KudoZ home » Hungarian to English » Law/Patents

titoktartási kötelezettség

English translation: obligation of confidentiality


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Hungarian term or phrase:titoktartási kötelezettség
English translation:obligation of confidentiality
Entered by: Kathrin.B

14:36 Nov 8, 2003
Hungarian to English translations [Non-PRO]
Law/Patents
Hungarian term or phrase: titoktartási kötelezettség
inkább hétköznapibb értelemben
redhead
obligation of confidentiality
Explanation:
Ha esetleg köznapi értelmezés alatt pl. az orvos, pap, ügyvéd, stb. munkájuk során tudomásukra jutott információkra vonatkozó titoktartási kötelezettségét érted, akkor ezt használják.
Ugyanakkor ez a megnevezés hivatalos, akár törvényi szabályozás szintjén is használatos.

További példák „megőrizni vki titkát” esetére:

locking / keeping one’s secret
keeping one’s own counsel


--------------------------------------------------
Note added at 1 day 19 hrs 10 mins (2003-11-10 09:47:05 GMT) Post-grading
--------------------------------------------------

Köszönöm a pontot.
Selected response from:

Kathrin.B
Grading comment
Köszönöm!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +2obligation of confidentiality
Kathrin.B
5oath of confidentiality
szilard
5Obligation to keep confidentiality
Daroczy
3 +1obligation of confidentiality
Eva Blanar


  

Answers


30 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
titoktartási kötelezettség
obligation of confidentiality


Explanation:
ez azért elég hivatalos, persze

--------------------------------------------------
Note added at 31 mins (2003-11-08 15:07:41 GMT)
--------------------------------------------------

bocs, az előbb még nem volt itt egy válasz se!

Eva Blanar
Hungary
Native speaker of: Hungarian
PRO pts in pair: 794

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Ildiko Santana
4 hrs

59 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
Obligation to keep confidentiality


Explanation:
To be under an obligation to keep matters of secrecy or confidentiality to oneself - as for example doctors, priests, military matters.

Daroczy
Native speaker of: Native in HungarianHungarian

4 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
oath of confidentiality


Explanation:
A Google sok linket talál, az elsőt csatolom.


    Reference: http://www.ncrel.org/sdrs/areas/issues/envrnmnt/css/cs3lk11-...
szilard
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in pair: 34

27 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
obligation of confidentiality


Explanation:
Ha esetleg köznapi értelmezés alatt pl. az orvos, pap, ügyvéd, stb. munkájuk során tudomásukra jutott információkra vonatkozó titoktartási kötelezettségét érted, akkor ezt használják.
Ugyanakkor ez a megnevezés hivatalos, akár törvényi szabályozás szintjén is használatos.

További példák „megőrizni vki titkát” esetére:

locking / keeping one’s secret
keeping one’s own counsel


--------------------------------------------------
Note added at 1 day 19 hrs 10 mins (2003-11-10 09:47:05 GMT) Post-grading
--------------------------------------------------

Köszönöm a pontot.


    Reference: http://www.lawgazette.com.sg/2002-4/Apr02-focus4.htm
    Reference: http://www.aegis.com/pubs/aidsline/1990/feb/M9020524.html
Kathrin.B
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in pair: 147
Grading comment
Köszönöm!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Maria Gunzinam
2 hrs
  -> Köszönöm.

agree  Ildiko Santana
4 hrs
  -> Köszönöm.