KudoZ home » Hungarian to English » Law (general)

A balos média szolgai csöndje

English translation: Submissive silence of the leftist media


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Hungarian term or phrase:A balos média szolgai csöndje
English translation:Submissive silence of the leftist media
Entered by: Csobay-Novák Tamás

15:12 Feb 16, 2009
Hungarian to English translations [PRO]
Law/Patents - Law (general)
Hungarian term or phrase: A balos média szolgai csöndje
Ti hogyan fordítanátok le a címet?

http://www.magyarhirlap.hu/cikk.php?cikk=160266
Csobay-Novák Tamás
Hungary
Submissive silence of the leftist media
Explanation:
Gondolom, a "szolgai csönd" a kérdéses.
"submissive silence" talán megfelelő erre. A mondattal persze lehet játszani.
Selected response from:

Katalin Horváth McClure
United States
Grading comment
Köszönettel
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +7Submissive silence of the leftist media
Katalin Horváth McClure
4 +4Servile Silence of the Left
Kata Koncz
5servile or slavish silence of the leftist media
Dr. Eleonora Fejes


  

Answers


9 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +7
Submissive silence of the leftist media


Explanation:
Gondolom, a "szolgai csönd" a kérdéses.
"submissive silence" talán megfelelő erre. A mondattal persze lehet játszani.

Katalin Horváth McClure
United States
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 32
Grading comment
Köszönettel

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Lingua.Franca: or servile silence
0 min

agree  Zsuzsanna Koos: or: subservient silence
6 mins

agree  xxxhollowman
1 hr

agree  Sonia Soros
3 hrs

agree  Iosif JUHASZ
15 hrs

agree  Krisztina Lelik
17 hrs

agree  ann_albert
20 hrs

8 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +4
Servile Silence of the Left


Explanation:
szó szerint valahogy így

--------------------------------------------------
Note added at 10 mins (2009-02-16 15:23:01 GMT)
--------------------------------------------------

ááá, lehagytam a felét: szóval, Servile Silence of the Leftist Media

Kata Koncz
Hungary
Native speaker of: Native in HungarianHungarian

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Katalin Horváth McClure: A servile silence jó, de nem a baloldalról van szó, hanem a balos médiáról.
4 mins
  -> Tudom, azért írtam róla Note-ot. (gondolom a választ utólag nem tudom módosítani, vagy igen?) eltévesztettem a gombot, mint a honatyák a Parlamentben.

agree  xxxhollowman: Servile Silence of the Leftist Media
1 hr

agree  Attila Széphegyi: Servile Silence of the Leftist Media. Bár balos média nincs csak független (a laptulajdonos szerint).
1 hr

agree  Krisztina Lelik
17 hrs

agree  Erzsébet Czopyk: nem baj a gombtévesztés, de nekem a szervilis mint jelző jobban tetszik, mert abban több a gúny, mint a szubmisszívben, ahol a hangsúly nem a szolgaiságon, hanem az alázaton van.
297 days

10 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
servile or slavish silence of the leftist media


Explanation:
A szolgai egyértelműen szervilis a jogi szaknyelvben, magyarosan használva is érthető. A slavish, rabszolgai, még ingább gépies értelemben használatos.

Dr. Eleonora Fejes
Specializes in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 4