KudoZ home » Hungarian to English » Law: Patents, Trademarks, Copyright

újdonságrontó dokumentum

English translation: novelty-destroying


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Hungarian term or phrase:újdonságrontó
English translation:novelty-destroying
Entered by: Eva Blanar

21:06 Jun 30, 2004
Hungarian to English translations [PRO]
Law/Patents - Law: Patents, Trademarks, Copyright / application procedure
Hungarian term or phrase: újdonságrontó dokumentum
nemzetközi szabadalmi bejelentés ügyében készült jelentés (International Search Report) "néhány olyan újdonságrontó dokumentumot is felhozott, amely az "X" kategóriába esik, azaz a bejelentés tartalmára nézve különösen újdonságrontónak tekintendő".
Sajnos, ráadásul sürgős + van benne egy csomó műszaki kifejezés, mindjárt "jövök" azokkal is. Előre is kösz!
Eva Blanar
Hungary
egyelőre csak ennyi
Explanation:
rákeresve a szóra azt találtam, hogy a használati minták oltalmáról szóló 1991. évi XXXVIII. törvény indoklásának 2. pontjában szerepel többször. A törvény szövegében csak az "újdonság" szerepel.
(http://www.mie.org.hu/jogszab/9138.html)

Sajnos az angol verzió nem tartalmazza az indoklást:
http://www.hpo.hu/English/ipjvtv/e9138.html



Selected response from:

Csaba Ban
Hungary
Grading comment
Köszönöm mindenkinek, időközben kiderítettem a kifejezést, de azért hálás vagyok a támogatásért!
3 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5document prejudical as to noveltyxxxHungi
5document that contains prior artxxxdenny
4document deteriorating the noveltyHalmoforBT
1egyelőre csak ennyi
Csaba Ban


  

Answers


44 mins   confidence: Answerer confidence 1/5Answerer confidence 1/5
újdonságrontó dokumentum
egyelőre csak ennyi


Explanation:
rákeresve a szóra azt találtam, hogy a használati minták oltalmáról szóló 1991. évi XXXVIII. törvény indoklásának 2. pontjában szerepel többször. A törvény szövegében csak az "újdonság" szerepel.
(http://www.mie.org.hu/jogszab/9138.html)

Sajnos az angol verzió nem tartalmazza az indoklást:
http://www.hpo.hu/English/ipjvtv/e9138.html





Csaba Ban
Hungary
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 7
Grading comment
Köszönöm mindenkinek, időközben kiderítettem a kifejezést, de azért hálás vagyok a támogatásért!

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
újdonságrontó dokumentum
document deteriorating the novelty


Explanation:
... The claiming of priority means that only those known solutions will have effects
deteriorating the novelty of the solution which had been disclosed or included ...



    www.magyarorszag.hu/angol/orszaginfo/ ugyleiras/vagyon/szellemi/szabadalom/szabadalmak_a.html
HalmoforBT
Native speaker of: Native in HungarianHungarian

2 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
újdonságrontó dokumentum
document that contains prior art


Explanation:
tapasztalat

--------------------------------------------------
Note added at 6 hrs 32 mins (2004-07-01 03:39:30 GMT)
--------------------------------------------------

Nem néztem a szövegösszefüggést:
Particularly important prior art
Az amerikai jog nem ismeri az újdonságrontás tükörforditását (detrimental to novelty), hanem a fenti módon közeliti meg a dolgot.
Persze a laikus számára a detriment to novely elfogadható lehet.

xxxdenny
Specializes in field
Native speaker of: Hungarian
PRO pts in category: 8

10 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
újdonságrontó dokumentum
document prejudical as to novelty


Explanation:
Szabadalomjogilag ez a helyes kifejezés. Az SzT (szabadalmi törvény) u.i. több kritériumot szab meg a szabadalmaztathatóságra. Ezek egyike az újdonság. Az olyan dokumentum, amely ennek a teljesítését gátolja, újdonságrontó.
A többiek által ajánlott megoldások tartalmilag mind jók, csak nem pontosan ezt a paragrafust fedik le.

xxxHungi
Specializes in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian