KudoZ home » Hungarian to English » Mechanics / Mech Engineering

üzemi fordulatszám

English translation: operating speed


19:40 Feb 20, 2008
Hungarian to English translations [PRO]
Tech/Engineering - Mechanics / Mech Engineering
Hungarian term or phrase: üzemi fordulatszám
"Ellenőrizze, hogy elérte-e a motor az üzemi fordulatszámot. "

Egy hajó motorjáról van szó a hajóhoz tartozó kezelési útmutatóban.
Barbara Lukovics-Zölde
English translation:operating speed
Explanation:
Bár a speed elsődleges jelentése sebesség, nagyon gyakran használják fordulatszám értelemben is. Gondolom, máshol szerepelni fog, hogy ez rpm (ford./perc) egységekben mérendő; ha egyszer az "operating speed" és az "rpm" együtt szerepel, akkor biztosan nem lesz félreértés.
Ha bármilyen ok volna a féreértésre, akkor az első előfordulásnál az "operating (rotational) speed" megoldást használnám, de utána az "operating speed"-et, mint egyszerűbb, gyakoribb megoldást.
Selected response from:

Attila Piróth
France
Grading comment
Köszönöm.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +1operating speed
Attila Piróth
4 +1working speed (rpm)
Andras Szekany
4operational rotation speed
kyanzes
3normal speed
Sonia Soros


  

Answers


6 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
operational rotation speed


Explanation:
erre tudok gondolni

kyanzes
Hungary
Native speaker of: Hungarian
PRO pts in category: 4

20 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
normal speed


Explanation:
Talán ez alkalmas kifejezés lenne. Nem értek hozzá, de a Wikipédia cikke alapján talán: http://hu.wikipedia.org/wiki/Kritikus_fordulatszám

Sonia Soros
Native speaker of: Native in HungarianHungarian, Native in EnglishEnglish
PRO pts in category: 4

38 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
operating speed


Explanation:
Bár a speed elsődleges jelentése sebesség, nagyon gyakran használják fordulatszám értelemben is. Gondolom, máshol szerepelni fog, hogy ez rpm (ford./perc) egységekben mérendő; ha egyszer az "operating speed" és az "rpm" együtt szerepel, akkor biztosan nem lesz félreértés.
Ha bármilyen ok volna a féreértésre, akkor az első előfordulásnál az "operating (rotational) speed" megoldást használnám, de utána az "operating speed"-et, mint egyszerűbb, gyakoribb megoldást.

Attila Piróth
France
Specializes in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 20
Grading comment
Köszönöm.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Iosif JUHASZ
9 hrs

58 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
working speed (rpm)


Explanation:
-

Andras Szekany
Hungary
Works in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 12

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Daniel Pankovics
9 hrs