KudoZ home » Hungarian to English » Law (general)

megyei jogú város

English translation: City with County Rights/County Authority


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Hungarian term or phrase:megyei jogú város
English translation:City with County Rights/County Authority
Entered by: Anna Sarolta Sándor

11:10 Sep 7, 2006
Hungarian to English translations [PRO]
Law (general) / administration
Hungarian term or phrase: megyei jogú város
town with county rights?
Anna Sarolta Sándor
City with County Rights/County Authority
Explanation:
Mi ezt hasznaltuk minden forditasban amikor megyejogu carosi birosagi hatarozatokat forditottunk. Itt az USA-ban City County-t is hasznalnak mint megtudtam, en is egy ilyenben lakom.

A fenti kifejezes elfogadott volt, mert nincs angol kozigazgatasi megfeleloje igazan.
Selected response from:

E. Muranyi
Grading comment
Köszönöm
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1City with County Rights/County AuthorityE. Muranyi
4 -2municipality
Iosif JUHASZ


Discussion entries: 2





  

Answers


17 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): -2
municipality


Explanation:
municipality - a town, city, or other small area, which has its own government to make decisions about local affairs, or the officials in that government:

the municipality of Berkeley
an elected municipality

--------------------------------------------------
Note added at 8 hrs (2006-09-07 20:01:06 GMT)
--------------------------------------------------

Latom, hogy hozza tudtok szolni, de az angol megfelelot nem adjatok!

megyei jogú város = town of county rank

Lasd: http://www.agria.hu/pmhivat/indexe.html

Iosif JUHASZ
Romania
Specializes in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian, Native in RomanianRomanian

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  Bernadett Horváth: Szerintem ez csak annyit jelent, hogy saját önkormányzattal rendelkezik a település. És az Attila által becsatolt link feljebb tényleg sokat segít.
26 mins
  -> Lasd a megjegyzesem!

disagree  Katalin Sandor: municipality az, amiből van nekünk 3200. Megyei jogú városból meg 23.
5 hrs
  -> Lasd a megjegyzesem!

1 day5 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
City with County Rights/County Authority


Explanation:
Mi ezt hasznaltuk minden forditasban amikor megyejogu carosi birosagi hatarozatokat forditottunk. Itt az USA-ban City County-t is hasznalnak mint megtudtam, en is egy ilyenben lakom.

A fenti kifejezes elfogadott volt, mert nincs angol kozigazgatasi megfeleloje igazan.

E. Muranyi
Specializes in field
Native speaker of: Hungarian
PRO pts in category: 8
Grading comment
Köszönöm

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Iosif JUHASZ
3651 days