KudoZ home » Hungarian to English » Law (general)

másodfokú hatósági jogkör

English translation: second instance jurisdiction


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Hungarian term or phrase:másodfokú hatósági jogkör
English translation:second instance jurisdiction
Entered by: Attila Piróth

14:53 Jun 23, 2005
Hungarian to English translations [PRO]
Law/Patents - Law (general)
Hungarian term or phrase: másodfokú hatósági jogkör
Felsorolásban szerepel, önkormányzati tisztviselő pozíciójának és a rá háruló felelősségek leírásában.
Attila Piróth
France
second instance authority
Explanation:
Tobb oldalon (igaz, a legtobb kelet-europai, koztuk sok magyar, de egy-ket EU-s is)
Selected response from:

ilaszlo
Hungary
Grading comment
Köszönöm a sok értékes választ!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5second-circuit official authority
Ildiko Santana
3 +2secondary jurisdiction
Michael Moskowitz
4appellate level jurisdictionxxxdenny
3second instance authority
ilaszlo
2secondary authority jurisdictionEva Ballentine


  

Answers


29 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +2
másodfokú hatósági jogkör
secondary jurisdiction


Explanation:
secondary jurisdiction

Michael Moskowitz
Works in field
Native speaker of: Native in EnglishEnglish, Native in RussianRussian
PRO pts in category: 11

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Péter Tófalvi: szerintem ez a legtömörebb, és kifejezi a lényeget: http://www.google.co.hu/search?q= "secondary jurisdiction" i...
2 hrs
  -> Kösz

agree  Sonia Soros
7 hrs

29 mins   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5
másodfokú hatósági jogkör
secondary authority jurisdiction


Explanation:
A Harvard Law School szerint a Secondary Authority minden forras, amely tartalmazza, elmagyarazza, rogzita a jogot. Elsodleges, vagy Primary Authority a JOG magaban. Szoval eleg bonyolultnak tunik, de szerintem ha a magyar fogalmat szeretnenk atforditani, akkor a "secondary authority jursidiction" lehet, hogy elfogadhato.


    Reference: http://www.law.harvard.edu/library/services/research/guides/...
Eva Ballentine
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 8

38 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
másodfokú hatósági jogkör
appellate level jurisdiction


Explanation:
szerintem
vagy: jurisdiction at the appelate level

xxxdenny
Native speaker of: Hungarian
PRO pts in category: 108

1 hr   confidence: Answerer confidence 5/5
másodfokú hatósági jogkör
second-circuit official authority


Explanation:
Az USA-ban a "másodfokú" (bíróság/ügy/jogkör, stb.) angol megfelelője "second-circuit" (court/case/authority, etc.).
Hatósági jogkör: "official authority" (esetleg még "jurisdiction").
Ha körülnézel kicsit nemzetközi joggal kapocsolatos anyagokban, sok említést fogsz találni.

Ildiko Santana
United States
Specializes in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian, Native in EnglishEnglish
PRO pts in category: 217

3 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
másodfokú hatósági jogkör
second instance authority


Explanation:
Tobb oldalon (igaz, a legtobb kelet-europai, koztuk sok magyar, de egy-ket EU-s is)

ilaszlo
Hungary
Specializes in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 8
Grading comment
Köszönöm a sok értékes választ!