KudoZ home » Hungarian to English » Mechanics / Mech Engineering

menetdinamikai járműrendszerek

English translation: kinetic dynamic suspension system (KDSS)


13:14 Feb 12, 2007
Hungarian to English translations [PRO]
Tech/Engineering - Mechanics / Mech Engineering / jármű
Hungarian term or phrase: menetdinamikai járműrendszerek
"A vállalatcsoport a világ vezető vasúti és közúti haszonjármű fék-, felfüggesztés- és menetdinamikai járműrendszerek gyártója".
Katalin Sandor
Hungary
English translation:kinetic dynamic suspension system (KDSS)
Explanation:
De a legtöbben csak Dynamic Suspension Systemnek hívják, még rövidebben dynamic suspension.

The Audi dynamic suspension in the new A6 uses a technology which has already proven its sporting qualities under the most demanding and challenging ...
www.vwvortex.com/artman/publish/audi_news/article_728.shtml

The Kinetic Dynamic Suspension System (KDSS) will automatically allow each wheel to move with less restriction, so the wheel on uneven ground can react ... www.lexus.com/models/GX/features/performance/kinetic_dynami...



--------------------------------------------------
Note added at 3 hrs (2007-02-12 16:54:07 GMT)
--------------------------------------------------

Kiderült, hogy nem erről beszélnek, hanem Stability Management Systemről.
Ez csak a menetdinamika kontextust mutatja:
Elektronikus menetdinamikai szabályozó rendszer nemzetközi előírási rendszerének kidolgozása
Az elektronikus menetdinamikai szabályozó rendszerek – elsősorban Európában, de a világ majdnem minden részén – rohamosan terjednek, főleg személygépkocsikban, de megjelentek teherautókban, autóbuszokban is. Az első rendszereket 1994-ben vezették be, az azóta eltelt idő elegendően hosszú az ESP hatásosságának megítéléséhez.

Ebből következik a Stability Management/Control System, és íme, megtaláltam, méghozzá igen előkelő helyen:

Porsche Stability Management System: A racer’s perspective By Jack Miller... www.deter.com/porsche/PSM.txt

És hogy legyen mivel szórakoznunk:

MAKE STABILITY-CONTROL SYSTEM NAME

Acura Vehicle Stability Assist (VSA)
Audi Electronic Stability Program (ESP)
BMW Dynamic Stability Control (DSC)
Buick Stabilitrak
Cadillac Stabilitrak
Chevrolet Active Handling System
Chrysler Electronic Stability Program (ESP)
Ford AdvanceTrac
Infiniti Vehicle Dynamic Control (VDC)
Jaguar Dynamic Stability Control (DSC)
Land Rover Dynamic Stability Control (DSC)
Lexus Vehicle Stability Control (VSC)
Lincoln AdvanceTrac
Mercedes-Benz Electronic Stability Program (ESP)
Mercury AdvanceTrac
Oldsmobile Precision Control System
Pontiac Stabilitrak
Porsche Porsche Stability Management (PSM)
Saab Electronic Stability Program (ESP)
Subaru Vehicle Dynamic Control (VDC)
Toyota Vehicle Stability Control (VSC)
Volkswagen Electronic Stability Program (ESP)
Volvo Dynamic Stability Traction Control (DSTC)

--------------------------------------------------
Note added at 3 hrs (2007-02-12 17:01:22 GMT)
--------------------------------------------------

http://autos.msn.com/advice/CRArt.aspx?contentid=4023137&src...
Selected response from:

juvera
Grading comment
Végülis ez lett. Bocs, hogy ilyen sokára: vártam, hogy visszaküldje az ügyfél a lektorált változatot, de pont ez az anyag csak nem akar megérkezni. Mindenkinek köszönöm!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1kinetic dynamic suspension system (KDSS)juvera
4driving dynamics systemsAndras Mohay


Discussion entries: 2





  

Answers


14 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
kinetic dynamic suspension system (KDSS)


Explanation:
De a legtöbben csak Dynamic Suspension Systemnek hívják, még rövidebben dynamic suspension.

The Audi dynamic suspension in the new A6 uses a technology which has already proven its sporting qualities under the most demanding and challenging ...
www.vwvortex.com/artman/publish/audi_news/article_728.shtml

The Kinetic Dynamic Suspension System (KDSS) will automatically allow each wheel to move with less restriction, so the wheel on uneven ground can react ... www.lexus.com/models/GX/features/performance/kinetic_dynami...



--------------------------------------------------
Note added at 3 hrs (2007-02-12 16:54:07 GMT)
--------------------------------------------------

Kiderült, hogy nem erről beszélnek, hanem Stability Management Systemről.
Ez csak a menetdinamika kontextust mutatja:
Elektronikus menetdinamikai szabályozó rendszer nemzetközi előírási rendszerének kidolgozása
Az elektronikus menetdinamikai szabályozó rendszerek – elsősorban Európában, de a világ majdnem minden részén – rohamosan terjednek, főleg személygépkocsikban, de megjelentek teherautókban, autóbuszokban is. Az első rendszereket 1994-ben vezették be, az azóta eltelt idő elegendően hosszú az ESP hatásosságának megítéléséhez.

Ebből következik a Stability Management/Control System, és íme, megtaláltam, méghozzá igen előkelő helyen:

Porsche Stability Management System: A racer’s perspective By Jack Miller... www.deter.com/porsche/PSM.txt

És hogy legyen mivel szórakoznunk:

MAKE STABILITY-CONTROL SYSTEM NAME

Acura Vehicle Stability Assist (VSA)
Audi Electronic Stability Program (ESP)
BMW Dynamic Stability Control (DSC)
Buick Stabilitrak
Cadillac Stabilitrak
Chevrolet Active Handling System
Chrysler Electronic Stability Program (ESP)
Ford AdvanceTrac
Infiniti Vehicle Dynamic Control (VDC)
Jaguar Dynamic Stability Control (DSC)
Land Rover Dynamic Stability Control (DSC)
Lexus Vehicle Stability Control (VSC)
Lincoln AdvanceTrac
Mercedes-Benz Electronic Stability Program (ESP)
Mercury AdvanceTrac
Oldsmobile Precision Control System
Pontiac Stabilitrak
Porsche Porsche Stability Management (PSM)
Saab Electronic Stability Program (ESP)
Subaru Vehicle Dynamic Control (VDC)
Toyota Vehicle Stability Control (VSC)
Volkswagen Electronic Stability Program (ESP)
Volvo Dynamic Stability Traction Control (DSTC)

--------------------------------------------------
Note added at 3 hrs (2007-02-12 17:01:22 GMT)
--------------------------------------------------

http://autos.msn.com/advice/CRArt.aspx?contentid=4023137&src...

juvera
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 47
Grading comment
Végülis ez lett. Bocs, hogy ilyen sokára: vártam, hogy visszaküldje az ügyfél a lektorált változatot, de pont ez az anyag csak nem akar megérkezni. Mindenkinek köszönöm!
Notes to answerer
Asker: Tudom, hogy ez az én egyéni problémám, de akkor a mondat úgy lesz, hogy ..." suspension and kynetic dynamic suspension systems"? Nem hangzik valami jól...

Asker: vagy rövidítsem KDSS-nek, és akkor nem tűnik fel? Hmmm... elsunnyogható.


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  László Zsák
1 hr

9 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
driving dynamics systems


Explanation:
Egy kicsit most beleütöttem az orromat, s én erre hajlanék. A menetstabilitás más.

http://hun.proz.com/personal-glossary/39312?glossary=9467 (driving dynamics = Fahrdynamik)

Electronic Stability Program ESP, currently the most advanced electronic driving dynamics system, recognizes critical driving conditions by analyzing the ...
www.continental.euromediahouse.de/en/list.las?kat=3Ox2qdMIz...

Switch this on, and BMW's Driving Dynamics system delivers a shot of ...
www.mpt.org/motorweek/reviews/rt2101.shtml



--------------------------------------------------
Note added at 1 day17 hrs (2007-02-14 06:17:51 GMT)
--------------------------------------------------

Juditnak:

Üsse kő, "menetdinamika" lehet "vehicle dynamics" is, 600 ezer linkkel :-)

pl.:

Vehicle Dynamics International (VDI) magazine covers the latest news, technologies and developments relating to suspension, chassis engineering, stability and traction controls, steering, braking, ride, handling and corner module engineering.

E szaklap tematikájában a menetstabilitás csak egy része a témakörnek.

Andras Mohay
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 4

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  juvera: Átfogó neve stability control. / Úgy érzem, ezeket lehet magyarázkodásra, alternatívának használni. (Segíts ebben: miért áz(kod)ik a magyar? :-)
1 day1 hr