KudoZ home » Hungarian to English » Law: Contract(s)

teljesítési segéd

English translation: fulfilment partner


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Hungarian term or phrase:teljesítési segéd
English translation:fulfilment partner
Entered by: Andrea Szabados

21:35 Jul 9, 2008
Hungarian to English translations [PRO]
Law/Patents - Law: Contract(s)
Hungarian term or phrase: teljesítési segéd
"Megrendelő jelen szerződés aláírásával hozzájárul ahhoz, hogy szolgáltató alvállalkozót és teljesítési segédet vonjon be a teljesítésbe..."

Gyakran használt jogi fogalom, de angolul még nem találkoztam vele. Hogy hangzana?
(A "supplier" szerintetek nagyjából fedi a jelentést?)
Andrea Szabados
fulfilment partner
Explanation:
Ide kukkants be:

http://www.iml.fraunhofer.de/1148.html

Google:

http://www.google.de/search?hl=de&q="fulfilment partner"&btn...
Selected response from:

szilard
Grading comment
Köszönöm a hozzászólásokat, a részletes szakmai magyarázatot is, de végül az egyszerű tükörfordításnál maradtam.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5employed person by the obligor
Dr. Eleonora Fejes
4 +1(subcontractor's) contracted partner (itt)Zsuzsanna Koos
3 +1fulfilment partner
szilard


Discussion entries: 2





  

Answers


6 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
fulfilment partner


Explanation:
Ide kukkants be:

http://www.iml.fraunhofer.de/1148.html

Google:

http://www.google.de/search?hl=de&q="fulfilment partner"&btn...

szilard
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 4
Grading comment
Köszönöm a hozzászólásokat, a részletes szakmai magyarázatot is, de végül az egyszerű tükörfordításnál maradtam.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  juvera: Azt kell mondanom, hogy bár mindkét nyelven iszonytatóan ronda, az angol kifejezés él és virul, és a magyar tükörfordítás, tehát kár kínlódni azon, hogy más kifejezést találjunk rá.
1 day16 hrs

17 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
(subcontractor's) contracted partner (itt)


Explanation:
alvállalkozót és teljesítési segédet: subcontractors and their contracted partners / subcontractors and contracted partners thereof

Az alvállalkozó alvállalkozójáról van szó szerintem. Abban igaza van Eleonórának, hogy a teljesítési segéd is egyfajta alvállalkozó, tehát ezért tautologikusnak tűnhet a kifejezés, de a szerződés valószínűleg egyértelművé akarja tenni, hogy a munkát nemcsak a szolgáltató vagy annak alvállalkozója végezheti el, hanem az alvállalkozó szerződött partnerei, alvállalkozói is.

Zsuzsanna Koos
Hungary
Works in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Dr. Eleonora Fejes: Kedves Zsuzsa! Nagyon jó úton közelítesz, de ez a fránya teljesítési segéd nem az alvállakozó alvállakozója, MINDENKI az, aki teljesítésre kötelezett, a fő szerződéses kötelezett mellett. Sajnos maga a PTK is rendkívül röviden fogalmaz,
5 hrs
  -> Köszönöm. Én is így értelmeztem a törvényben megadott definíciót, de mivel így a mondatunk nem túl értelmes, próbáltam egy itt talán megfelelő megoldást javasolni, ezért írtam oda, hogy "itt".

3 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
employed person by the obligor


Language variant: employed persons by the obligor, such as subcontractors etc..

Explanation:
Alapvetően hiba van a szerződési mondatban, mely alvállakozót és teljesítési segédet említ. Az alvállakozó, mint ahogy a fuvarozó, vagy kiskereskedő stb, BÁRKI AKI A SZERZÓDÉSI LÁNCOLATBAN TELJESÍTÉSRE KÖTELEZETT egy fajta, az adott szer. jellegétől függő teljesítési segéd. Tehát az alvallalkozó csupán egy fajta teljesítési segéd.
A PTK is nagyon keveset mond a teljesítési segédről, de a kiterjesztett bírói gyakorlat fentiek szerint értelmezi, alapvetően szerződési felelősségi kérdés és kategória.

--------------------------------------------------
Note added at 22 hrs (2008-07-10 20:25:42 GMT)
--------------------------------------------------

Ez a teljesítési segéd sok fejfájásra ad okot. Ezért jogász a jogász, hogy bogozgassa és magyarázza. A német erfühlungshilfe jó, de a magyar teljesítési segéd nagy valószínűséggel a jó öreg Kund K időkből onnan lett tükör fordítva, mint ahogy rengeteg más kacifántos jogi kifejezés, de most egy kódex jog ország jogintézményére keresünk precedens jog orzág jogintézményt, ahol ezek az évszázadok során érlelt, majd egy sorban tényállásosított kategóriák nem feltétlenül léteznek.

Lényeg ,aki a fő kötelezett mellett részt vesz, midegy milyen minőségben a szerződés teljesedésbe menése érdekében ,LB gyakorlat szerint teljesítési segéd, nagyon faramuci, és hangsúlyozom a PTK is magyarázatra szorul, tehát még a magyart is magyarázni kell. Na erre találjunk flott és rövid angol kifejezést'''

Dr. Eleonora Fejes
Specializes in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  ilaszlo: A "contributor"-hoz vagy "collaborator" -hoz mit szólsz?
1 day7 hrs
  -> Szerintem jó, bármelyik.

neutral  juvera: You should realise that "language variant" is not the same as "alternative terminology/expression"!
1 day12 hrs