KudoZ home » Hungarian to English » Law (general)

biztatási kár

English translation: Reliance interest


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Hungarian term or phrase:biztatási kár
English translation:Reliance interest
Entered by: Douglas Arnott

11:28 Feb 18, 2005
Hungarian to English translations [PRO]
Bus/Financial - Law (general)
Hungarian term or phrase: biztatási kár
A Ptk. 6 §-ára alapított kereseti kérelem kapcsán utalt arra, hogy szerződéses kapcsolatos jogviszony esetén biztatási kár címén igényérvényesítésének általában nincs helye.

"Ptk 6.§ A bíróság a kárnak egészben vagy részben való megtérítésére kötelezheti azt, akinek szándékos magatartása más jóhiszemű személyt alapos okkal olyan magatartásra indított, amelyből őt önhibáján kívül károsodás érte."
Douglas Arnott
Reliance interest
Explanation:
Itt ún "utaló magatartásról" van szó, amely szándékos és más jóhiszemű személyt alapos okkal olyan magatartásra indít, amelyből őt önhibáján kívül kár éri. Ilyenkor a bíróság belátására van bízva, hogy a (konjunktív) feltételek fennállása esetén rendelkezik-e a kár megtérítése érdekében vagy nem.
Selected response from:

Csilla Takacs
Hungary
Grading comment
Thanks
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +1reliance interestjuvera
4damage resulting from persuasion
Zoltan Bartok
4 -1Reliance interest
Csilla Takacs


Discussion entries: 2





  

Answers


58 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): -1
biztatási kár
Reliance interest


Explanation:
Itt ún "utaló magatartásról" van szó, amely szándékos és más jóhiszemű személyt alapos okkal olyan magatartásra indít, amelyből őt önhibáján kívül kár éri. Ilyenkor a bíróság belátására van bízva, hogy a (konjunktív) feltételek fennállása esetén rendelkezik-e a kár megtérítése érdekében vagy nem.

Csilla Takacs
Hungary
Specializes in field
Native speaker of: Hungarian
PRO pts in category: 19
Grading comment
Thanks

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  Miklós mszigeti: Nem jó. A helyes megoldás az "implicit conduct", ld. 2013-as Ptk. 6:2 fejezete.
4079 days

59 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
biztatási kár
reliance interest


Explanation:
A "reliance" angol jogi meghatározása: acting upon another's statement or alleged fact, claim or promise".
A lenti weblapon nézd majd meg a "reasonable reliance" kifejezést is.
A "reliance interest"-et megtalálhatod a második weblapon.


    Reference: http://dictionary.law.com/default2.asp?selected=1778&bold=%7...
    Reference: http://dictionary.reference,com/search?db=mwlaw&q=interest
juvera
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 70

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Elizabeth Rudin
1 day2 mins
  -> Köszönöm.

14 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
biztatási kár
damage resulting from persuasion


Explanation:
.

Zoltan Bartok
United States
Native speaker of: Native in HungarianHungarian, Native in EnglishEnglish