legres/ILO/c144.htm




Andras Mohay
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 8

15 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
érdekképviseleti szervezet
trade association


Explanation:
A "trade union" mintájára.

Remélem ez meggyőz:

Google keresési eredmény:
"trade association"”: 1–10., összesen: kb. 3 050 000 találat. (0,17 másodperc)


    Reference: http://www.google.co.hu/search?as_q=&num=10&hl=hu&btnG=Googl...
Péter Tófalvi
Hungary
Works in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian, Native in RomanianRomanian